2017-02-07, 19:33
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Vad gör den där dåren kvar i Sverige? Vad har han för jävla kopplingar till Sverige? Han va väl bara en simpel gästarbetare?

Kanske blir tal om en flytt till Litauen senare?

Han har begärt förflyttning själv men Litauen vill dra ut på tiden så långt som möjligt för dom vill inte ha hem ett sånt svin.
2017-02-07, 19:35
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
Han har begärt förflyttning själv men Litauen vill dra ut på tiden så långt som möjligt för dom vill inte ha hem ett sånt svin.

Självklart! Sverige får allt pack, och behåller det med glädje... (halv-ironiskt)

Tack för infon dock!
2017-02-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Det behöver inte stämma att det är en sexförbrytare som kastade hetvatten på han, de va ju inte en sexförbrytare som bankade Anders Eklund.
Alltså kan det vara en som bara har nån månad kvar på sitt straff.

Källa på det? Anders Eklund har på inget sett kommit i närheten av normala intagna om inte KV är intresserad av att verkligen se till att han skadas. Blev inte Eklund misshandlad på Norrtäljeanstalten? Med klubban. Det är ett område helt avgränsat för dessa individer som han själv så ytterst osannolikt att han misshandlats av någon annan än en annan sådan.

Såg nu att det även var nu på Tidaholm. RO är en avdelning för de med skyddsbehov, så angivare/golbögar, poliser och likartade som Eklund sitter på såna avdelningar. Så med det sagt var det med andra ord troligen ett lowlife som slog på honom. Cudos till detta low life, men ändå fortfarande ett low life.
Senast redigerad av NoF8 2017-02-07 kl. 19:43.
2017-02-07, 19:39
Medlem
MrGoBigs avatar
NB lever lyxliv i jämförelse med dessa grabbar...

"Djupt inne i Ryssland"...
https://www.youtube.com/watch?v=ICPJLX2TTbU
NB får både jordgubbstårta och smörgåstårta under Midsommarhelgen...
Det får inte de här grabbarna
2017-02-07, 21:58
Medlem
Overminds avatar
Bra. Hoppas detta fortsätter på daglig basis. Var det kokande vatten han fick på sig? Då lär han fått ganska fula blåsor i ansiktet och lär ha gjort djävulskt ont. Han skall känna rädsla varje dag i resten av sitt liv.
2017-02-07, 22:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum

Jaså, är det därför det dröjer? Källa på det, tack.
Sanningen är nog att de inte har plats, de håller just på att bygga om sina fängelser har jag förstått.
Det här blir nog mitt enda inlägg i denna tråd så jag drar också till med:

Våld mot enskild individ i en grupp uppstår oftast när den enskilde i fråga avviker från normen i gruppen på något vis. På vilket sätt avviker då NB? Att han är balt tror jag inte räcker, det är nog ganska mångkulturellt i A-paviljongen - rätta mig om jag har fel.
Däremot kan situationer säkerligen uppstå, om NB är den ende som är oskyldig bland en massa grovt förhärdade sexualbrottslingar och mördare. Det är inte omöjligt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-02-07 kl. 22:04.
2017-02-07, 22:05
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Totalt OT, men likväl... Vad blir skillnaden? ("att man blir sötare" är inte ett acceptabelt svar)

OnT: well well... jag har svårt att pressa fram några tårar för Nerijus.
För övrigt har jag svårt att förstå varför han vill flyttas till Litauen. Det är ju inte direkt hotellstandard på fängelser där, om jag uttrycker mig milt.

Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag såg någon dansk fängelsefilm där dom körde med en blandning av olja och socker tror jag som dom kokade upp och kastade i ansiktet på mindre populära interner.
Dom kallade det för "morgonkaffet".

Helt off topic
Detaljer om förfarandet "Kasta-kokande-sockervatten-på-medfångar" förklaras närmare med några exempel här:
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/lag-who-poured-boiling-water-6208524
Citat:
Aaron Chalk attacked Graham Crossland with a mixture of scalding water mixed with sugar, nicknamed ‘napalm’, by prisoners.

