Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Jag är ledsen för din skull.
Vad gäller hudtumörer finns det god samt elakartade. Man överlever båda om behandling sätts in i tid på den elakartade.
Tyvärr finns inte så mkt att diskutera utifrån din trådstart. Ditt problem är att du just nu är frustrerad av oron att förlora ännu ett djur.
Men detta är något vi måste förbereda oss på redan när vi skaffar djuret. De kommer dö ifrån oss o för många så sker det det efter en period av plågot, precis som för människor.
Ska man gardera sig från att de dör från oss så är det sköldpadda man ska satsa på.
Hoppas bara det löser sig till det bästa för dig nu.
Tusen tack för dina fina och tröstande ord.
Min levande hund har nu slutat äta och dricka. Har tagit massa prover hos veterinären men inget var anmärkningsvärt förutom att hennes ALP var lite för högt. Hon lider sen innan av kronisk njursvikt, men hennes njurar är stabila just nu. Varken jag eller veterinären vet varför hon vägrar äta och dricka, samt varför hon spyr. Hon bajsar som vanligt. Finns det nån härinne som har haft liknande problem? Eller vet vad hon lider av detta. Hon vill heller inte gå promenader. Super tacksam för alla seriösa svar.