2017-02-22, 01:45
  #53857
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jobbar f5 där borta ?

Periodvis. Men jag hoppas lite på turen att glida in ibland och ändå ha tur av slumpen att hitta mätningen först

Kollar även lite på Metros sida ibland. Snart börjar den hetaste timmen när Yougovs mätning kan komma.

Tror som sagt på 25%+ för Sverigedemokraterna
2017-02-22, 01:47
  #53858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Periodvis. Men jag hoppas lite på turen att glida in ibland och ändå ha tur av slumpen att hitta mätningen först

Kollar även lite på Metros sida ibland. Snart börjar den hetaste timmen när Yougovs mätning kan komma.

Tror som sagt på 25%+ för Sverigedemokraterna

Metro ute. Ingen OU dock.
Jag anar ugglor i mossen...
2017-02-22, 01:52
  #53859
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Metro ute. Ingen OU dock.
Jag anar ugglor i mossen...

Försöker kolla noga i små rutor så man inte missar den.

Men tror inte den är där nej, då är jag helt säker på att den kommer imorgon.

Nya tag imorgon natt när Yougovs mätning måste komma. Mätvaka imorgon natt inför den spännande mätningen från Yougov
2017-02-22, 03:06
  #53860
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Försöker kolla noga i små rutor så man inte missar den.

Men tror inte den är där nej, då är jag helt säker på att den kommer imorgon.

Nya tag imorgon natt när Yougovs mätning måste komma. Mätvaka imorgon natt inför den spännande mätningen från Yougov

Japp, det blir mätvaka inför Yougov imorgon natt. 👍

Som tidigare skribenter skrivit så är det flera händelser som ägt rum som kan göra mätningarna framöver lite intressanta.

- Peter Springares inlägg på Facebook.
- Gruppen "Stå upp för Springare".
- Moderaternas utspel om att SD bör få komma in i värmen.

Det blir mer och mer accepterat med SD för varje vecka som går. Nu känns det som att det går fortare än vanligt dessutom.


Intressant läge nu..
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2017-02-22 kl. 03:08.
2017-02-22, 03:17
  #53861
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Japp, det blir mätvaka inför Yougov imorgon natt. 👍

Som tidigare skribenter skrivit så är det flera händelser som ägt rum som kan göra mätningarna framöver lite intressanta.

- Peter Springares inlägg på Facebook.
- Gruppen "Stå upp för Springare".
- Moderaternas utspel om att SD bör få komma in i värmen.

Det blir mer och mer accepterat med SD för varje vecka som går. Nu känns det som att det går fortare än vanligt dessutom.


Intressant läge nu..

Plus att Jimmie Åkesson rör sig i landet på sin Sverigeturné och träffar hundratals, för att inte säga tusentals människor, precis varje dag som är intresserade och får ett gott intryck. Därtill har det i både Eskilstuna och Umeå urartat i våldsamma upplopp och störningar mot mötena, i Umeå stoppades det ju till och med. Plus öppna trakasserier av folk som vill gå på ett politiskt möte med ett av landets absolut största partier. Folk kan inte gilla det alltså.

Allt det du nämner plus det jag skrev här är starka skäl till att SD synts på ett positivt sätt senaste veckorna.

Plus att vi nu hör kritik mot Sveriges sjuklöver-politiker från både USA och Ryssland, plus andra länder. Där man säger som det är om Sverige och förfallet av vårt land och hur mycket kriminalitet och våld massinvandringen från mena-länderna för med sig. Det visas upp bilder och klipp på detta i amerikansk tv och SD-politiker har intervjuats i amerikansk tv.

Det här är en bra period för Sverigedemokraterna, det borde ge ett visst utslag i opinionsmätningarna.
2017-02-22, 03:21
  #53862
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Japp, det blir mätvaka inför Yougov imorgon natt. 👍
Är den inte utförd på uppdrag av Metro? I så fall vet vi väl att resultatet blir därefter?
2017-02-22, 03:29
  #53863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Plus att Jimmie Åkesson rör sig i landet på sin Sverigeturné och träffar hundratals, för att inte säga tusentals människor, precis varje dag som är intresserade och får ett gott intryck. Därtill har det i både Eskilstuna och Umeå urartat i våldsamma upplopp och störningar mot mötena, i Umeå stoppades det ju till och med. Plus öppna trakasserier av folk som vill gå på ett politiskt möte med ett av landets absolut största partier. Folk kan inte gilla det alltså.

Det här är en bra period för Sverigedemokraterna, det borde ge ett visst utslag i opinionsmätningarna.

Innan valet 2014 höll Åkesson ett valmöte i Växjö.
Där var en "vända ryggen aktion" med ca 25 deltagande.
Vänsterpartiet i Växjö höll 2 dagar innan Åkessons tal en sammankomst, där man organiserade aktionen.
Känner till detta, då jag känner en person som var med på V:s förmöte.
Om jag hade vetat vad jag vet idag, hade jag absolut gått runt och tagit bilder på alla deltagarna i "vända ryggen aktionen"!

Det är mycket troligt att just vänsterpartiet också ligger bakom de aktuella störningarna, och tycker Sverigevänner vid sådana tillfällen bör ha en lång-zoom kamera med sig!
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-22 kl. 04:20.
2017-02-22, 03:30
  #53864
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Är den inte utförd på uppdrag av Metro? I så fall vet vi väl att resultatet blir därefter?

