2017-02-21, 20:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det stämmer förstås inte. Det är alltför många relevanta detaljer, för att styrka berättelsen, som är skumma. Helt onödiga detaljer är faktiskt sånt människor minns i ögonblick av stor betydelse. "Salient memories".

Sant, klantigt uttryckt av mig
Citera
2017-02-21, 20:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ingen aning egentligen men överdrivna detaljer brukar visa på konstruerade berättelser. Man fyller i detaljer för att fylla upp berättelsen men de flesta lägger in för mycket, och irrelevanta saker....visst kan det hända att storyn kan vara sann men jag tänker lögn då jag hör den.

Jag tror inte på honom heller, men det kan vara rädsla bakom. Han kanske är en person som alltid flyr, aldrig "tar tag" i livet?

Ed: Termen är "Flashbulb memory". Inget annat. Typ vad gjorde du när du fick veta att Palme var skjuten? 9/11 2001?? När du såg din polares polare livlösa?

https://en.wikipedia.org/wiki/Flashbulb_memory
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-02-21 kl. 20:58.
Citera
2017-02-21, 21:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror inte på honom heller, men det kan vara rädsla bakom. Han kanske är en person som alltid flyr, aldrig "tar tag" i livet?

Böjd att hålla med. Om man utgår i från att han är alkoholiserad, vilket man nästan kan utgå i från så är ju en flykt per definition.

Men rädslan kommer från annat tror jag. Något har han gjort. Ingenstans i berättelsen kommer det fram att han på något sätt kollat de två som redan vid framkomsten legat där, han kollade bara sin kompis. Likgiltigheten mot de två första är anmärkningsvärt..

Tänker fortfarande att han kanske inte har 'mördat' men kan ha plundrat de två första, tar en taxi hem och festar på i några dagar. Därför skulle jag vilja veta vad han pysslat med i 'mellandagarna'.
Citera
2017-02-21, 21:07
Medlem
Han var noga med att poängtera att han inte sett vad det stod på flaskan för att hans kompis var den som hällde upp snapsarna. Så han har suttit hela natten i köket och aldrig slagits av tanken att kolla etiketten ens då.
Och han har varit upp på övervåningen och sett att hans kompis ligger orörlig. Inte ens då kollar man flaskan.

Fast att dagen efter lämna huset trots att dom andra fortfarande ligger orörliga är fan det sjukaste jag hört.

Vilka var kvinnorna han återvände med fem dagar senare? Anhöriga till Jimmy? Hade han inte en dotter som bar bedragare? Eller är jag ute o cyklar nu?
Citera
2017-02-21, 21:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Han var noga med att poängtera att han inte sett vad det stod på flaskan för att hans kompis var den som hällde upp snapsarna. Så han har suttit hela natten i köket och aldrig slagits av tanken att kolla etiketten ens då.
Och han har varit upp på övervåningen och sett att hans kompis ligger orörlig. Inte ens då kollar man flaskan.

Fast att dagen efter lämna huset trots att dom andra fortfarande ligger orörliga är fan det sjukaste jag hört.

Vilka var kvinnorna han återvände med fem dagar senare? Anhöriga till Jimmy? Hade han inte en dotter som bar bedragare? Eller är jag ute o cyklar nu?
Han har kollat etiketten - det står på ett språk han inte kan tyda.
Citera
2017-02-21, 21:51
Medlem
Hallå! Ny i tråden, har läst en stor del av den men inte hela då det är skitjobbigt att läsa i telefonen 😂

En teori jag fick upp i huvudet är att Tapio och Ari har legat döda i huset när Gert och Jimmy kom dit, knackade på och ingen öppnade, dom for iväg och handlade för att sedan komma tillbaka, då låg den ena på golvet och den andra på soffan och "sov".

Gert och Jimmy tänkte att dom snart skulle vakna så dom sysselsatte sig med att ta sig en jävel varpå dom blev tokdåliga, kanske rent av såg döden i vitögat och insåg att dom kanske skulle dö så den ena gjorde allt för att spy medan den andre kanske fick panik, sprang upp på övervåningen, ramlade ihop och dog där, han som överlevde det hela fick panik, stack därifrån, krökade några dagar och hoppades på att "grabbarna" skulle vakna till liv, insåg att det var kört, sökte sig tillbaka till platsen, kontaktade polisen och berättade hur det låg till ihopp om att få sitt på det torra i det hela.

Hoppas jag fått rätt namn och i rätt ordning nu, bara cirkus i tråden, intitaler och tok överallt..

