2017-02-15, 17:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh000st
Dem som är anhållna är: J*lia, Hennes man imr*n *li och en vän till imr*n.

4 oktober skriver Imr*n på facebook:

'' Gjorde största Misstag I Mitt Live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt....''

en vän till honom: ???
imr*n svarar: livet går vidare det jobbigaste är att glömma.

alltså nästan exakt 2 månader efter ''drukningsolyckan'' skriver han inlägget.

Tacka mig sen

Här nånstans kan det ju vara så att IF i egenskap av försäkringsbolag, gett en kall hand & ett höjt ögonbryn. En utelåst/desperat Johanna Möller...

Vidare kan man ju genom det där inlägget, ana att fler personer åtminstone haft vetskap om hans "misstag" om man studerar kryptik lite.
Förhörs-dags där, förhoppningsvis?
Citera
2017-02-15, 18:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.bblat.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-tre-anhallna-for-makens-drunkning

Sicken härva alltså.

Krönikören Britta Svensson på expressen:

Ingen hade kunnat hitta på den här historien.
Brotten den 42-åriga kvinnan misstänks för har ingen motsvarighet i svensk rättshistoria.
Det är en berättelse om ett trasigt Sverige.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/ingen-hade-kunnat-hitta-pa-den-har-historien/

Förstår inte den kära krönikören att MördarJohanna liksom ÄR Socialtjänsten?? Att en liten sjuk och galen "socionom" har en massa mycket stora maktbefogenheter,kontakter (vänskap/jäv) med poliser, domare, sjukvård, psykologer m.m. och mycket, mycket sällan blir ens ifrågasatt?? Krönikören ondgör sig över de stackars flyktingbarnen, med all rätt visserligen, men alla andra BARN då, som råkat i MördarJohannas klor genom åren??

Soctanter är j---kligt snabba på att ställa psykdiagnoser på de bioföräldrar som de kidnappar barnen ifrån, men att psykanalysera en kollega...ja där gick sochaggorna bet
Citera
2017-02-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, fallet verkar fortfarande tunt. De tre är endast skäligen misstänkta. Nu får vi se om de bryter ihop. Polisen har hittills hanterat de här fallen mycket skickligt. Man har läckt det man vill läcka, kan man misstänka, och i övrigt hållit tätt. Alldeles uppenbart har man en plan för att knäcka nötterna. Och en plan B.

Ja, jag har faktiskt tillit till att polisen sköter detta på ett utmärkt sätt, trots att det är fyllt av svårigheter. Är också förtjust i förundersökningssekretess.

Det är många delaktiga i denna sörja och Big-Mama är desarmerad. Hur stark är nu varje enskild länk återstår att se.
Citera
2017-02-15, 18:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Kan inte låta bli att tänka på att Aki måste undrat över varför JM utsatt honom för det första mordförsöket.
Han borde ju vetat att hon var girig och tänkt "livförsäkring?".
Citera
2017-02-15, 18:49
Medlem
Jafar och Imran är alltså samma person?
Citera
2017-02-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Förstår inte den kära krönikören att MördarJohanna liksom ÄR Socialtjänsten?? Att en liten sjuk och galen "socionom" har en massa mycket stora maktbefogenheter,kontakter (vänskap/jäv) med poliser, domare, sjukvård, psykologer m.m. och mycket, mycket sällan blir ens ifrågasatt?? Krönikören ondgör sig över de stackars flyktingbarnen, med all rätt visserligen, men alla andra BARN då, som råkat i MördarJohannas klor genom åren??

Soctanter är j---kligt snabba på att ställa psykdiagnoser på de bioföräldrar som de kidnappar barnen ifrån, men att psykanalysera en kollega...ja där gick sochaggorna bet

Britta Svensson i Expressen: "Även hennes pojkvän, en ensamkommande ung man från Afghanistan, häktades för samma brott."

Han var 17 när han kom hit så varför kallar de inte honom också för "ensamkommande barn". Begreppet "ensamkommande man" har jag aldrig hört någon journalister använda förut ens när åldern är tveksam, utan då brukar de säga ensamkommande unga eller ungdomar. (i verkligheten är han troligtvis i 25-årsåldern)
Citera
2017-02-15, 18:53
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hoppas att du sett Aftonbladets serie om "Flickan bakom Pansarglas" .....denna lilla flicka placerades av just Eskilstunas Kommun för en 10-12 år sedan......undrar om det var av MördarJohanna, och eller hemma HOS henne.....

Men nog om lilla mig nu, jag är mer intresserad av detta drama

Nej, som det framgår tidigare i tråden jobbade hon inte som socionom i Eskilstuna utan i Strängnäs.
Citera
2017-02-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medulla
Jafar och Imran är alltså samma person?

Han heter i verkligheten J*far J*fari men finns på Facebook med två namn: Imr*n Ali och J*far Ali (*=a).
Citera
2017-02-15, 20:39
Medlem
Är det Julia Blomsterlund och två afganistanier som är anhållna för medhjälp till mord på Aki, någon som vet?
Häktning blir senast på lördag kl 12.00 denna vecka av de tre.
Citera
2017-02-15, 20:46
Medlem
Detta har hänt: Arbogafallen, sexbrottsutredningen och grova misshandeln
Här har vi listat de viktigaste händelserna runt den nu 42-åriga Eskilstunakvinnan, som sitter häktad misstänkt för mord på sin pappa och mordförsök på sin mamma.

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/detta-har-hant-arbogafallen-sexbrottsutredningen-och-grova-misshandeln-2/
Citera
2017-02-15, 21:03
Medlem
lasternassummas avatar
Blir det häktning innan veckan är slut?
Så här skriver Oisin Cantwell i Afrtonbladet om dagens anhållanden:

"Det ska direkt påpekas att de endast är skäligen misstänkta och mycket väl kan vara försatta på fri fot inom ett par dagar."

Även om vi aldrig fick veta så tror jag att det var JMs dotter Julia och hennes sambo Jafar/Imran som var arresterade ett tag under förra veckan.

Jag är skeptisk till Oisins teori om att de tre som greps och anhölls i dag snart kan vara ute.

Möjligt är det såklart, men...

Hur troligt eller hur vanligt är det att man anhåller, släpper efter några dagar, väntar några dagar och anhåller igen om man inte har någonting med substans, dvs. som troligen går att få att räcka till sannolika skäl och häktning?

Citera
2017-02-15, 21:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Blir det häktning innan veckan är slut?
Så här skriver Oisin Cantwell i Afrtonbladet om dagens anhållanden:

"Det ska direkt påpekas att de endast är skäligen misstänkta och mycket väl kan vara försatta på fri fot inom ett par dagar."

Även om vi aldrig fick veta så tror jag att det var JMs dotter Julia och hennes sambo Jafar/Imran som var arresterade ett tag under förra veckan.

Jag är skeptisk till Oisins teori om att de tre som greps och anhölls i dag snart kan vara ute.

Möjligt är det såklart, men...

Hur troligt eller hur vanligt är det att man anhåller, släpper efter några dagar, väntar några dagar och anhåller igen om man inte har någonting med substans, dvs. som troligen går att få att räcka till sannolika skäl och häktning?

Det beror på om dom häktas och vilken misstankegrad dom häktas på. Skäligen misstanke är en utredningsvecka bara, så under den veckan måste man steppa upp annars går dom loss.

Så anhållna än så länge på en låg misstankegrad och det är inget att förlita sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in