2017-02-14, 15:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Min gissning är att det är Aki som spökar
Dom vill ha med honom i samma åtal men har inte
tillräckligt på fötterna ännu.
Så vitt jag förstår måste dom upp till sannolika skäl för att kunna åtala för Aki.

Som jag förstår det så måste åklagarna motivera uppskoven med att förundersökningen inte är klar.

En "detalj" som möjligen kan komma på köpet, det är i alla fall min förhoppning, är att JM mjuknar lite.

Hon har via sin advokat fått veta att MR berättat allt.
Hon har kanske/troligen i förhör och via sin advokat fått veta en del om teknisk bevisning.

Även om hon har ett speciellt synsätt när hon ser på alla omkring sig, så undrar jag om hon inte känner sig lite ensam nu. Kan det vara ett sådant läge då till och med den mest kallhamrade psykopat blir benägen att lätta sitt hjärta?

Om inte annat måste hon inse hur korkad hon ser ut om hon nekar trots en övertygande teknisk bevisning och dessutom MRs erkännande.

Bortse gärna från det jag skrev ovan. Det var mest jag som släppte ut några tankar genom tangenterna...
Kanske var det mest ett önsketänkande.

Citera
2017-02-14, 16:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har det framkommit om man har kunnat fastställa rätt ålder på blatten? Hade suttit gott om både kärringen och asylturisten får livstid. Det går ju att döma livstid om man är över 21 år så hoppas att man har hittat honom i folkbokföringen nånstans.
Citera
2017-02-14, 16:18
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Tror aldrig det kommer gå att få henne åtalad för det första mordet hon misstänks för. Ibland har jag sett att en åklagare kan begära en misstänkt häktad för annat brott där misstankarna är svagare för att få en liten försmak om vad rätten tycker om bevisningen, om den i alla fall når upp till sannolika skäl.
Citera
2017-02-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Som jag förstår det så måste åklagarna motivera uppskoven med att förundersökningen inte är klar.

En "detalj" som möjligen kan komma på köpet, det är i alla fall min förhoppning, är att JM mjuknar lite.

Hon har via sin advokat fått veta att MR berättat allt.
Hon har kanske/troligen i förhör och via sin advokat fått veta en del om teknisk bevisning.

Även om hon har ett speciellt synsätt när hon ser på alla omkring sig, så undrar jag om hon inte känner sig lite ensam nu. Kan det vara ett sådant läge då till och med den mest kallhamrade psykopat blir benägen att lätta sitt hjärta?

Om inte annat måste hon inse hur korkad hon ser ut om hon nekar trots en övertygande teknisk bevisning och dessutom MRs erkännande.

Bortse gärna från det jag skrev ovan. Det var mest jag som släppte ut några tankar genom tangenterna...
Kanske var det mest ett önsketänkande.

Jag tror det krävs så gott som total överbevisning för att hon ska
börja prata, om ens då.
Betänk att det är ett jävla skambrott hon begått, det är ändå hennes föräldrar.
Även om hon själv skulle sakna förmåga att känna skam och ånger
så är hon sannolikt helt medveten om hur andra ser på hennes brott.
Utgår alltså från att hon är skyldig, men det ska även bevisas.
Citera
2017-02-14, 16:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror det krävs så gott som total överbevisning för att hon ska
börja prata, om ens då.
Betänk att det är ett jävla skambrott hon begått, det är ändå hennes föräldrar.
Även om hon själv skulle sakna förmåga att känna skam och ånger
så är hon sannolikt helt medveten om hur andra ser på hennes brott.
Utgår alltså från att hon är skyldig, men det ska även bevisas.

Jo, skammen måste vara tung.
– Allt för pengar.
– Först en pappa till fyra barn, varav två hennes egna.
– Sedan sin egen pappa och mamma, men mamma råkar överleva.

Hur kan hon möta sina små barns blick när dom fått veta detta?
Hur kan hon möta sin mammas blick, om inte förr, i rättegången?
Samma med övriga barn, systern och hennes familj.

Om Julia och hennes till-och-från-sambo är inblandade hur har dom det i vetskapen om att det troligan bara är en tidsfråga innan snaran dras åt.

Citera
2017-02-14, 17:48
Medlem
Grandiosos avatar
Det ska lyftas på lock ikväll i "Veckans brott":

"En stor del av programmet ägnas också åt det så kallade sommarstugemordet i Arboga i augusti 2016, där en 68-årig man mördades och hans fru skadades svårt.
För några dagar sedan erkände den 18-årige pojkvännen till parets dotter, en 42-årig kvinna, att han mördat mannen och skadat hans fru.

I kvällens program lyfter Leif GW Persson på locket till utredningen.
"

http://www.allas.se/fokus-pa-malmos-gangkrig-i-veckans-brott/
Senast redigerad av Grandioso 2017-02-14 kl. 17:53.
Citera
2017-02-14, 17:53
Medlem
irishrages avatar
någon som vet om det går att boka plats på rättegången och hur länge håller den på?
Citera
2017-02-14, 18:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det ska lyftas på lock ikväll i "Veckans brott":

"En stor del av programmet ägnas också åt det så kallade sommarstugemordet i Arboga i augusti 2016, där en 68-årig man mördades och hans fru skadades svårt.
För några dagar sedan erkände den 18-årige pojkvännen till parets dotter, en 42-årig kvinna, att han mördat mannen och skadat hans fru.

