Citat:
Ursprungligen postat av
de.Montfort
Finns det någon möjlighet att ta fallet upp i Europadomstolen och vad har Olsson för möjligheter om ens någon?
Kudos till advokaten De Basso. Lägg hans namn på minnet som en advokat att anlita. Det ska löna sig att ta kampen mot makten.
Det går så klart. Men även om Sverige fälls där, så kommer inget att hända. Det går inte att dra Expressen inför europatjofräset. Det är svenska staten man kan anklaga där. Och svenska staten skiter högaktningsfullt i vad man tycker där. Man säger inte att man skiter i det, men man gör det rent praktiskt. Det är nämligen så att i praktiken är det mesta av alla olika fina rättigheter inget värt. Folk kan stämma hit och dit och kräva ditten och datten och det enda som kommer ut av det är ett utlåtande som bara är just ett utlåtande. Ingenting praktiskt händer. Det är bara nån instans som säger hur man tycker att det ska vara. Nåt tvång för nån att följa nåt av det som sålunda tycks, är sällsynt. Ytterst sällsynt. Den som säger annorlunda är en lögnare.
Möjligen låter jag cynisk. Kanske är jag det. Och ändå tror jag inte att Sverige är på fallrepet. Eller att invandring och utlänningar är satans påfund. Till skillnad från vad många här tycks tro och tycka. Tvärtom. Men i Sverige är det tyvärr så att enskilt småfolk gör bäst i att foga sig. Oaktat vår medias och våra politikers försäkringar om motsatsen.