2017-02-10, 00:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Har "pixlat" lite .
Är lite försiktig även om de nog har beskydd så vill jag inte att de ska bli direkt utav allmänheten igenkända och enkom få stå för allt. Bra om de förklarar sig och att deras kollegor som känner igen dem trotts den smärre "pixlingen", frågar vad de pysslat med. För de kan djävlas allt vad de kan nu ,( har redan sett ett par möjliga " skämt" från AF på några punkter ,) . Jag har i år väntat 20 år , ok tänkt ett år i taget och dag för dag , för att bara sitta upprätt och tänka på 20 år framåt och inte få infektions och inflammations vård hade varit outhärdligt jobbigt, hade ju redan jobbiga del mål som 2006 kan jag ta in ett vittne men kom på vissa saker osv och 2013 blev tillslut året som var lugnt ) , smärtan och tröttheten har ju hjälpt till att stå ut då man orkar inget efter jobbet eller på´helgen men har man då haft ett överdrivet stort lass att dra på jobben så skadade det mycket. Hade ju hellre fått bot och jobbat på och skapat en bra framtid men dessa har effektivt saboterat det.

Det senaste jobbet var i sjukhusmiljö och den tanken som slagit mig några gånger innan att alla djävla prover som togs kan blivit manipulerade utav de de som djävlats med mitt jobb nu och därför inte visat något och de prover som visat något har bortförklarats, fick mer näring , även nya grannen hade uppdrag på samma ställen , kanske man har en kod Simulant så de skiter i sådant .....SANNINGS KOMMISSION SANNINGS KOMMISSION, inte minst för de som blandar in alla tekniker de kan hitta som möjliga men som är sjuka och inte tar det som kan hjälpa dem.

http://imgur.com/bCyU9yn

http://imgur.com/2xyuwzI

http://imgur.com/1u6guU5 Gärna namn förslag på denne

http://imgur.com/a/2fu0N och namn på denne även om fotot är dåligt , jag har fått fram knivskarpa bilder med en annan dator, men den har gått på Lunch för tillfället

Hur bär du dig år för att få fram "knivskarpa bilder" ur ett sånt där råmaterial? Det skulle de inte ens fejka på CSI los angeles eller vad det heter.. Men men, på bild nr 3 gissar jag på Bob Dylan och på bild nr 4 ser det ut som om det kan vara trollet Plupp (men han var väl blåhårig?)
Citera
2017-02-10, 01:24
Medlem
Nån som känner till (Milgrams Lydnadsexpriment)? Beskriver ganska bra hur människor kan fungera
Citera
2017-02-10, 06:44
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Kanske, men... OT

En helt seriös fråga nu, som inte har med dina bilder att göra med. Misstänker du just mig att att vara involverad med palmeutredningen, /ringvägen,mm. ?

OT kan det ju inte vara , jag lägger fram bilder och är det fler som bekräftar att de varit med om det jag beskriver , kring dessa så är det i alla fall GS delen som bevisas.

På vilket sätt involverad menar du som utredare eller gärningsman? Vet inte vem du är så svårt/omöjligt att svara på din fråga.

Jag tror givetvis inte att alla de som varit runt , var med om mordet på Palme , vissa hade inte ens åldern eller var födda då, men det hjälper till de äldre som tex LK som jag med det denne sagt och det andra pysslat med vill att det utreds, då det ser ut som om de 1) vill tysta ner och rota i om jag vet något om mordet 2) helt enkelt utreda med hot, tortyr och förföljelse som taktik . I år håller jag på att göra ett seriöst försök att få dessa utredda. 20 år är en lång tid och vissa yttranden i början av detta tyder på att de var planerat så.

SnakeP: Genom annan hårdvara och även annan mjukvara ( program) .
Senast redigerad av Harfager 2017-02-10 kl. 07:15.
Citera
2017-02-10, 21:14
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinpoint99
Nån som känner till (Milgrams Lydnadsexpriment)? Beskriver ganska bra hur människor kan fungera

Det här är högmålsbrott de pysslar med ....
GS mm angriper civilbefolkningen i sitt hemland och kollegorna fattar ingenting utan tycker och tycker ...och försvårar utredningar genom att bla inte korrekt återge vad som anmäls = medskyldiga ...
Citera
2017-02-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok. Helt ok du inte litar på någon över nätet. Vem gör det? Men om vi pratar bredare. Problemet för en sådanhär övervakningsåtgärd är ju kostnaden. Om den nu skall skötas av folk som jobbar. Dvs polis, sjukvård mm. Det måste upprättas dokumentation och att i år ofreda människor och låta skattebetalarna stå för det håller liksom inte. Förr eller senare står kalla fakta eller veckans brott eller josefsson och knackar på. För eller senare. Du kan ju tänka själv vilket liv det skulle bli. Sen skulle det liksom inte spela någon roll om de som sjösatt projektet kan vittna om att det var för att vi misstänkte hen för det eller det. Nej, då skulle de gått över gränsen och skulle minst bli av med sina arbeten. Det är ju skillnad på att stoppa dömda och grovt kriminellas bilar i tid och otid.

