2017-02-06, 15:46
Medlem
Citat:
Anders Ygeman Verifierat konto
‏@Ygeman

Samhällets reaktion måste vara hård och entydig mot de som ger sig på poliser. Skärpta påföljder och skärpt rättsligt skydd krävs.

Och Ygeman håller i Svarte Petter utan att göra något
Citera
2017-02-06, 16:09
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
kom tillbaks och klaga när det är som i mexiko, det här är peanuts
storm i en ankdamm...

Trodde att Sverige vara paradiset för alla kriminella? I Mexiko där dör de kriminella snabbt medelåldern är lägre än bland poliser och mycket lägre än bland fattiga bönder.
Citera
2017-02-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
Inte mer än rättvist antar jag. Polisen stormar in hemma hos kriminella när de umgås med familjen och kriminella har börjat ge igen genom att göra hembesök hos polisen. Kommer nog bli vanligare framöver

På vilket sätt anser du det vara rättvist? Kriminella vet vad de drar med sig hem till sina familjer och vad de utsätter dem för, bland annat risken för polisiära hembesök. Det är smällar man får ta i den branschen - dvs de kriminella äger problemet.
Citera
2017-02-06, 16:56
Medlem
Citat:
Fruktansvärt, säger statsminister Stefan Löfven, och tillägger att "vi måste vara stenhårda" mot den typen av brott.

Citat:
På polisens hemsida kommenterar rikspolischefen Dan Eliasson händelsen:
"Varje gång en företrädare för rättsväsendet eller svensk polis utsätts för hot eller angrepp är det en gång för mycket. Alla ansträngningar görs för att skydda våra medarbetare och se till att de skyldiga lagförs. Ingen ska tveka om polisens avsikter i detta hänseende".

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24364255.ab
Citera
2017-02-06, 17:28
Medlem
Undrar vilket Mc gäng som kan ligga bakom detta då?
Citera
2017-02-06, 18:13
Medlem
Tråkigt för polischefen men förhoppningsvis bra för landet.

När medborgarna börjar inse att polisen inte har förmåga att ens skydda sina egna generaler så ger dom upp hoppet om att polisen kan skydda dom.

Då inser dom att dom själva har avgörandet i sin hand att rösta på något som sätter hårt mot hårt. Först när Sverige körts i botten kan det resa sig på nytt som en fågel Fenix.
Citera
2017-02-06, 18:16
Medlem
Det är e polischef med utländskt påbrå förmodligen jugge med muslimsk bakgrund enligt tidigare källa.

Han gör ett suveränt arbete i Uppsala flera tillslag mot kriminella förra veckan. Andra chefer bland annat Malmö polisen borde lära sig från honom Uppsala polisen.
Citera
2017-02-06, 18:29
Moderator
Lobengulas avatar
Jag kan inte komma ifrån misstanken att det inte alls är grova brottslingar som ligger bakom. Då hade de väl fixat en bättre sprängning? Dessutom vet ju förmodligen grova brottslingar att det tar hus i helvetet om de gör en sådan här sak. Inget som gynnar "affärerna".

Nu vet jag inte exakt hur skadad bilen blev men tydligen inte speciellt skadad. Jale verkar ju vara rätt tuff och kanske har han "kränkt" några tonårsdrägg i lokalområdet? Bangers eller något hemgjort.
Citera
2017-02-06, 18:39
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag kan inte komma ifrån misstanken att det inte alls är grova brottslingar som ligger bakom. Då hade de väl fixat en bättre sprängning? Dessutom vet ju förmodligen grova brottslingar att det tar hus i helvetet om de gör en sådan här sak. Inget som gynnar "affärerna".

Nu vet jag inte exakt hur skadad bilen blev men tydligen inte speciellt skadad. Jale verkar ju vara rätt tuff och kanske har han "kränkt" några tonårsdrägg i lokalområdet? Bangers eller något hemgjort.

+1 på den!
börjar oxå tro så,en riktig bandit vet att det krävs lite större kraft annars är det ju en totalamatör? snorunge med järnrör o svartkrut eller banger!
-bara med en sån borde ju rutor o så flyga?
tror mest på yngre arg blatt som fick sitt knark eller liknande taget, som ville ge igen annars hade bilen inte funnits kvar det vet alla som ens fått testa sprängämnen eller minor eller liknande i lumpen, så jag tror mer på yngre förmåga som sagt,men hoppas h*n (liten risk på brutta kanske?) verkligen åker fast illa kvickt för det där var fan inte okej,tur det var på natten så inga barn var nära bara!

hoppas polisen börjar få röja upp riktigt i träsket snart men annars kan ju eliasson dela ut lite nya armband

-kan tala om att hade nån gjort så här där jag kommer från tror jag nog polisen skulle skjutit den skylldige,åtminstone hade den fått så mkt stryk att den skulle få besöka intensiven,o med all rätta!
all cred till polisen han verkar ju gjort ett riktigt bra jobb med alla beslag o allt på hans twitter!
fler som denna polis o mindre dialogpoliser!
Citera
2017-02-06, 18:45
Medlem
Joe Blows avatar
Självklart är detta för jävligt. Men vi får inte glömma att polischefen inte blev utsatt för någon fysisk misshandel som många andra statligt anställda förväntas betrakta som en del av jobbet. Det är provocerande att se Danielsson ta till brösttoner om demokrati och det öppna samhället då en kollega drabbas medan han inte bryr sig ett jävla skit då socialarbetare, akutsjuksköterskor och riktiga poliser dödas, misshandlas och utsätts för allsköns våld och jävelskap.
Citera
2017-02-06, 18:46
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Verkar vara en reko snut med rätt prioriteringar, så man förvånas inte om han är utsatt för hot.
Honom skulle jag vilja se som högste polischef istället för pajasen Eliasson.

Helt enig!Han borde få medalj och ett eget team i hela Sverige med samma inriktning. Ser han gärna som Polischef med istället för Eliasson (Kapten klänning 2)
Citera
2017-02-06, 18:50
Medlem
En liten undran..... Det är inte så att tex. en flaska reservdäck på burk rullat fram emot kupevärmaren och sen exploderat? Small inte bilen på morgonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in