I kvällens program lyfter Leif GW Persson på locket till utredningen.
"

http://www.allas.se/fokus-pa-malmos-gangkrig-i-veckans-brott/

Inte för att jag vill vara sådan, men jag skulle inte bli så överraskad om det visar sig att det inte blir så många locköppningar i kväll. Jag lutar mer åt att det så småningom blir Jessica Wenna och Johan Fahlander som kommer att få locken att lyfta på allvar.

Kan vara intressant ändå att se hur LGW sammanfattar "sommarstugemordet"…

Var det 4000 sidor hittills…

Citera
2017-02-14, 18:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jo, skammen måste vara tung.
– Allt för pengar.
– Först en pappa till fyra barn, varav två hennes egna.
– Sedan sin egen pappa och mamma, men mamma råkar överleva.

Hur kan hon möta sina små barns blick när dom fått veta detta?
Hur kan hon möta sin mammas blick, om inte förr, i rättegången?

Samma med övriga barn, systern och hennes familj.

Om Julia och hennes till-och-från-sambo är inblandade hur har dom det i vetskapen om att det troligan bara är en tidsfråga innan snaran dras åt.

Jag tror nästan inte att Johanna besitter förmågan att känna skam eller ånger. Däremot så förstår hon hur andra ser på hennes brott och måste väl agera utifrån den vetskapen, "spela med" på något sätt som hon tror gynnar henne själv. Är väldigt svårt att förstå att någon så totalt kan sakna normala känslor av skam och ånger, men tyvärr är det nog så. Är det något hon ångrar så är det att hon "var så klantig att hon åkte fast", brotten i sig ångrar hon nog tyvärr inte.
Stackars hennes barn, måtte de minsta barnen få en stabil uppväxt i ett kärleksfullt hem. De äldre barnen kanske är så skadade redan att de aldrig läker och kan få ett normalt liv.
Det man läst om Johanna ger ju bilden av en tvättäkta, ondskefull, empatistörd psykopat.
Riktig jävla ondska och egoism, helt utan skrupler. Helt makalöst.
Nog stämmer beskrivningarna av henne och hennes förmodade gärningar väl in på Robert D. Hares (känd kanadensisk forskare inom kriminalpsykologi) beskrivning av en psykopats beteende:
Citat:
Robert D. Hare beskriver psykopater som "mänskliga rovdjur som använder charm, manipulation, provokation och våld för att kontrollera andra och tillfredsställa sina egna själviska behov. Med en brist på samvete och medkänsla för andra, tar de kallblodigt vad de vill ha och gör som de själva vill, och bryter mot sociala normer och förväntningar utan den minsta skymt av skuld- eller ångerkänslor".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Citera
2017-02-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har det framkommit om man har kunnat fastställa rätt ålder på blatten? Hade suttit gott om både kärringen och asylturisten får livstid. Det går ju att döma livstid om man är över 21 år så hoppas att man har hittat honom i folkbokföringen nånstans.

Det var väl Johanna som sa att Mohammad var 25 år vilket väl inte var helt schysst mot honom för om rätten tror att han är över 21 så döms han ju utan ungdomsrabatt. Hon kanske inte tänkte på det utan ville först och främst försvara sig mot anklagelserna om att hon ligger med unga pojkar.
Citera
2017-02-14, 19:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smlxl
Det var väl Johanna som sa att Mohammad var 25 år vilket väl inte var helt schysst mot honom för om rätten tror att han är över 21 så döms han ju utan ungdomsrabatt. Hon kanske inte tänkte på det utan ville först och främst försvara sig mot anklagelserna om att hon ligger med unga pojkar.
Nu menar jag inte vad någon tror utan blattens riktiga ålder. Jag hoppas verkligen att snuten har grävt fram den ur något arkiv i långbortistan. Snubben är ju en bra bit över 20 år iaf det kan man ju slå fast.
Citera
2017-02-14, 20:10
Medlem
Reimers avatar
LGWP uttalar sig lite grann i Expressen.

Citat:
Det var i somras som Arbogakvinnans pappa mördades och mamman skadades svårt. Misstankarna riktades snart mot den 42-åriga kvinnan och hennes 18-åriga pojkvän, som nu båda sitter häktade misstänkta för mord och mordförsök.

I förra veckan blev det känt att pojkvännen erkänner att han mördade pappan och försökte mörda mamman.

– Hans uppgifter stämmer överens med vad som framkommit i övrigt i utredningen, sa åklagare Jessica Wenna – som inte ville kommentera erkännandet närmare än så.

Men nu, i SVT:s "Veckans brott", kommer nya detaljer.

Enligt polisprofessor Leif GW Persson har 18-åringen uppgett att 42-åringen var den som körde honom till sommarstugan där mordet begicks.
Inget vapen hittat

– Hon har då bett om hjälp med det här och då har han ställt upp och gjort det, säger professor Leif GW Persson i programmet.

Han fortsätter:

– Men hon tvärnekar och hon säger: Om han har gjort det här så har han gjort det själv. Och det är väl möjligt att hon någon gång har uttryckt sig olämpligt om sina föräldrar, men hon hade verkligen ingen tanke att han skulle uppfatta det på det här viset.

Inga konstigheter alltså med JM,s inblandning, hon körde "lilleman" dit, han sjabblade lite grann med AM och nu sitter de fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in