2017-02-14, 22:16
Medlem
Tammers avatar
Hur kör man för att komma till Gamla Stan från söder om stan? Förr brukade man köra Liljeholmsbron-Hornsgatan-Slussen osv, men med dubbdäck får man tydligen inte köra på Hornsgatan. Det måste väl finnas nåt sätt att lagligt ta sig genom stan?
Citera
2017-02-14, 22:27
Medlem
BernardLoutres avatar
Via södra Länken och Gullmarsplan. Bör undvikas i rusningstid.
Citera
2017-02-14, 22:36
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Via södra Länken och Gullmarsplan. Bör undvikas i rusningstid.
Blir en omväg för mig. Hur funkar det att åka Söder Mälarstrand istället för Hornsgatan, går det att komma genom Slussen den vägen?
Citera
2017-02-14, 22:39
Medlem
Kör ändå.
Citera
2017-02-14, 22:43
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Kör ändå.
Stor risk. Vill inte ha böter, 1000:- känns lite onödigt.
Citera
2017-02-14, 23:09
Medlem
vemjeligs avatar
Det är lugnt, kör. När såg du en polisbil senast, för att inte tala om en poliskontroll? Det är fritt fram.
Citera
2017-02-14, 23:19
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemjelig
Det är lugnt, kör. När såg du en polisbil senast, för att inte tala om en poliskontroll? Det är fritt fram.
Kanske. Man tycker ju ändå att det borde finnas nån laglig väg. Jag tror jag försöker med Söder Mälarstrand, och ser om man kan komma igenom Slussen på nåt sätt. I värsta fall måste det ju gå att köra från Stadsgårdsleden och vidare till Gamla Stan.
Citera
2017-02-14, 23:38
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Kanske. Man tycker ju ändå att det borde finnas nån laglig väg. Jag tror jag försöker med Söder Mälarstrand, och ser om man kan komma igenom Slussen på nåt sätt. I värsta fall måste det ju gå att köra från Stadsgårdsleden och vidare till Gamla Stan.

Det går inte, den uppfarten är avstängd pga Slussenbygget. Uppfarten till Centralbron är öppen men då kommer du till Tegelbacken.
Citera
2017-02-15, 08:03
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det går inte, den uppfarten är avstängd pga Slussenbygget. Uppfarten till Centralbron är öppen men då kommer du till Tegelbacken.
Otroligt! Så med dubbdäck på bilen är det omöjligt att köra från Liljeholmen till Gamla Stan? Man får köra runt hela stan så man kommer norrifrån? Verkligen bra för miljön att köra en mils omväg, hur tänkte stans politiker här?
Citera
2017-02-15, 08:16
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemjelig
De dyker upp när man minst anar det, en bekant blev nyligen stoppad och bötfälld för att han körde i bussfilen i rusningstrafiken. Fult gjort av honom, men ändå.
Citera
2017-02-15, 08:44
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Otroligt! Så med dubbdäck på bilen är det omöjligt att köra från Liljeholmen till Gamla Stan? Man får köra runt hela stan så man kommer norrifrån? Verkligen bra för miljön att köra en mils omväg, hur tänkte stans politiker här?

Samma politiker som beslutade att sätta upp fartgupp på stadens mest trafikerade gator, Sveavägen, Klarabergsviadukten t ex. 100-tusentals fordon måste bromsa till och gasa upp igen vilket ju alla vet leder till högre bränsleförbrukning och ökade utsläpp av avgaser.
Citera
2017-02-15, 10:31
Medlem
ps870s avatar
Kör ändå, det är inte ett prioriterat brott. Jag kör med dubb några ggr per månad på Fleminggatan där det är dubbförbud och har kört bakom/ framför/ bredvid Poliser som inte reagerat överhuvudtaget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in