2017-02-25, 11:45
Medlem
Man får vara glad för det lilla. Åtminstone inte tre norskor topp tre. Eller ännu värre, som ju också har hänt.
2017-02-25, 11:46
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Lätt när man kan utnyttja regelverket och dopa sig med en kraftfull astmamedicin.

Som sagt, hon håller sig inom regelverket.
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hur tog hon ur sig Nu säger du bara saker du inte har något belägg för. Hon ramlade, och det har inget med taktik att göra.
Du är inte med på att det tar mer kraft att ligga först? Den som ligger först i sitt spår ligger och klyver vind, dom som ligger bakom kan glida med mycket lättare, det trodde jag var allmän kunskap.
Medlem
A.Ahlsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Weng är inte riktigt en mästerskapsåkare va? Endast två individuella medaljer (brons x2) trots att hon i flera år varit en av världens bästa åkare.

Det är hon och Sundby som har direkt usla mästerskapsmeriter med tanke på världscupsresultat.
2017-02-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Klart Norge väljer Björgen, nåt annat val har dom inte om dom ska ta guld

dem borde men frågan är om hon vill men känns som norge inte har nåt väl just nu dem måste köra med björgen
Medlem
Vilket lopp av Krista att gå med i Björgens fart på det här sättet. Å andra sidan har hon klarat det i två intervallstarter i vardera stil också tidigare under säsongen. Så kapaciteten har funnits där.
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it98hahe
Ska Stina gå köra stafetten?

Jag kan tänka mig detta lag.
Ida Haag Ebba Kalla
Eller
Ida Kalla Ebba Stina

Tror mer på
Ida
Anna
Kalla
Stina

Norska laget
Falla
Jackobsen
Weng
Belgian blue
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Weng är inte riktigt en mästerskapsåkare va? Endast två individuella medaljer (brons x2) trots att hon i flera år varit en av världens bästa åkare.

Absolut, även om det låter värre än vad det är när det finns två åkare som Björgen och Johaug som är så överlägsna.
2017-02-25, 11:49
Medlem
Och en liten eloge till Haag, som vanligt bespottad vid uttagningen men står där som näst bästa svenska. Lite tråkigt avstånd, men hon har nog cementerat stafettplatsen på en klassisk sträcka.
Medlem
Alkibiadess avatar
Liten talangkoll: 9 Sedova, 11 Hennig, 15 Carl, 16 Krehl, 22 Andersson och 29 Matintalo. Sedova visar sin klass och tyskorna överraskar.
Medlem
HungalaBungalas avatar
Ganska spännande lopp, jag gillade det. Trist med fallet. Samtidigt tror jag chansen är otroligt liten att Kalla hade kunnat göra något åt Björgen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Som sagt, hon håller sig inom regelverket.

Beror på, kan mycket väl bygga på fusk. Astmadiagnosen har ställts av en läkare som har nära kontakter till norska skidförbundet. Om testerna gjorts av en utomstående läkare hade hon kunnat säga farväl till sin dopingklassade astmamedicin. Hon har inte astma, och har hon det å har hon inte en så pass svår astma som hon påstår. Den medicinen hon tar är perfekt för att vinna fördelar i skidspåret.
Senast redigerad av stifmeister89 2017-02-25 kl. 11:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in