En annan teori är att dom köpt nå roliga partysubstanser, dom har suttit tillsammans, krökat och knarkat och en av dom kanske tog lite mindre av någonting, överlevde, kanske spydde och mådde som en fitta, fick avtändning och ångest, insåg att hela hans umgänge knarkat ihjäl sig, flydde fältet, pundade på några dagar, slutade knarka, mötte verkligheten och insåg att polisen måste kontaktas?

En tredje teori är samma som ovan men han kontaktade inte polisen utan "tjejerna" som det var något prat om här i tråden och dom tvingade han att kontakta polisen och att dom skulle vara ett stöd åt honom.

Någon/några får mer än gärna länka alla fb-profiler och skriva en seriös sammanfattning av allt som kommit fram i tråden, tråden är ett organiserat kaos och folk skriver saker som dom rent av hittat på känns det som.

Rada upp namn och facebook-länkar, ersätt endast en bokstav med en "*" och skriv sedan efter namnet och länken vad "*" är för bokstav om ni nu är för fega för att rocka på kompletta namn och länkar.

Tack på förhand!
Citera
2017-02-21, 21:53
Medlem
Vad vet vi om den misstänka GM mer än att han är 52 år, är det verkligen GJ som är misstänkt ?
Citera
2017-02-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Om 2 personer ligger medvetslösa när man kommer in i ett hus, är då första tanken att ta en snaps?

Och vem fan är så dum så de inte ringer 112 i det läget han pratar om i expressen. Var han efterlyst redan möjligen?

Den där storyn är så absurd.. och även om den vore sann.. så bör det nästan räknas som vållande att inte ringa 112 i det läget och bara låta sin "kompis" dö av förgiftning medans man sitter och väntar under natten.

Om storyn stämmer så vet ju iaf polisen vad det var för gift. Däremot vet man ju inte hur lång tid det tar för det att gå ur kroppen. Kanske därför han väntat? För sent för att genom tester se om ha själv druckit eller inte?
MGM är alkis och går ev på droger, så var rädd att att åka dit. Plus berusad när dom kom dit.
Citera
2017-02-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
De körde dit. så de borde inte ha varit helt borta iaf.

Och alldeles oavsett så visste han det iaf dagen efter. Och han skulle då alltså inte ens ha kollat till "kompisen" innan han åkte dagen efter?

Nej, antingen är han gärningsman, eller så lät han sin vän ligga och dö trots att han kunnat stoppa det. Dagen efter var alla orörlig, men han ringer fortfarande inte 112 eftersom han inte mår bra...

Han tog taxi hem så knappast nån riktigt nergången alkis, borde gått på minst en tusing? Speciellt som det var ett tag efter att han fått pengar.. alla nergångna alkisar jag känner till har haft total ebb i kassan vid den tiden i månaden. Kunde iofs ha plundrat de 3 som nu var döda, men det vore väl knappast nått som talade i hans riktning.

5 dagar så pratade han med anhöriga(bara hans ord på att han tog kontakt, rätt stor chans det var tvärtom). Och verkar varit de som ringde polis inte han.

Vid trafikolyckor så är man skyldig att ringa(om inte skada är obetydlig), svårt att se varför det skulle vara skillnad även om jag inte kan(och inte orkar leta upp just nu) rätt lagrum för det.

Han har nyligen fått ett större arv, så pengar är inget problem för honom.
Citera
2017-02-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Böjd att hålla med. Om man utgår i från att han är alkoholiserad, vilket man nästan kan utgå i från så är ju en flykt per definition.

Men rädslan kommer från annat tror jag. Något har han gjort. Ingenstans i berättelsen kommer det fram att han på något sätt kollat de två som redan vid framkomsten legat där, han kollade bara sin kompis. Likgiltigheten mot de två första är anmärkningsvärt..

Tänker fortfarande att han kanske inte har 'mördat' men kan ha plundrat de två första, tar en taxi hem och festar på i några dagar. Därför skulle jag vilja veta vad han pysslat med i 'mellandagarna'.

Han har gott om pengar från ett arv, så det att ta taxi var inget problem. Och ja, han festar varje dag. Är alkis och umgås i stort sett bara med andra alkisar.
Van vid att se folk ligga utslagna... På golv, sängar, parkbänken, etc.
Citera
2017-02-21, 22:28
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananmamman
Han har nyligen fått ett större arv, så pengar är inget problem för honom.
Källa på det?
Citera
2017-02-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-Star
Vad vet vi om den misstänka GM mer än att han är 52 år, är det verkligen GJ som är misstänkt ?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in