2017-02-07, 17:54
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Verkar inte som att han var här då. Jo, han kan ha ett och annat att berätta. Bevisvärdet är kanske lågt men tillsammans med andra indicier så kanske, särskilt om något i den tekniska bevisningen styrker hans berättelse. Nu tror jag det tekniska är tunt.

Som jag förstod det har man gått ut med att det är bekräftat att flera personer fanns på plats i anslutning till att Aki förlorade sitt liv. Hoppas iaf att dom har lyckats reda ut den härvan.
Citera
2017-02-07, 18:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Fanns 'älskling' i Sverige när Aki dog?
Tänker att även om han inte är inblandad så kan JM ha berättat för honom hur det gick till. Och som han i sin tur berättat om i förhör för att eventuellt vinna i trovärdighet?

Aki dog i början på augusti 2015."Älskling" kom till Sverige på Lucia i december 2015 - bara tre veckor innan han i början på januari 2016 officiellt fyllde 18 år.
Han har uppgivit att han inte var i Sverige före december 2015, dvs inte här när Aki dog.

Vilka andra personer uppger man sig nu veta var närvarande när Aki dog?
Föräldrarna? Var det därför mordet/mordförsöket på dem skedde?
Citera
2017-02-07, 18:07
Medlem
NygammalValss avatar
Snälla, kan ni sluta kalla denne mördare för "älskling" nu? Barnsligt och osmakligt.
Citera
2017-02-07, 18:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Snälla, kan ni sluta kalla denne mördare för "älskling" nu? Barnsligt och osmakligt.

Det känns så fel att skriva 18-åringen när han kanske är 25....
Eller pojkvännen när han har en käresta i hemlandet.....
Eller kumpanen när vi inte vet i vilket avsende han är det...
Eller hans namn, vilket det riktiga nu är...
Lilleman bättre? Afganen - om han nu kommer därifrån?
Citera
2017-02-07, 18:12
Bannlyst
Någon som vet något om obduktionen av maken (som var "drunknad")? Det kan ju knappast skäggapan varit skyldig till. Hoppas kossan åker in på livstid. Vidrig "människa".
Citera
2017-02-07, 18:24
Medlem
Jag antar att JM fortfarande har goda möjligheter att gå loss om ungtuppen tar på sig och faktiskt är skyldig till mordet. Lita på att JM har en mer eller mindre trovärdig historia att servera i en rättegång. Hon har också varit konsekvent och nekat till inblandning från dag ett.

Det allmänna rättsmedvetandet (kritiken mot domstolen om den friar henne trots indicier) och eventuella tekniska bevis som spräcker hennes historia utgör största faran för en fällande dom för JM.
Citera
2017-02-07, 18:28
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Mördare eller inte så passar det alldeles utmärkt att kalla honom "älskling". Alla i tråden förstår ju vem som åsyftas men javisst, jag kan förstå din reaktion och till viss del hålla med.
Citera
2017-02-07, 18:31
Medlem
banancools avatar
Bara en liten sak jag tänkt på under hela denna storyn (som det kanske egentligen redan finns uppgifter om) - varför har inte JM:s mor vittnat om vem som attackerade henne och dödade hennes man? Minns hon inte?
Citera
2017-02-07, 18:36
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Aki dog i början på augusti 2015."Älskling" kom till Sverige på Lucia i december 2015 - bara tre veckor innan han i början på januari 2016 officiellt fyllde 18 år.
Han har uppgivit att han inte var i Sverige före december 2015, dvs inte här när Aki dog.

Vilka andra personer uppger man sig nu veta var närvarande när Aki dog?
Föräldrarna? Var det därför mordet/mordförsöket på dem skedde?

Läste nånstans att flera personer fanns på platsen vid tiden för Akis bortgång, hittar tyvärr inte källan.
Hoppas d framgår av FUPen.
Citera
2017-02-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banancool
Bara en liten sak jag tänkt på under hela denna storyn (som det kanske egentligen redan finns uppgifter om) - varför har inte JM:s mor vittnat om vem som attackerade henne och dödade hennes man? Minns hon inte?

Tror inte hon såg/uppfattade vem som högg.
Citera
2017-02-07, 18:42
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:

Appselut kan jag det!
Ba så att genom hela tråden har han kallats för detta; citerat. Och det enkom för att JM benämt honom som just d.
Citera
2017-02-07, 18:47
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banancool
Det har inte offentliggjorts om, och i så fall vad, hon har berättat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in