Afterwards he boasted: ‘I took half the top of his head off and half the side of his face’.

The syrup-like mixture sticks to the skin to intensify burns and 51 year old Mr Crossland was only saved by a quick thinking colleague who poured cold water over him for 18 minutes.
http://www.irishcentral.com/news/inmates-poured-boiling-water-and-sugar-down-the-throat-of-murderer-223658941-237776581
Citat:
Inmates in Dublin's maximum security Mountjoy Prison in Dublin poured boiling water laced with sugar down the throat of the man convicted for the killing of 16 year old Melanie McCarthy McNamara.

Keith Hall, who is currently serving a 20-year sentence for his role in the killing of the teenager in the west Dublin suburb of Tallaght last year, was reportedly rushed to hospital after the attack which happened in his cell last week.

When sugar is added to boiling water it forms a paste that adheres to skin and intensifies burns. It is a punishment tactic commonly used in prisons, where it is described as napalm due to the way it burns.
Tyvärr handlar det första exemplet om en fångvaktare som blev utsatt för "napalmen", men i Lisa Holms mördares fall så skulle jag älska det om hela han blev doppad i det där kokande sockervattnet.
2017-02-07, 22:42
Medlem
Nosemonkeys avatar
Förstår inte varför media måste lägga upp en bild på Lisa bredvid det äcklet. Inte trevligt för familjen heller att behöva se en bild på en sexualsadist som mördat deras dotter på bild bredvid bild av sin älskade dotter.

För övrigt inget att gråta över lite kokande vatten, han lever ju (tyvärr) fortfarande.
2017-02-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Sanningen är nog att de inte har plats, de håller just på att bygga om sina fängelser har jag förstått.

Våld mot enskild individ i en grupp uppstår oftast när den enskilde i fråga avviker från normen i gruppen på något vis. På vilket sätt avviker då NB? Att han är balt tror jag inte räcker, det är nog ganska mångkulturellt i A-paviljongen - rätta mig om jag har fel.
Däremot kan situationer säkerligen uppstå, om NB är den ende som är oskyldig bland en massa grovt förhärdade sexualbrottslingar och mördare. Det är inte omöjligt.

Inte fan sitter han oskyldigt dömd iaf, bara att läsa FUP:en så ser man hur mycket bevis det finns.
2017-02-07, 23:16
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Källa på att han är oskyldig?

Blev han inte dömd av två instanser med överväldigande stark DNA bevisning plus avslag på PT?

Jag förstår att du inte skriver här mer för hittills så har du inte haft rätt i någon av Lisa Holm tråden.
2017-02-07, 23:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Fattar inte vad de envisas med att låta dessa personer få sitta med andra. Precis som det är deras rättighet att inte bli totalt isolerade men varför ska de nu ha rätt till det? Nej mer isolering som nu det är i andra länder. Ser det inte heller direkt nyttigt för rehabilitering om dessa nu dömda för likasinnade brott sitter och pratar med varann. Just i detta fall kvittar det ju också med rehab då Bilevicius lär få sitta förhoppningsvis just livstid och aldrig kommer ut.
2017-02-07, 23:31
Medlem
Citat:

Men vad är det för svammel? "Oskyldigt dömd", uppenbarligen är du en individ som väljer att inte ta del av den fakta som lades fram och lade grunden för denna individs fällande domar. Fullständigt uppenbart att han är skyldig till den gärning han dömts för.

Sen finns det mängder av anledningar som kan leda fram till misshandel på anstalt och säkerligen även på en sådan avdelning där dessa avskräden sitter. Anledningen är rätt ointressant för den kan vara ytterst banal. Sen när det gäller en sån individ som detta gillar media det och "misshandel" kan ju vara ett överdrivet ordval. Får väl bara hoppas att detta ändå gör skäl för epitetet misshandel. Kriminalvården duttar och daddar just den här gruppen på tok för mycket för att det är en "kassko" för myndigheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in