Idag går det att få ut misstankeregister. Man ser svart på vitt vad som gäller. Är det spaningsåtgärder måste det enligt lag hända något inom en viss tid annars skall misstankarna raderas efter en viss tid. Man kan också få ut en körning på vilka som varit inne och kikat på sin sjukjournal. Är det någon obehörig blir de av med sitt jobb. Det ser man allvarligt på. Visst finns det mycket mygel med det här men också starka krafter och media i samhället som har nolltolerans på sådant här. Så man är ute på djupt vatten.

Så med det i baktanke: amatörer? Folk som håller koll på folk på sin annars ledig tid. Som tror de gör en insats. Som ev. jobbar som volontärer åt tex någon myndighet, organisation. Troligare. Ingen budget som kan hamna i TV, inga som kan få sparken. Troligare. Men likt förbannat gör de sig skyldiga till ett allvarligt brott. Grovt ofredande. Det är ju under lång tid mot någon som blir allvarligt kränkt. Hen kan ju vara helt oskyldig trots alla misstankar. Ta tex en som blir värsta mytomanen på fyllan och får feeling och drar värsta rövarhistorierna. Någon som kanske varit i gråzonen alt. suttit i fängelse för 10 år sedan men trots suspekt livstil faktiskt är 110% laglig numera. Vilka tror dem?

Så om vi utgår från det resonemanget, vad vet du om det?

Många frågor på en gång...

Finns knappt någon kostnad öht.

När det gäller vilka som är "styrande" så handlar det sällan om faktiskt arbetande
inom varesig rättsväsendet, eller sjukvården.
Det är dom som är/blir barmhärtiga samariter kanske.(trollade)

Någon i gruppen känner någon som jobbar inom nämnda yrkesgrupper. "Arbetsmyrorna"
Det är då dessa kommer in som en tjänst. Antingen för att de "hört" något, eller
för att ställa upp för att vara sjysst mot en polare.

Det du nämnde om spaning, misstankregister, och journaler.
Det sköts såklart rent lagligt via "fuffens"
Citera
2017-02-12, 16:16
Medlem
MrFolds avatar
Halkade in i tråden igen och då dyker det upp några frågor till GS-teoretikerna:

1) Flertalet av de "bevis" ni presenterar är ju oerhört subtila saker som vad folk säger i vissa sammanhang, bilar som kör förbi ett par gånger samma vecka, störningsljud på TV:n i samband med att någon säger något med en viss innebörd, personer som pratar högt i en mobiltelefon i närheten av där man står etc. Låter inte det som en stor brist i själva metoden (om GS finns)? Jag menar, de flesta av oss uppmärksammar ju inte sånt här och om vi gör det så kopplar vi inte ihop det med något annat. Jag vet t ex att jag irriterade mig en morgon denna vecka på en högljudd mobilpratare i T-banan. Men när hände det förra gången? Ingen aning...

Slutsatsen här borde bli att många försök att gangstalka (oavsett skäl) misslyckas av det enkla skälet att den som utsätts inte lägger märke till att det pågår. Hur förklarar ni det?

2) Ett förutsett svar skulle kunna vara att "de" identifierar människor som är mer känsliga och receptiva för sånt här än andra. Men då är nästa fråga: Hur går det till? Hur vet de vilka som är lämpliga offer? Och vad är det hos dessa personer som är av sånt oerhört stort intresse att man måste ge sig på just dem (er)?

3) Vi vet att hela konceptet "gangstalking" stämmer kusligt väl överens med hur gravt paranoida tankemönster - ibland i gränslandet eller över gränslandet till ren schizofreni - yttrar sig. Alltså borde man kunna anta att även om GS existerar så borde ett antal av dem som anser sig vara utsatta för det enbart vara paranoida personer med vanföreställningar om organiserad, personlig förföljelse mot dem själva. Hur ser ni på det?
Citera
2017-02-12, 17:22
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Halkade in i tråden igen och då dyker det upp några frågor till GS-teoretikerna:

1) Flertalet av de "bevis" ni presenterar är ju oerhört subtila saker som vad folk säger i vissa sammanhang, bilar som kör förbi ett par gånger samma vecka, störningsljud på TV:n i samband med att någon säger något med en viss innebörd, personer som pratar högt i en mobiltelefon i närheten av där man står etc. Låter inte det som en stor brist i själva metoden (om GS finns)? Jag menar, de flesta av oss uppmärksammar ju inte sånt här och om vi gör det så kopplar vi inte ihop det med något annat. Jag vet t ex att jag irriterade mig en morgon denna vecka på en högljudd mobilpratare i T-banan. Men när hände det förra gången? Ingen aning...

