2017-02-15, 21:24
Medlem
Zisselas avatar
Påminnelse:

Gripen - polisbeslut - Den gripne ska så snart som möjligt förhöras och därefter beslutar åklagare omedelbart om den misstänkte ska anhållas.
Anhållen - åklagarbeslut - anhållen får man vara i tre dygn. Begärs man inte häktad inom den tiden släpps man.
Häktad - tingsrättsbeslut -minst en vecka i taget.

Så jag ställer frågan: greps J*lia förra veckan eller anhölls hon?
Senast redigerad av Zissela 2017-02-15 kl. 21:30.
Citera
2017-02-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är det Julia Blomsterlund och två afganistanier som är anhållna för medhjälp till mord på Aki, någon som vet?
Häktning blir senast på lördag kl 12.00 denna vecka av de tre.
Nej. Det är Julia, hennes bror och hennes make/sambo som anhållits nu senast.
Citera
2017-02-15, 21:27
Medlem
Mooskys avatar
Nytt vittne: "19-åringen har suttit i fängelse"

Citat:
Den mordmisstänkte mannen bodde på flyktingboendet som den mordmisstänkta 42-åriga kvinnan drev.
På samma boende arbetade Bashir som säger att mannen berättat att han suttit i fängelse i Turkiet för ett knivdåd.
När 42-åringen fick veta det såg hon en möjlighet att använda mannen till att utföra våldsdåd åt henne, säger Bashir till Aftonbladet TV
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ne8nd/vittne-19-aringen-sager-att-han-har-suttit-i-fangelse-i-turkiet

Jaha, här går uppgifterna isär. Från Iran och tidigare begått knivdåd, som häxan fått reda på enligt vittnet. Kan det bli värre?

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Påminnelse:

Gripen - polisbeslut - Den gripne ska så snart som möjligt förhöras och därefter beslutar åklagare omedelbart om den misstänkte ska anhållas.
Anhållen - åklagarbeslut - anhållen får man vara i tre dygn. Begärs man inte häktad inom den tiden släpps man.
Häktad - tingsrättsbeslut -[i] i regel två veckor i taget.[/I]

Nix inga två veckor på skäligen misstanke det kan du ta bort. Häktas man på skäligen misstanke får åklagaren 1 vecka på sig att utreda. På sannolika skäl misstänkt så blir det mer tid.
Senast redigerad av Moosky 2017-02-15 kl. 21:32.
Citera
2017-02-15, 21:29
Medlem
Citat:
Påminnelse:

Häktad - tingsrättsbeslut - i regel två veckor i taget.

Hon greps väl och anhölls idag, om jag förstått media rätt. GW krattade ju i manegen igår, efter vad som står i denna tråd.
Citera
2017-02-15, 21:31
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon greps väl och anhölls idag, om jag förstått media rätt. GW krattade ju i manegen igår, efter vad som står i denna tråd.

Det pratas ju i tråden om att några greps/anhölls redan förra veckan men sen släpptes.
Citera
2017-02-15, 21:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Arbogaärende
Tre anhållna misstänkta för delaktighet i mord i Arbogaärende

2017-02-15
I dag anhölls tre personer misstänkta för inblandning i mord på en man som hittades drunknad utanför Arboga i augusti 2015.
– Vi har anledning att misstänka att de här tre personerna har varit delaktiga i mordet och har därför beslutat anhålla dem som skäligen misstänkta för delaktighet i mord på den man som hittades drunknad utanför Arboga i augusti 2015, säger åklagarna Johan Fahlander och Jessica Wenna, kammaråklagare på Åklagarkammaren i Västerås.
De tre ytterligare personer som nu frihetsberövats i ärendet är anhållna på den lägre misstankegraden, skälig misstanke, för delaktighet i samma mord.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=9B6974D145D4B9EC

Så får vi se om dom häktas och på vilken misstankegrad i så fall.
Citera
2017-02-15, 21:35
Medlem
Citat:
Det pratas ju i tråden om att några greps/anhölls redan förra veckan men sen släpptes.
Jaha du menar så. I så fall är din gissning bättre eller lika bra som min eftersom jag inte har en susning :O .
Citera
2017-02-15, 21:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nej, som det framgår tidigare i tråden jobbade hon inte som socionom i Eskilstuna utan i Strängnäs.

Ahh, ja, det kommer jag nu ihåg, ledsen att jag glömde detta, härvan är ju såå rörig.

Men det förtar ju ändå inte det lidande som alla de "vanliga" svenska fosterbarn som hon placerat ut, eller som placerats ut hos henne fått utstå.

Och att hon fått träffa de små tvillingarna i häktet tycker jag är en stor orättvisa mot alla de bioföräldrar som inte gjort ett skvatt mot sina barn, men ändå (av socialtjänsten) får mycket rigida umgängesbegränsningar helt utan motivering!!

Jag trodde i min enfald att "alla är lika inför lagen".

Undrar om MördarJohanna försökte att smuggla ut något brev eller meddelande med dem , eller smugglades det IN något?

När det gäller Johanna så lär hon ju utnyttja precis vem som helst.

Jag hoppas VERKLIGEN att tvillingarna får komma till någon släkting i sin döde/mördade fars familj. Morssidan verkar ju på riktigt vara livsfarlig!! Man ska ju tänka på barnets bästa här, barnets rättighet till en trygg och stabil uppväxt. INTE på vad Johanna vill
Citera
2017-02-15, 21:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon greps i sitt hem i morse.
Citera
2017-02-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Jag kan inte komma ihåg att det framkommit att A*i hade diabetes?!

Han har ju "benämnts" av släktingar som frisk och vältränad.

JM har väl i sitt yrke haft tillgång till insulin och visste hur farligt den är.
Det finns ingen motsättning mellan att, å ena sidan, lida av diabetes typ I och vara frisk och vältränad, åden andra om man sköter sina injektioner på ett bra sätt.

Så om huruvida exmaken var diabetiker eller ej, kan man inte fastslå på just den grunden att han var atletisk.
Citera
2017-02-15, 21:39
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ahh, ja, det kommer jag nu ihåg, ledsen att jag glömde detta, härvan är ju såå rörig.

Men det förtar ju ändå inte det lidande som alla de "vanliga" svenska fosterbarn som hon placerat ut, eller som placerats ut hos henne fått utstå.

Och att hon fått träffa de små tvillingarna i häktet tycker jag är en stor orättvisa mot alla de bioföräldrar som inte gjort ett skvatt mot sina barn, men ändå (av socialtjänsten) får mycket rigida umgängesbegränsningar helt utan motivering!!

Jag trodde i min enfald att "alla är lika inför lagen".

Undrar om MördarJohanna försökte att smuggla ut något brev eller meddelande med dem , eller smugglades det IN något?

När det gäller Johanna så lär hon ju utnyttja precis vem som helst.

Jag hoppas VERKLIGEN att tvillingarna får komma till någon släkting i sin döde/mördade fars familj. Morssidan verkar ju på riktigt vara livsfarlig!! Man ska ju tänka på barnets bästa här, barnets rättighet till en trygg och stabil uppväxt. INTE på vad Johanna vill
Mördarjohanna? Är hon redan dömd?..
Citera
2017-02-15, 21:40
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Jag kan inte komma ihåg att det framkommit att A*i hade diabetes?!

Han har ju "benämnts" av släktingar som frisk och vältränad.

JM har väl i sitt yrke haft tillgång till insulin och visste hur farligt den är.

Varför skulle hon ha haft tillgång till insulin för att hon drev ett flyktingboende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in