2017-02-25, 12:05
Medlem
xcoms avatar
personligen har jag inga jätteförhoppningar att Stina ska ta en massa medaljer på VM som 23 åring. Hoppades på en bra chans på sprint där hon redan är bäst, sen är marginalerna i sprint små och det gick som det gick. Stina kommer garanterat va med i OS och framtida Vm som en utmanare om guld i alla distanser. Lite synd att kravbilden blivit så hög på ett sånt ungt löfte.
2017-02-25, 12:06
Medlem
A.Ahlsens avatar
Stina Nilsson kan ha haft usla skidor också det händer faktiskt ibland att en åkare i laget har sämre än dom andra. Hade således ingen möjlighet att hänga direkt från start och då var loppet kört. Men vi får höra från eftersnacket antagligen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det rätta hade nog varit "man"

Mm jag kommer osökt att tänka på filmen "Junior" med Arnold Schwarzenegger.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e2/Juniorposter.jpg/220px-Juniorposter.jpg
Medlem
t0xx0ms avatar
Noterar att torpeden Carl gör en bra fristilssträcka, åttonde tid totalt, tappar 50 sekunder på Björgen. 16 sekunder sämre än Kalla och bara 6 sekunder långsammare än gruppen som tog ikapp Weng.
2017-02-25, 12:08
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ändå lite komik när de refererar till den 36 åriga Björgen som "tjej"

Jag kan se framför mig "belgianblue Marit" som en 44 årig 3 barnsmamma vinna sitt 22 vmguld om 8 år,
MB kommer dra ifrån de 20 år yngre åkarna som ett jehu uppför en mördarbacke och totalt oberörd direkt efter målgång gå och amma sin nyfödda unge, och ingen kommer ifrågasätta något, det handlar ju om Björgen,jovars..
2017-02-25, 12:08
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ahlsen
Stina Nilsson kan ha haft usla skidor också det händer faktiskt ibland att en åkare i laget har sämre än dom andra. Hade således ingen möjlighet att hänga direkt från start och då var loppet kört. Men vi får höra från eftersnacket antagligen.

Hon hade grymt bakhalt iallafall såg jag i en backe då det släppte rejält minst 3 gånger. Sen kan ju formen inte ha funnits där, men jag tror att skidorna spelat roll då jag tycker att hon normalt sett borde varit bättre än Haag.
2017-02-25, 12:09
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Det är båda sakerna som är problemet. Utan en så pass svår diagnos, ingen dopingklassad medicin. Det finns en anledning till att det kräv särskilda tillstånd för att ta den tyngsta av astmamediciner som Björgen tar. Det måste alla förstå, att det är konstigt att de två åkarna som dominerar i skidvärlden är åkare som har jättesvår "astma". Det är inga tillfälligheter. Björgens karriär bygger på en felaktig astmadiagnos och därmed även på fusk. Läs artikeln där en f.d. norsk skidåkare berättar hur deras astmatester går till. De går in och puffar lite lätt och det konstateras att de har astma, för hon hade en "liten störning". Hon som talade ut berättade att hon har förstått att hon aldrig hade astma. Hon berättade även att personer runt landslaget hade sagt att de gör henne bättre som skidåkare. Det är systematisk doping som norrmännen sysslar med eftersom de låter en läkare som jobbar åt uppdrag för förbundet gör astmatesterna. Om en oberoende läkare hade undersökt Martin Björgen och Martin J Sundby hade de båda kunnat säga farväl till sina tunga mediciner. Grattis Björgen till ett nytt doping-guld.

Använder Sundby samma medicin som Björgen?
Medlem
A.Ahlsens avatar
Citat:
personligen har jag inga jätteförhoppningar att Stina ska ta en massa medaljer på VM som 23 åring. Hoppades på en bra chans på sprint där hon redan är bäst, sen är marginalerna i sprint små och det gick som det gick. Stina kommer garanterat va med i OS och framtida Vm som en utmanare om guld i alla distanser. Lite synd att kravbilden blivit så hög på ett sånt ungt löfte.

Håller helt med. Charlotte Kalla tog sin första individuella medalj som 22åring men sen dröjde det fyra år innan nästa kom. Hon har framtiden för sig så enkelt är det.
Bannlyst
Citat:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e2/Juniorposter.jpg/220px-Juniorposter.jpg
Okej 😂
Medlem
xcoms avatar
Citat:

hehe passande
2017-02-25, 12:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Hellner, halvarsson, burman, richardsson.

Ett ruskigt gäng som slåss om medaljer idag.
2017-02-25, 12:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Är 23 år ungt? Gunde Svan var redan etablerad som OS-mästare vid den åldern. Björn Borg lade av som 25-åring. Tycker nog man tar detta med ung med och lära lite för sent numera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in