2017-02-10, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Varför skulle dom dricka metanol?
Av misstag. Det liknar etanol i smak och lukt.
Citera
2017-02-10, 17:07
Medlem
Han Ar* verkar ju ha varit rätt alkoholintresserad i alla fall. Om man ser på hans inlägg på fejan.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jag är lite inne på gasläcka här. Är det vanligt med gasspis runt Skurup, dvs är gasnätet utdraget?

Inget gasnät där än, men det är vanligt i en del hushåll att de har gasspis med gasbehållare, en stor på 20 kg eller så. Ungefär som man hade innan i städerna innan naturgasen kom. Gasol vill jag minnas att de använde.
Citera
Medlem
Om husägaren är sjöman finns risk att han är bland de döda. Förr var sjömanslivet lite romantiskt med en flicka i varje hamn, men nu är det intensivt arbete i månader varvat med lång ledighet hemma.
Sjömän kan festa ordentligt under sin ledighet då de har ett fett lönekonto.
Ari kan ha köpt kåken billigt för att ha ett partyställe där han inte stör någon och sedan har något gått snett. Gissar på kolmonoxid eller överdos.
Citera
2017-02-10, 17:10
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Inget gasnät där än, men det är vanligt i en del hushåll att de har gasspis med gasbehållare, en stor på 20 kg eller så. Ungefär som man hade innan i städerna innan naturgasen kom. Gasol vill jag minnas att de använde.
Kanske vanligt i ngn sommarstuga, men gasoltub för kök i åretrunt villa. Knappast.
Gasspåret börjar bli svalt anser jag.
Citera
2017-02-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nej och Ari verkar vara typen som har rätt bra koll på liknande saker.

Däremot finns det uppgifter om att han haft besök under helgen åtminstone. En T.P samt en J.H ska ha varit på besök. J.H har möjligen haft en kompis med sig.

Det kan ju ha varit en del festande som lett till att något gått snett?
Du menar T.V ? J.H skulle ju ta med en kompis så de borde varit 4st i helgen då!
Citera
2017-02-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Ska väl sig riktigt illa om tre personer dör utav metanolförgiftning (myrsyra, acidos) utan att någon känner sig riktigt risig och ringer ambulans. Men man vet väl aldrig.
Om de redan var fulla, så är det fullt möjligt.
Citera
2017-02-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Men var skulle dom fått metanolen från? När hände nåt liknande i Sverige sist?

Jag har mina misstankar om vilka de döda är och det känns som målgruppen för att råka få i sig metanol men man kan ju aldrig säga säkert.

Märkligt dock att alla tre har dött av förgiftningen.
Citera
Medlem
beer-goggless avatar
Metanolförgiftning - mår man inte väldigt dåligt av det och hinner söka sig till sjukvård alt. ringa 112 innan man avlider? Osannolikt i så fall att döden inträffade ungefär samtdigt och alla hittas på samma ställe.

Kallt i Skåne nu. Har de somnat ifrån gasol- eller fotogenvärmare i rum med för dålig ventilation?
Citera
Medlem
Finns en R.I.P-hälsning för J.H på *nette Lykkeg**rsd FB.
Senast redigerad av supradentalisering 2017-02-10 kl. 17:16. Anledning: Glömde en sak
Citera
2017-02-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kanske vanligt i ngn sommarstuga, men gasoltub för kök i åretrunt villa. Knappast.
Gasspåret börjar bli svalt anser jag.

Jag har matintresserade polare som har spisar med kombinerat gas och el. De använder gasen för att det ger snabb kontroll. Glasflaska står då "på andra sidan väggen" i nästa rum. Faktiskt två polare med liknande installationer. Bägge är gourmet-typer. Vet dock inte hur detta passar in på en sjöman som verkar gilla öl och pizza....
Citera
2017-02-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Om Ari är sjöman och bland de döda skulle han ju kunnat haft med sig någon pålurad dödlig falsksprit köpt utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in