Citat:
Ursprungligen postat av
internet211
Jag har Dentan men är dålig på att använda det. Går till tandhygenist var 6:e månad.
Missfärgar Corsedyl tänderna? vad smakar gelen?
Tappade du dina tänder? varför?
Har du den starka Dentan så se till att använda den och försök sila in den mellan tänderna.
Fick råd också att inte använda "vanlig" tandkräm innan ja använder Dentan så använder Zendium, mins inte varför men de va nåt med att de tog bort effekten med annan tandkräm.
Har för mig att det står nåt om att Corsodyl kan ge missfärgningar på tex tungan men jag har aldrig märkt nåt sånt, och speciellt inte på tänderna. Använder de bara där jag har problem och borstar inte hela munnen med de.
Är svårt att beskriva smaken men de smakar bara konstigt (man är ju van med tandkräm), de är inte så farligt.
Mina tänder som tidigare var lagade gick sönder då Colan frätte på lagningarna. Med tiden blev de värre och värre och när ja inte längre kunde tugga för att ja hade så ont blev ja tvungen att söka hjälp. Fick remiss från vanlig tandläkare till sjuktandvården som var lite mer vana med tandläkarskräck. Blev erbjuden lugnande osv men tackade nej och genomled ingreppen ändå.
Tänderna som var sämst fick ja dra ut då de inte gick att laga, 3st var av 2 genom "operation", och några andra tänder fick rotfyllas.
Fick betala runt 40.000kr innan allt var klart.
Idag är jag mer noga med mina tänder och dricker inte Cola sen 5 år tillbaka även om jag är sugen på de varje dag (helt galet!).
Hur länge har du haft dina besvär?
Har du blåsor i munnen/på tandköttet också eller är tandköttet "bara" svullet?
Smakar de illa i munnen, tex från någon tand?