Yougov är den överlägset bästa och mest träffsäkra mätningen avseende Sverigedemokraternas väljarstöd, tillsammans med Sentio. Yougov är från Storbitannien och Sentio är från Norge.

Förra månaden hade SD 24,7% hos Yougov. Yougov och Sentio har prickat mest rätt alla senaste valen då övriga institut kraftigt underskattat Sverigedemokaternas väljarstöd.
2017-02-22, 07:09
  #53865
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Yougov är den överlägset bästa och mest träffsäkra mätningen avseende Sverigedemokraternas väljarstöd, tillsammans med Sentio. Yougov är från Storbitannien och Sentio är från Norge.

Förra månaden hade SD 24,7% hos Yougov. Yougov och Sentio har prickat mest rätt alla senaste valen då övriga institut kraftigt underskattat Sverigedemokaternas väljarstöd.
Vad baserar du detta påstående på? Kan du visa var och när Yougov varit överlägset bäst och mest träffsäker? Vilket eller vilka val skulle vara facit? Man missade t.ex. SD med nästan 2 i valet 2014, vilket egentligen inte är i närheten.
2017-02-22, 08:11
  #53866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Yougov är den överlägset bästa och mest träffsäkra mätningen avseende Sverigedemokraternas väljarstöd, tillsammans med Sentio. Yougov är från Storbitannien och Sentio är från Norge.
Överlåt gärna spridandet av "alternativa fakta" åt DN, Aftonbladet och kulturvänstern, istället för att sjunka till deras nivå.

Metro/YouGov gav SD 10,9 inför valet 2014. Marginellt högre än DN/Ipsos, men lägre än Expressen/Demoskop och Aftonbladet/United Minds. På vilket sätt är detta den "överlägset bästa och mest träffsäkra mätningen"? Inget sätt alls. Så vad är grejen med att YG plötsligt hyllas som frälsaren?

Svar: YouGov har sedan sin comeback i februari 2015 gett SD mycket höga siffror. YG har därför nästan oavbrutet legat i topp, över den tidigare ohotade ledaren Sentio. Detta har hos vissa triggat en fascinerande psykologisk effekt som ändrar deras minne retroaktivt. Historierevisionism via suggestion. Så här går det till:

Steg 1) YouGovs SD-medel för september 2014 var 10,9, alltså 2% under valresultatet. I verkligheten är detta inte så pjåkigt, men enligt trådens ortodoxa hållning är det katastrofalt, kriminellt och chockerande inkompetent och bör leda till att institutet läggs ner, eller åtminstone att alla inblandade får sparken. I detta skede anses YouGov vara en integrerad del av den stora PK-konspirationen mot SD.

Steg 2) YouGov drämmer till med en så brutalt ändrad viktning att den lär ha chockat byxorna av Sentio. Det hela kulminerar i januari 2016 med att YouGov landar på 28,8, över TRE PROCENT mer än Sentios 25,5. Här hade den intellektuellt hederlige kunnat påpeka att eftersom tråden historiskt har hyllat Sentio som den ofelbara guldstandarden, så är det troligt att YouGov ligger på tok för högt. Men eftersom alla var upptagna med att torka bort dregel från hakan i sexuell upphetsning över 28,8 (flera var sugna på att överge sina fruar för att gifta sig med siffran 28,8, faktiskt) så startade en helt annan utveckling.

Steg 3) Nu är självhjärntvätten i full gång. Minnet av Sentio bleknar. YouGov helgonförklaras och minnesbilden av deras SD-mätningar skrivs om helt. Den kurva som tidigare varit som en död, brun och knastertorr klätterväxt längs muren blir nu sakta friskt grön och slår ut i full blom. YouGov är guldstandard. YouGov har alltid varit guldstandard.

Högst har alltid rätt. Vill man starta ett opinionsinstitut och snabbt få rykte som gurus bland SD-väljare är det bara att registrera ett firmanamn och sedan skriva "SD = 64%" på en lapp och hålla upp den. Ingen personal, ingen utrustning, inga kostnader. Från det ögonblicket är du guldstandard och YouGov förvandlas automatiskt till en grå, ointressant del av ljugmedia.
2017-02-22, 08:31
  #53867
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Japp, det blir mätvaka inför Yougov imorgon natt. 👍

Som tidigare skribenter skrivit så är det flera händelser som ägt rum som kan göra mätningarna framöver lite intressanta.

- Peter Springares inlägg på Facebook.
- Gruppen "Stå upp för Springare".
- Moderaternas utspel om att SD bör få komma in i värmen.

Det blir mer och mer accepterat med SD för varje vecka som går. Nu känns det som att det går fortare än vanligt dessutom.

Intressant läge nu..

Moderaterna har backat och säger nu bara ni får gärna rösta som vi och knapp ens "gärna". Ingen ska tvivla på vad som är original och vad som är efterapning så moderaterna är inget säkert kort när det gäller restriktiv invandring. Vilken dag som helt får de stora skälvan inför att centern tar deras medlemmar.

Både Springare och GW är god valarbetare, den senare påstått motvilligt. Men visst kan det komma ett rekordresultat den här gången. Men jag litar egentligen inte på något institut utan bara på valresultat. Nej knappt det heller det valfuskas en hel del.
2017-02-22, 08:35
  #53868
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Är den inte utförd på uppdrag av Metro? I så fall vet vi väl att resultatet blir därefter?

Hoppas inte det. YouGov har hittills visat god integritet och resiliens mot påverkansaktioner från PK armén. Metro kan däremot välja att inte publicera resultaten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in