2017-02-21, 22:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vad för sorts handikapp har dom olika personerna?
Micke är ju mongolid, men vad har Tobbe, Mats och Linda för handikapp?

Tobbe verkar ju dessutom lida av tourettes ?

Mats och Linda är väl mer "byfånar" ?

De har olika slags psykiska utvecklingsstörningar. Det kan bero på olika saker, bland annat syrebrist i samband med förlossningen. Det kan även ligga i genuppsättningen. Linda har ju dessutom ett påtagligt rörelsehinder.
Citera
2017-02-22, 07:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Så folk gillar Tobbe för att han är otrevlig och ogillar Linda.
Ni är sanslösa.

Han gillas ju inte för att han är otrevlig och ogillar Linda. Dels stämmer varken eller.
Om du syftar på att han häver ur sig grejer ibland ser man allt som oftast på minspel etc att det på¨hans eget sätt är sagt med "kärlek" att det sedan kommer ut i stil med "fattar du ingenting eller" alt "jävla idiot" är ju mer att språkbruket är på den "Nivån".
Citera
2017-02-22, 08:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Micke har Downs syndrom din fåntratt
Ja, Micke är mongolid. Det sade jag ju?
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De har olika slags psykiska utvecklingsstörningar. Det kan bero på olika saker, bland annat syrebrist i samband med förlossningen. Det kan även ligga i genuppsättningen. Linda har ju dessutom ett påtagligt rörelsehinder.
Ok, tack för klagörandet.
Citera
2017-02-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Intressant att Frasse har jobbat i nästan 25år på volvo. Såg ut som han monterade växellådor. För 25år sedan stod en 15åring och gjorde det. Nämligen JAG. Mitt första jobb. Så idag står det alltså mongolider och gör det jobb jag gjorde.

Ska man vara petig så var det där GKN. Men ja för 25 år sedan så var det Volvo PV.
Citera
2017-02-22, 17:02
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Så folk gillar Tobbe för att han är otrevlig och ogillar Linda.
Ni är sanslösa.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Han gillas ju inte för att han är otrevlig och ogillar Linda. Dels stämmer varken eller.
Om du syftar på att han häver ur sig grejer ibland ser man allt som oftast på minspel etc att det på¨hans eget sätt är sagt med "kärlek" att det sedan kommer ut i stil med "fattar du ingenting eller" alt "jävla idiot" är ju mer att språkbruket är på den "Nivån".

Blev syftningsfel i mitt inlägg
Menade att folk här ogillar Linda, inte att Tobbe gör det.
Citera
2017-02-22, 17:34
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corsair64
Ska man vara petig så var det där GKN. Men ja för 25 år sedan så var det Volvo PV.

Ja det kommer jag ihåg att det hette. Det nya namnet visste jag inte om. Har alltid ogillat "staden" Köping och dess invånare. Var dom man slogs med bara för att dom råkade bo just i Köping. Filip som numera är tv kändis bodde där då. Även transan Federley var mkt där. Ungefär jämngamla med mig. Sägs vara något skit från deras suprafabrik som gjort dom till vad dom blivit. Luktar riktigt illa där. Sveriges fulaste stad har dom utnämts till. Är väl mer by än stad.

Supra heter numera Yara. Ja se där inte mkt är sig likt i det gamla Köping. Nysvenskar och mongolider är i majoritet.
Citera
2017-02-23, 00:47
Medlem
Tobbe verkar gått på deken och hör röster eller något...
Citera
2017-02-23, 08:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Mongo-Micke fyller 36 år och blir överlycklig för en keps som det stod "Köping" på samt en polisbil.

Varför har Linda så svårt att gå? Har hon något rörelsehinder utöver att hon är bakom flötet?
Citera
2017-02-23, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Mongo-Micke fyller 36 år och blir överlycklig för en keps som det stod "Köping" på samt en polisbil.

Varför har Linda så svårt att gå? Har hon något rörelsehinder utöver att hon är bakom flötet?

ja hon använder käpp. eller rulle.
Citera
2017-02-27, 20:45
Medlem
emma80s avatar
Våren 2010 sändes förra säsongen. Lars-Åke berättade i kvällens program att han och Linda blev ihop just 2010. Jag har för mig att Linda och Mats var ihop då förra säsongen sändes, så måste ha gått undan där. Spelade väl iofs in 2009, men ändå.

Det är ju kul att Lars-Åke lyckades få Linda glad igen, hon sa att hon var inne i en deppig period innan de möttes, men de där karaktärerna han klär ut sig till. Lite som alter egon, t.ex. den där häxan... jag vet inte...
Citera
2017-02-28, 10:53
Medlem
kostymnisses avatar
Underbart när Tobbe skulle ner för trappan med kaffe och kakor. Han vårdade sitt kaffe som vore det en späd bebis, dessutom var det ju inte tu tal om att ta med sig papper&penna som var det andra han skulle ha med utan det blev fullt fokus på kaffet

Härlig herrmiddag förövrigt. Tala om kravlöst umgänge!
Citera
2017-02-28, 12:01
Medlem
VanDeKamps avatar
När Linda och hennes kille skulle fika och han sa ömt att hon fick ta vad hon ville på fikafatet. Besvikelsen i hans röst när hon tog munken som han uppenbarligen ville ha var det bästa på länge.

- Du får ta vilken du vill. Jaha...du tog den ja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in