Citat:
Ursprungligen postat av
ValdtaktsSemiten
Till viss del har han skapat det som sin identitet och nisch. En borgare som är pro massinvandring. Han vill gärna visa sig mer och mer extrem inom det. Dessutom erkänner man att man har fel om man ändrar inställning, vilket en sådan person har mycket svårt att göra. Men sådana här människor existerar. Han är duktig på att framstå som statsmannamässig och spy ut massinvandringsklyschor. Han har aldrig råkat illa ut av mångkulturen utan haft en mysig uppväxt med välintegrerade invandrare precis som Schyffert. Han kommer löpa linan ut i sin religiösa övertygelse. Han skiter fullständigt i kriminaliteten eller konsekvenserna.
Istället för att vara en tråkig moderat använder han känslor och "svenska folket öppna era hjärtan". Det är sånt som fungerar på fårhjorden.
Det konstiga är dock att det är just bidragsfinansierad asylinvandring av människor som aldrig kan få ett jobb som han brinner för. Den mest destruktiva och sämsta formen av invandring en välfärdsstat kan ha när det sker på den nivån det gör till Sverige.
Jag hade förstått om Sverige inte var en välfärdsstat och ett land med låga skatter där var man fick försörja sig själv. Då hade jag förstått om Reinfeldt ansåg att alla ska få komma till Sverige bara de försörjer sig själva. Då hade marknaden automatiskt bidragit till att människor som inte kan försörja sig själva inte hade sökt sig till Sverige - för att de hade svält ihjäl. Faktiskt inte en helt dum idé och är den typen av invandringspolitik USA har mer eller mindre.
Det finns egentligen bara en anledning till att Reinfeldt tycker som han tycker enligt mig, Reinfeldt vill överbelasta välfärdssystemet så att det havererar och förvandla Sverige till ett ultrakapitalistiskt samhälle med ett överflöd på lågutbildad arbetskraft som jobbar för småpengar. Det går ihop med att han skrev boken "det sovande folket" där han uttrycker sitt starka hat mot höga skatter och välfärdsstat.