2017-02-13, 14:21
Medlem
Thax21s avatar
Är väl sju platser på damsidans lopp om man ska vara petig, förutsatt att Dyvik med sin friplats från skandinaviska cupen åker då.
2017-02-13, 18:35
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Precis under 200 höjdmeter per varv i Otepää, samma som tidigare
Samma sprintbana som senast, fast med ny sträckning i stadion. Nu vänder man 180 grader innan målgång, som Falun fast platt ungefär
2017-02-14, 12:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Dyvik åker inte sprinten på lördag?
2017-02-14, 16:43
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Varför inte?
2017-02-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Varför inte?

Detta är ju inte ett 100% svar men hon skriver på instagram att hon ser fram i mot söndagens tävling, nämner inte lördag och sprint.

"annadyvik Alltså vädret idag!!! Och alla roliga kompisar man träffade på spåret!!! Och att det är alla hjärtans dag!! Och att jag fick frukost på sängen imorse av @gustaveriksson !!! Och att jag ska få tävla på söndag!!! 😍 #tacksamförlivä 😌"
2017-02-14, 18:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag såg också det på Dyviks Insta och funderade därför hur man skulle tolka det.
2017-02-14, 18:19
Medlem
Men jag har svårt att se varför hon inte skulle få åka, när inte Jonna kommer till start och 5 platser

Min spekulation är att hon vill åka 10km för att kunna kvala till den distansen på VM, sprinten är nog spikad tror jag och då väljer hon att vila lördag.

Med spikad menar jag, om Jonna är frist och känner sig fortfarande i form så är hon 4:a men om sjuk så åker Dyvik.
Senast redigerad av Thincan 2017-02-14 kl. 18:29.
2017-02-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Stina
Ida
Hanna
Dyvik
Jonna (?)
X

Kalla
Stina
Haag
Wikén
Ebba
Dyvik/Ida/Hanna

Oskar
Teo
Calle
K-J
Emil
Hellner?

Calle
Hellner
Daniel
Burman
Martin
Emil

Känns som det är i damernas sprint det inte finns fler än fyra(fem om Sundling är frisk) som åker, om inte Kalla hoppar in. Resten kan fyllas ganska enkelt.

Jag tror och hoppas att Ebba och dyvik får åka intervallen för nån typ av avstämning och måttstock mot VM motstånd.

10k
Kalla
Stina
Haag
Dyvik
Ebba
Ida
2017-02-14, 18:50
Medlem
Någon som vet hur de är med Jonna o Ebba nu? är Jonna inte frisk snart så ska Anna D åka sprinten i helg allt annat vore ju konstigt viktigt för henne få ett genrep i de innan en ev VM start och behöver alla erfarenhet hon kan få från sprint lopp på WC nivå
2017-02-14, 19:26
Medlem
Dyvik var ju igång direkt efter hemgång, var ett SVT Dalarna-reportage redan onsdag eller torsdag förra veckan där hon snurrade runt på Faluns banor och tyckte att det skulle bli superkul att få åka VM.

Tycker också att hon ska köra sprinten. Hon är ju bara VM-reserv i första hand, givetvis ska hon köra så mycket VC det bara går resten av säsongen.
2017-02-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dyvik var ju igång direkt efter hemgång, var ett SVT Dalarna-reportage redan onsdag eller torsdag förra veckan där hon snurrade runt på Faluns banor och tyckte att det skulle bli superkul att få åka VM.

Tycker också att hon ska köra sprinten. Hon är ju bara VM-reserv i första hand, givetvis ska hon köra så mycket VC det bara går resten av säsongen.

Är inte Jonna igång till snart blir de hårt för henne hita formen igen tror jag behöver nog vara igång minst en vecka om de ska finnas en chans... väldigt synd tycker jag kändes som hon hade något bra på gång och VM banan passar nog henne väldigt bra..

Ebba är väl igång lite om jag uppfatta rätt i början av veckan men vet ej om hon kan träna på normalt ännu... där är de ju inte lika stressigt som för Jonna om än lite oroande med sjukdomar tätt inpå
Senast redigerad av Johanhaa 2017-02-14 kl. 19:47.
2017-02-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Är inte Jonna igång till snart blir de hårt för henne hita formen igen tror jag behöver nog vara igång minst en vecka om de ska finnas en chans... väldigt synd tycker jag kändes som hon hade något bra på gång och VM banan passar nog henne väldigt bra..

Ebba är väl igång lite om jag uppfatta rätt i början av veckan men vet ej om hon kan träna på normalt ännu... där är de ju inte lika stressigt som för Jonna om än lite oroande med sjukdomar tätt inpå

Nej, jag skulle nästan säga att det är kört för Sundling att komma i toppform om hon är sjuk 9 dagar före. Då menar jag sitt livs form, som hon hade chansen att vara i och då kanske kunna slåss om en bronspeng. Normalform som räcker till en semifinal kan hon säkert nå.

Mindre orolig för Ebba. Två veckor kvar till hennes första potentiella lopp och verkar åtminstone varit på benen ett tag. Hade varit en bonus om hon är redo för Otepää dock, inte minst hade det hjälpt uttagningen en bit på vägen.
Senast redigerad av frankkk 2017-02-14 kl. 20:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in