2017-02-08, 21:21
Medlem
Citat:
Joakim Hessling, 26, ska ha skrutit om hur han mördade Madeleine.
Efter dådet brast han ut i gråt.
Madeleine hade bott hos honom och enligt ett vittne var han skyldig henne 100 000 kronor.

Citat:
Under polisförhören sade sig Joakim Hessling lida av minnesförlust. Han menade att han hade fått huvudskador som försämrat minnesfunktionen, efter att han blivit misshandlad under barndomen och varit med om en trafikolycka.
– Nej ingenting jag minns, ingenting jag vet om heller, var ett återkommande svar till förhörsledarna.

http://www.expressen.se/nyheter/joakim-hessling-ska-ha-skrutit-om-mordet/
Citera
2017-02-08, 22:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Hon har flyttat ihop med den blivande fadern.....det är väl snart dags att kläcka. Jag hoppas ju att hon ska få rejält straff för sina illgärningar, samtidigt som jag vill att det oskyldiga barnet ska få det bra. Hur man nu får ihop den ekvationen.
Hon har varit häktad nästan sex månader vilket räknas av från ett eventuellt fängelsestraff, så du kan vara lugn . Hon kommer förmodligen att dömas för stöld och bedrägeri och det ger nog sammantaget inte något längre fängelsestraff då hon inte är dömd tidigare.
Citera
2017-02-09, 16:48
Medlem
Imorgon kommer domen!
Så vad tror ni nu? Hur lång tid blir straffet för dessa hjärndöda människor.
Citera
2017-02-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaiin1519
Imorgon kommer domen!

Har en dålig känsla av att Hessling tyvärr ej kommer få LIVSTID.
Citera
2017-02-09, 17:59
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Det blir nog inte så långa straff, tror dom får lite rabatt eftersom dom är efterblivna, sen ska det överklagas och grejas. Enda trösten är att mängden dömda innebär att i antal år kommer Maddes död få god utdelning, i fall där en mördare döms till t ex 14 års fängelse jämfört med elva som får totalt åtminstone 40 års fängelse, förhoppningsvis 50 år.
Citera
2017-02-09, 18:28
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaiin1519
Imorgon kommer domen!

Får ju egentligen hålla min spekulation här

(FB) Madeleine Delbom misstänks mördad i Långshyttan

Men jag tror egentligen nu, i och med åklagarens yrkanden, att det blir 12 för BH, 16 för MB och DW och 18 för JH

Men det enda jag är säker på är att det inte blir något livstidsstraff för JH
Citera
2017-02-09, 18:41
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
Har en dålig känsla av att Hessling tyvärr ej kommer få LIVSTID.

Själv skulle det glädja mig om han blev dömd på samma grunder som fläskbenita, fettobroling och tunnisen Daniel. Så de får se att deras bortförklaringar inte gör någon nytta. De har suttit och skyllt ifrån sig med förhoppningen att komma undan. Därför glädjer det mig om han får samma, av skadeglädje mot resterande gm då förstås. ;D

Enligt mig är alla lika delaktiga i dödandet.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2017-02-09 kl. 18:43.
Citera
2017-02-09, 21:33
Medlem
Ja... en lång väntan.. att äntligen skall domar utges...
Om de skulle överklaga.. så tror jag inte att de vinner på det...
Bara vara upptagna med att försöka att komma undan...
Och dessutom kosta samhället ännumer pengar...
Citera
2017-02-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Det blir nog inte så långa straff, tror dom får lite rabatt eftersom dom är efterblivna, sen ska det överklagas och grejas. Enda trösten är att mängden dömda innebär att i antal år kommer Maddes död få god utdelning, i fall där en mördare döms till t ex 14 års fängelse jämfört med elva som får totalt åtminstone 40 års fängelse, förhoppningsvis 50 år.

Ja hörde nåt på radion ikväll att det mycket väl kan bli tal om straffrabatt pga adhd-diagnoser; det var nån professor i straffrätt som uttalade sig om detta (uppfattade ej namnet).
Citera
2017-02-09, 21:58
Medlem
Blir garanterat livstid för han
Citera
2017-02-09, 22:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joskee
Blir garanterat livstid för han
Jaha, och vilka försvårande omständigheter anser du det finns för att det ska bli livstid?
Citera
2017-02-09, 22:47
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja hörde nåt på radion ikväll att det mycket väl kan bli tal om straffrabatt pga adhd-diagnoser; det var nån professor i straffrätt som uttalade sig om detta (uppfattade ej namnet).

Jag har aldrig hört att ADHD skulle ge straffrabatt. I så fall skulle över hälften av landets intagna ha rabatt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in