2017-02-07, 19:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Trumps seger i USA verkar ha gjort Löfven till landsbygdsvän. Såg att han ska åka på nån sorts turné till småorter runtom i Sverige denna vecka. Hoppas han får höra ett och annat.

Han borde få höra ett och annat. Men han kommer bara prata med partikamrater ute i bygderna. Han reser runt för våra pengar som sosseledare inte statsminister. Det här har i stort alla förstått. Han kommer bara att bidra till minskade sympatisörer för Partiet.
Citera
2017-02-07, 21:20
Medlem
MoLoKs avatar
Vad är det för ytlig pajas vi har som statsminister? Han anser sig ha tid att kommentera vad enskilda författare och poliser säger och skriver. Helt makalöst. Är det därför vi har en statsminister? Så de kan vara nån slags ultimat kommentator till vad enskilda svenskar säger.
Citera
2017-02-07, 21:22
Medlem
vart fan är Reinfeldt, ut med den där bonden han har gjort bort sig!
Citera
2017-02-08, 09:56
Medlem
Enydrions avatar
Från expressen angående Springare
Citat:
– Jag vet inte hur det ser ut i Örebro, men om jag drar i ett bredare perspektiv har jag väldigt svårt att se att hundra procent av polisens utredningsresurser går till brott som begås av invandrare. Jag har mycket, mycket svårt att ta in den bilden. Jag vill påstå att det är fel, säger han.

Det passar honom dåligt att spela dum, då det blir svårt att veta om han spelar eller ej, då det är så nära hans normaltillstånd...

Springare nämnde väl ett svenskt namn? Så redan där ryker 100%...

Sen håller väl Springare på med de grövre brotten, där man får fängelse typ, och 40% av de som sitter i fängelse är ju invandrare typ...

Mitt tips till Löfven - försök inte spela dum!

Vi blir ännu mer oroliga över att du beklagligtvis är vår statsminister då...
Citera
2017-02-08, 11:46
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/en-person-skjuten-livshotande-skadad/ Avgå Lövfén högsta ansvarig över den här utvecklingen
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Det passar honom dåligt att spela dum, då det blir svårt att veta om han spelar eller ej, då det är så nära hans normaltillstånd...

Sen håller väl Springare på med de grövre brotten, där man får fängelse typ, och 40% av de som sitter i fängelse är ju invandrare typ...

Citera
2017-02-08, 20:45
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Tyvärr så spelar han inte dum. Han är inte smartare än så här. Då ska vi också ha i åtanke att han var det bästa partiledarämne som sossarna kunde skaka fram. Hur skulle Sverige ha sett ut om Mona muslim blev partiledare och statsminister? Bevisligen så är han inte tillräckligt smart för sitt eget bästa....... Under uppväxten så tappade någon bort viktiga papper där det står att han måste ha förmyndare eller vara inlåst och under ständig uppsikt för sitt bästa.
Citera
2017-02-08, 22:06
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Nej, det är betydligt mer än 40% av dom grova brotten som begås av invandrare. Ca 85% ligger närmare Sanningen.

Löfvên säger ju själv att han "inte vet hur det ser ut i Örebro", men skall ändå ut och snacka. Om han inte vet, varför tar han inte reda på det då, innan han öppnar brödfällan? Låg IQ, eller?
Citera
2017-02-09, 21:33
Medlem
Stones avatar
Nu skall Stefan Löfvèn skolka ifrån Almedalsveckan. Han skall ut och prata med det riktiga folket, vara den som lyssnar på dem. Sen kan han stå i TV rutan och säga "Jag har lyssnat på folket" och "jag hör vad dem säger och förstår varför de är besvikna och nu vet vi vad vi skall göra".
Citera
2017-02-09, 22:06
Medlem
lemonzhellos avatar
Ur ett av regeringens många läsvärda pressmeddelanden:

Statsminister Stefan Löfven och regeringen besöker Dalarna
Den 6-10 februari kommer statsminister Stefan Löfven resa i Sverige. Den 9 februari besöker statsministern Dalarnas län tillsammans med övriga regeringen. En viktig del i samarbetsregeringens arbete är att hålla ihop Sverige och stärka gemenskapen mellan stad och land och därför har regeringen sammanträde i Falun.

Man tar sig ju för pannan. Kausaliteten i den sista meningen kan nog diskuteras.

I ett annat meddelande skulle några statsråd göra en "välfärdsresa" längs nån av Stockholms tunnelbanelinjer. Naturligtvis från det mer utsatta området till det mindre utsatta, så att inte symboliken skulle gå oss förbi. Dessa muppar.
Citera
2017-02-09, 22:31
Medlem
Merparten av året håller sig Löfven borta från väljare, motståndare och Sverige. Evigt flöde med resor runtom i världen. Det är USA ena dagen, Tyskland nästa, blixtvisiter till möten med "viktiga" ledare i andra världsdelar. Löfven gör allt för att hålla sig ifrån de numera gigantiska problemen på hemmaplan (Sverige).
Måttet är väl ändå rågat nu när herr Löfven är obstinat och nobbar Almedalen. Visst, Almedalen har en del svaga punkter men är ändå något unikt där svenska politiker, makthavare, näringslivspersoner, organisationer med mera på ett okomplicerat vis möter vanligt folk. Det finns faktiskt vanliga, sansade väljare som har ett samhällsintresse bland annat som drar till evenemangen i och kring Almedalen. Vanligt folk kan alltså möta makthavare under ett par sommardagar.
Men vad gör då Löfven!? Jo han deklarerar att under dessa få dagar på året, när vanligt folk alltså kan möta makthavare, då tänker Löfven hålla sig borta. Han ska istället ut och möta "vanligt folk" på andra orter. Blådåre! Stefan, du har 51 andra veckor på året som du skulle kunna visa dig bland vanligt folk. Kanske besöka oss som sliter och betalar skatt? Du kanske kunde minska lite också på din flykt till möten runtom i världen och istället betrakta den misär Sverige befinner sig i. Eller allra bäst - AVGÅ!
Citera
2017-02-10, 02:50
Medlem
snusmumrik50s avatar
Jag minns honom mest som en krokryggad fegis när han ansattes av klanerna i Biskopsgården efter någon massavrättning. Han hukade som en krympling.
Den mannen har ingen ryggrad, säger en sak för att dagen efter hävda motsatsen.
Det är nog därför han gillar flyktingar. Han flyr ju själv så snart det bränner till.
Citera
2017-02-10, 05:35
Medlem
Mikojans avatar
Naturligtvis ytterligare en blunder av Löfven och folket utan koll runt om honom. Vem bryr sig om att han träffar sossar i "bruksorter"? Möjligen en och annan regimtrogna media, men det drunknar i allt uppspelt nonsens på Gotland.

Riktiga anledningen till avhoppet är förstås att han är orolig att dra mindre folk än Åkesson. Vilket han förstås skulle ha gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in