Slutsatsen här borde bli att många försök att gangstalka (oavsett skäl) misslyckas av det enkla skälet att den som utsätts inte lägger märke till att det pågår. Hur förklarar ni det?

2) Ett förutsett svar skulle kunna vara att "de" identifierar människor som är mer känsliga och receptiva för sånt här än andra. Men då är nästa fråga: Hur går det till? Hur vet de vilka som är lämpliga offer? Och vad är det hos dessa personer som är av sånt oerhört stort intresse att man måste ge sig på just dem (er)?

3) Vi vet att hela konceptet "gangstalking" stämmer kusligt väl överens med hur gravt paranoida tankemönster - ibland i gränslandet eller över gränslandet till ren schizofreni - yttrar sig. Alltså borde man kunna anta att även om GS existerar så borde ett antal av dem som anser sig vara utsatta för det enbart vara paranoida personer med vanföreställningar om organiserad, personlig förföljelse mot dem själva. Hur ser ni på det?

Det är därför det är så viktigt att dokumentera även om man är arg , rädd förnärmad etc etc, för själva taktiken är att de ska tolkas som något meningslöst och ologiskt, men med dokumentation så hamnar allt i ett nytt ljus.

Om man liknar detta med en försäkring så om man blivit bestulen, haft inbrott så kräver ju ofta försäkringsbolaget att man har dokumentation som bilder , kvitton etc annars kan det bli fråga om en utredning kring försäkringsbedrägeri.

Att du har någon som gapar i telefon nära dig betyder ju inget en gång , men om de vill leka så kan ju ett par sådana råka nämna "röd polokrage" och du börjar oro dig för att ditt alias är blåst , sedan börjar röda Volkswagen polo tuta och blinka i närheten av dig .... till sist ser du det som lugnast att byta alias . Kanske
Senast redigerad av Harfager 2017-02-12 kl. 17:30.
Citera
2017-02-12, 21:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det är därför det är så viktigt att dokumentera även om man är arg , rädd förnärmad etc etc, för själva taktiken är att de ska tolkas som något meningslöst och ologiskt, men med dokumentation så hamnar allt i ett nytt ljus.

Om man liknar detta med en försäkring så om man blivit bestulen, haft inbrott så kräver ju ofta försäkringsbolaget att man har dokumentation som bilder , kvitton etc annars kan det bli fråga om en utredning kring försäkringsbedrägeri.

Att du har någon som gapar i telefon nära dig betyder ju inget en gång , men om de vill leka så kan ju ett par sådana råka nämna "röd polokrage" och du börjar oro dig för att ditt alias är blåst , sedan börjar röda Volkswagen polo tuta och blinka i närheten av dig .... till sist ser du det som lugnast att byta alias . Kanske

Tycker du själv att det där var svar på någon av mina frågor? Om något så upprepar du ju samma logiska kullerbytta i inledningen: Fattar du verkligen inte att något som görs på ett sådant vis att det framstår som meningslöst och ologiskt kommer att ignoreras/inte läggas märke till av flertalet människor? Just därför att inget mönster kan urskiljas.

En sån "gangstalkingstrategi" skulle definitivt vara kontraproduktiv för den som ville stalka.

Gå gärna tillbaka till mitt förra inlägg, läs frågorna igen och försök besvara dem på riktigt. Annars får väl vi andra dra slutsatsen att du inte har några vettiga svar.
Citera
2017-02-12, 22:10
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Tycker du själv att det där var svar på någon av mina frågor? Om något så upprepar du ju samma logiska kullerbytta i inledningen: Fattar du verkligen inte att något som görs på ett sådant vis att det framstår som meningslöst och ologiskt kommer att ignoreras/inte läggas märke till av flertalet människor? Just därför att inget mönster kan urskiljas.

En sån "gangstalkingstrategi" skulle definitivt vara kontraproduktiv för den som ville stalka.

Gå gärna tillbaka till mitt förra inlägg, läs frågorna igen och försök besvara dem på riktigt. Annars får väl vi andra dra slutsatsen att du inte har några vettiga svar.

Du som enskild märker om det är något system mot dig och detta är viktigt att man dokumenterar, svarar jag dig. Ta in och förstå, om du rånar en bank ( då det fanns pengar) så går du väl in och visar lite snygg kassörskan men inte alla i lokalen att du är beväpnad och ger denne order att fylla din väska med kassan.

