Citat:
Ursprungligen postat av
Mac-Arthur
Mycket intressant fråga!
Om inte, borde dock SD genomföra kvalificerade OU, för att seriöst försöka mäta det verkliga stödet.

Jag vet att för några år sedan, iallafall i början där när partiet kommit in i riksdagen så använde SD sentio för egna opinionsundersökningar av olika slag då alla svenska institut vägrade att samarbeta. De intervjuade Sentios VD på Sveriges radio där de undrade om de tyckte det var okej att samarbeta med "högerextrema partier"
Norsken tyckte det var helt okej och sade att de är villiga att samarbeta med alla lagliga partier. (gud välsigne norskarna)
Nu vete tusan, Jag följer den här tråden ofta och är lite av en OU knarkare men jag har inte hört talas om något samarbete på många år nu så vet ej om sentio fortfarande gör undersökningar å partiets vägnar. Men tror inte de svenska instituten har vänt i frågan så troligtvis är det fortfarande sentio som utför undersökningar åt dom. Skulle jag tippa på iallafall.
Men som sagt, Partiets egna undersökningar är ju inget som spottas ut i media och rör antagligen speciella frågor och ej direkta partisympatiundersökningar så de är ju bara för invärtes bruk, skulle förvåna mig mycket om de inte har något sådant samarbete med någon såvida de inte har kompetensen inom partiet och kan göra dom helt själva.