2017-02-11, 10:09
Medlem
Opioidmannens avatar
Lider av ganska svåra sömnstörningar,senaste veckan sovit i snitt 3-4 timmar per natt.
Ska tilläggas att jag provat det mesta såsom theralen,lergigan,atarax,mirtazapin,och propavan som jag ej tål.
Skall tilläggas att jag i nuläget har saroten och olanzapin.
Är INTE ute efter benzo utan vill&behöver ngt som hjälper mig somna in,samt sova hela natten utan å vakna alltför tidigt.
Tidigare periodvis stått på imovane,och nitrazepam.
Undrar om jag kan få just imovane igen som jag vet hjälper, via psykakuten?
Helst ett recept men skulle vara tacksam om jag kunde få typ 6 st med mig hem att ta tills jag har tid på vc nu på onsdag.
Citera
2017-02-11, 10:41
Medlem
tv-geeks avatar
Vet inte hur det funkar på andra orter men i Kalmar finns det en policy där de aldrig lämnar ut eller skriver recept på läkemedel som är av beroendeframkallande karaktär.

Du får nog betydligt bättre svar om du ringer din psykakut och frågar dem 👍
Citera
2017-02-11, 10:56
Medlem
Thraxxs avatar
Köp lite Indica och dra i i dig istället innan läggdags.
Citera
2017-02-11, 11:18
Medlem
Vad tror du att ditt sömnproblem beror på?
Jag har senaste veckan också sovit sjukt dåligt, 2-5h per natt och jag vet att det i mitt fall beror på stress av olika slag samt en släng av ångest.
//A
Citera
2017-02-11, 11:28
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag vet inte hur det ser ut i olika delar av landet, men på de akutpsykiatriska mottagningar som jag har besökt har jag fått en påse stesstior i handen vid ett tillfälle, även engångsrecept på Sobril (10 mgx3), Nozinan och även Stilnoct (engångsrecept, samt tabletter i handen vid samma tillfälle). Har du missbruk i dina journaler, så kanske det kan bli svårare. Men som någon nämnde: Ring din akutpsykiatriska mottagning, alternativt åk dit och chansa.

Edit: Har även fått 1 mg Temesta (Lorazepam) från psykakuten för att klara av en taxiresa hem.
Citera
2017-07-06, 01:13
Medlem
Fick Zopiklon utskrivet....30 tab, 7.5. Tog ut dem på fredagen efter jobbet och vaknade söndagen och kommer inte ihåg nånting, sen hittar jag alla 3 kartor med 10 tab var, alla var tomma, jag hade glömt att jag tagit och bara tagit fler och fler, riktigt läskigt var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in