2014-01-18, 13:57
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det kokainet som är beslagtaget var ju bara ca 250 kg vilket inte kostar mycket att producera fram.

För övrigt kan man tycka att det är märkligt att de höll på med utpressningar till höger och vänster när de tjänat så mycket pengar på Bulents kola? Eller har de verkligen det? Det är inte många som åkte fast av nätverket med kola ju? Kanske Bulent startade eget och struntade i dom andra?
Vad är det som får dig att tro att B köpt direkt av producenten och inte av en mellanhand? Och varför skulle B ta med sig pengar som han tjänat utomlands med sig hem till Sverige för att dela ut till höger och vänster. Extremt onödig risk + att det är han som tjänat ihop dem.
Citera
2014-01-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Och varför skulle B ta med sig pengar som han tjänat utomlands med sig hem till Sverige för att dela ut till höger och vänster. Extremt onödig risk + att det är han som tjänat ihop dem.
Jag menade ju att det logiska borde ha varit att sälja på den svenska marknaden i första hand och det verka ju inte som att Oredsson och Bulent har gjort det och då undrar man vart det tagit vägen? Visst har de fått kotakter på anstalterna och så men att hitta folk som kan köpa kilovis kan inte varit lätt?
Citera
2014-01-18, 21:46
Medlem
Citat:
Vad är det som får dig att tro att B köpt direkt av producenten och inte av en mellanhand? Och varför skulle B ta med sig pengar som han tjänat utomlands med sig hem till Sverige för att dela ut till höger och vänster. Extremt onödig risk + att det är han som tjänat ihop dem.
Ok nu får det vara nog. Jag har suttit och läst några av dina inlägg och du vet inte vad du snackar om för fem öre men endå så håller du en jävla besserwisser ton som gått mej på nerverna.

Min vän är barndomskompis med B och har gjort stora affärer med honom i Venezuela där han hade ett mindre palats i mitten av 2000-talet. Där hade polisen inte skit att säga till om när dom åkte i hummers helt påtända med horor i baksätet med ett kilo guld på kroppen. Tonvis till Europa (främst Spanien) under flera år. Sen kommer du och säger att han köpt från mellanhand, tror du att det funkar så där nere? Tror du att det är som i sverige där dina varor gått igenom fem turkar för att till slut hamna i dina händer? Vad vet du om nånting alls?
Citera
2014-01-18, 22:14
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Ok nu får det vara nog. Jag har suttit och läst några av dina inlägg och du vet inte vad du snackar om för fem öre men endå så håller du en jävla besserwisser ton som gått mej på nerverna.

Min vän är barndomskompis med B och har gjort stora affärer med honom i Venezuela där han hade ett mindre palats i mitten av 2000-talet. Där hade polisen inte skit att säga till om när dom åkte i hummers helt påtända med horor i baksätet med ett kilo guld på kroppen. Tonvis till Europa (främst Spanien) under flera år. Sen kommer du och säger att han köpt från mellanhand, tror du att det funkar så där nere? Tror du att det är som i sverige där dina varor gått igenom fem turkar för att till slut hamna i dina händer? Vad vet du om nånting alls?
Men jävla undermänniska, var har jag påstått att knarket gått genom mellanhänder? Om du hade hängt litet mindre med smutsiga getknullare så kanske du skulle ha lyckats snappa upp lite kunskaper i svenska. Men intressant att du vattnar ner B som en jävla dusch.
Citera
2014-01-19, 08:43
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Gulligt fjortisrage. Och ja, du var väldigt tydlig med att antyda det.

Ps. Nu kommer nog hela caset vändas upp och ner iom ett inlägg på flashback Vad har jag gjort!?
Ok, du har inte bara problem med svenskan, du har problem att förstå också. Surt.

Och vad du har gjort? Inte vet jag, det är inte jag som har en kompis som har åkt omkring och pundat med B och köpisar i nån löjlig Hummer. Du har i alla fall bekräftat att B knarkar, gör knarkaffärer och lägger pengarna på det kriminella low life-attributet nr ett; guldlänkar. Vad jag har förstått så förnekar B allt detta. Men du kanske hittar på att du vet något och istället bara har vänt litet på uppgifterna i Expressen.
Citera
2014-01-20, 12:32
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag menade ju att det logiska borde ha varit att sälja på den svenska marknaden i första hand och det verka ju inte som att Oredsson och Bulent har gjort det och då undrar man vart det tagit vägen? Visst har de fått kotakter på anstalterna och så men att hitta folk som kan köpa kilovis kan inte varit lätt?
Första anhalt i Europa är väl ofta Portugal eller Spanien. Knappast någon som tar knarket från producent eller ens Sydamerika till slutkund så man kan väl gissa att tanken var att sälja det vidare ganska omgående sedan det anlänt till Europa. Men det förbrukas ju en hel del kokain i Spanien så egentligen behöver man väl inte ta det så mycket längre.
Citera
2014-02-03, 14:24
Medlem
Citat:
Första anhalt i Europa är väl ofta Portugal eller Spanien. Knappast någon som tar knarket från producent eller ens Sydamerika till slutkund så man kan väl gissa att tanken var att sälja det vidare ganska omgående sedan det anlänt till Europa. Men det förbrukas ju en hel del kokain i Spanien så egentligen behöver man väl inte ta det så mycket längre.

Detta gillar jag.
Citera
2014-02-03, 18:46
Medlem
Kanske Bulent och Oredsson fått kontakter med utländska brottslingar på anstalterna? Antar att polisen i de olika länderna vet på ett ungefär hur det gått till...

Sen skulle det vara intressant hur Bulent öht kunde ta sig till farligt land som Colombia och odla kontakter bland de som är inblandade. Ingen lätt uppgift. Men han tog väl chansen för att han inte hade något annat. Oredsson kunde sedan glida fram på en räkmacka
Citera
2014-04-17, 17:25
Bannlyst
Bulent gråter nu..

"Den häktade svensken säger inför intervjun:
- Jag vill att du ska skriva objektivt, på fakta. Jag vill få en rättvis rättegång."

http://www.expressen.se/nyheter/gudfadern-jag-har-inga-granser/

.
Citera
2017-02-14, 22:24
Avslutad
Och nu har förloraren dömts till tolv års fängelse i Frankrike. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/gudfadern-doms-till-12-ars-fangelse
Citera
2017-02-15, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Och nu har förloraren dömts till tolv års fängelse i Frankrike. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/gudfadern-doms-till-12-ars-fangelse

Haha, detta sa han till Expressen 3 år sedan, ifrån häktet i Frankrike...

Om någon gör något mot min familj eller mot mig har jag inga gränser för vad jag kan vara kapabel till, säger han från häktet i Frankrike.

Gudfader som byggde upp Södertälje maffian heter Büle*t Asla*oglu = *n

En syrian från Turkiet, han fyller 43 i år, lägg till 12 år.

https://petterssonorg.files.wordpress.com/2013/03/bc3bclent.png
Citera
2017-02-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Haha, detta sa han till Expressen 3 år sedan, ifrån häktet i Frankrike...

Om någon gör något mot min familj eller mot mig har jag inga gränser för vad jag kan vara kapabel till, säger han från häktet i Frankrike.

Gudfader som byggde upp Södertälje maffian heter Büle*t Asla*oglu = *n

En syrian från Turkiet, han fyller 43 i år, lägg till 12 år.

https://petterssonorg.files.wordpress.com/2013/03/bc3bclent.png

Jag har för mig att man kan bli fri efter halva strafftiden i Frankrike, någon kanske har bättre koll?

Han blev gripen i mars 2013, isåfall har han ju bara ca 2 år kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in