Sedan att det är enklare om personen är vaksam är ju en sak . Själv var jag hotad och beredd så jag lade märke till saker och den grupp som började snurra runt mig sade en bla att "titta inte" men då jag inte visste vem som var vem så höll jag koll lugnt och sansat . Jag var förbannad ( och givetvis inte road av att man kunde dö vilken sekund som helst) och blir så än i dag då jag minns hoten ( tex då jag skriver om dem).
Nu mera tror jag att gänget, åtminstone någon ledar figur där i , kan ha engagerats mot mig och att det var styrt av de som sedan trakasserat mig och som bla nämnt Palme och säpo.

Hot mot kvinnor och barn är tydligen de nya ..... och dessa lär sig segla genom att ta efter ....
Citera
2017-02-13, 00:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Du som enskild märker om det är något system mot dig och detta är viktigt att man dokumenterar, svarar jag dig. Ta in och förstå, om du rånar en bank ( då det fanns pengar) så går du väl in och visar lite snygg kassörskan men inte alla i lokalen att du är beväpnad och ger denne order att fylla din väska med kassan.

Sedan att det är enklare om personen är vaksam är ju en sak . Själv var jag hotad och beredd så jag lade märke till saker och den grupp som började snurra runt mig sade en bla att "titta inte" men då jag inte visste vem som var vem så höll jag koll lugnt och sansat . Jag var förbannad ( och givetvis inte road av att man kunde dö vilken sekund som helst) och blir så än i dag då jag minns hoten ( tex då jag skriver om dem).
Nu mera tror jag att gänget, åtminstone någon ledar figur där i , kan ha engagerats mot mig och att det var styrt av de som sedan trakasserat mig och som bla nämnt Palme och säpo.

Hot mot kvinnor och barn är tydligen de nya ..... och dessa lär sig segla genom att ta efter ....

Ok, du kan - eller vill - inte svara på frågorna.

Jag beklagar att du mår dåligt och är uppfylld av de här tankarna och tolkningarna av olika saker som inträffat i ditt liv.
Citera
2017-02-13, 07:41
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ok, du kan - eller vill - inte svara på frågorna.

Jag beklagar att du mår dåligt och är uppfylld av de här tankarna och tolkningarna av olika saker som inträffat i ditt liv.

Jag gav dig svar , men du väljer att tolka det som icke svar.

Jag sitter som i ett fängelse med hot , trakasserier lömska läkare som låter en ha kvar smärtande tillstånd i 20 år, först nu kan jag ta itu med det men som sagt jag blir förbannad då jag tänker på hoten , men då jag börjar göra anmälningar så lyckas de missa halva delen eller lägga om texten så att det blir grova fel nu 2 gånger . Och man får börja skriva en JO anmälan per veckan kanske, och det i onödan.

Jag har sett varför det började, (PU) och dessa 50 miljoners sökare ...
Senast redigerad av Harfager 2017-02-13 kl. 07:46.
Citera
2017-02-14, 00:29
Medlem
Citat:
OT kan det ju inte vara , jag lägger fram bilder och är det fler som bekräftar att de varit med om det jag beskriver , kring dessa så är det i alla fall GS delen som bevisas.

På vilket sätt involverad menar du som utredare eller gärningsman? Vet inte vem du är så svårt/omöjligt att svara på din fråga.

Jag tror givetvis inte att alla de som varit runt , var med om mordet på Palme , vissa hade inte ens åldern eller var födda då, men det hjälper till de äldre som tex LK som jag med det denne sagt och det andra pysslat med vill att det utreds, då det ser ut som om de 1) vill tysta ner och rota i om jag vet något om mordet 2) helt enkelt utreda med hot, tortyr och förföljelse som taktik . I år håller jag på att göra ett seriöst försök att få dessa utredda. 20 år är en lång tid och vissa yttranden i början av detta tyder på att de var planerat så.

SnakeP: Genom annan hårdvara och även annan mjukvara ( program) .

Med OT syftade jag inte på att din visning av bilder var det, utan min efftrföljande fråga.

Stundtals beskriver, och förklarar du bra på många vis samtidigt som du VÄLJER att visa andras bilder. (dina egna också?)
Vet att du har en blogg, och att du skrivit mycket av vikt här.
Har svårt att greppa dig därav frågan.

Jag vet mer än jag kan/vill säga. Tror att du gör det med.
Du förklarar alltid bra, och läser mellan raderna. Vissa fattar andra inte. Jag gör det, men det är en övervägning om vad som
kan sägas eller inte.
Jag kan inte svara på alla frågor, även om de i många fall är enkla frågor.(som jag vet och kan svara på) Om jag inte gör det så har jag ett bra skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in