2017-02-05, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur långt ifrån varandra dom låg har jag inte sett någon uppgift på,
bara att dom låg i samma hus, kvinnans hus samt så svårt skadade att
dom tämligen omgående avled.
Stod väl
Citat:
Man skickade dit patruller, och när patrullen kommer fram påträffades en 71 årig kvinna och 62 årig man svårt skadade i fastigheten. Ambulans kom till platsen. Man gjorde upplivningsförsök, men tyvärr så avled båda personerna på plats, säger polisens presstalesperson Mikael Hedström till Hela Hälsingland.
Så frågan är om de var döda redan när polisen kom dit eller om de dog senare. Polisen vill ju inte gärna ge upp upplivningsförsök utan kämpa tills mer professionell hjälp kommit och gjort sin bedömning.

Men jag har aldrig sett någonting om var i huset de låg. Samt om det var i anslutning till telefonen.
Citera
2017-02-05, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur långt ifrån varandra dom låg har jag inte sett någon uppgift på,
bara att dom låg i samma hus, kvinnans hus samt så svårt skadade att
dom tämligen omgående avled.

Det talas också tidigt i tråden om ett annat larmsamtal från någon boende i närheten som hört bråk och stök. Inkommer dessa två samtal ungefär samtidigt?

Larmsamtalet från Vanjas hus är det ringt med fast lina eller mobil?
Är det mobil kan båda BO stå på bron eller i farstun och när Vanja ringer så tappar hon mobilen varvid Kjell tar upp den och tar över samtalet.

Är det fast telefoni så kanske Vanja står i köket och ringer. Hon går sedan för att hjälpa mannen vid dörren och då tar Kjell över luren.

Detta utlöser attacken.
Citera
2017-02-05, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det talas också tidigt i tråden om ett annat larmsamtal från någon boende i närheten som hört bråk och stök. Inkommer dessa två samtal ungefär samtidigt?

Larmsamtalet från Vanjas hus är det ringt med fast lina eller mobil?
Är det mobil kan båda BO stå på bron eller i farstun och när Vanja ringer så tappar hon mobilen varvid Kjell tar upp den och tar över samtalet.

Är det fast telefoni så kanske Vanja står i köket och ringer. Hon går sedan för att hjälpa mannen vid dörren och då tar Kjell över luren.

Detta utlöser attacken.

Första budet va som du skriver någon närboende som skulle ha larmat.
Tycker den personen i så fall borde ha sett något, åtminstone när GM drog.
Inte ett ord om det dock, inte ens i början när åklagaren glappade.

Nästa bud va att offren själva larmade och att mordet va inspelat.
Har inte läst om det va fast telefon eller mobil.

Tycker det borde vara ganska pinsamt för poliserna som skulle evakuera
området att dom missade stugan med glaskrossen, även om intillboende
sagt att stugan va tom, det borde i så fall inte minskat deras intresse för
den, snarare tvärtom.
Jag tror han tryckte där å slickade sina sår.
Citera
2017-02-05, 07:00
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag kanske minns fel eller så var dom första tidningsskriverierna fulla av fel men först hittades en död person, sedan när polisen gick till grannhuset hittades en till.

Då trodde man att mördaren först gått till ett hus och sedan till nästa.

Jag har inte sett hur många meter dom två låg från varandra men låt oss säga att det var 10.
Har du sett någon info på att dom väldigt nära varandra?

Nej, det har jag förvisso inte gjort. Det är väl mera att jag baserar det på: våldet påbörjades i samband med larmsamtalet (rättare sagt jag antar det) Jag är helt övertygad om att K var den som angreps först och det tror jag var när han stod vid telefonen. V angreps direkt efteråt och hon fanns ju också nära telefonen och lär ju inte ha tagits sig så långt..
Naturligtvis fullt möjligt att ex K har lyckats ta sig ut från huset efter överfallet.

Jag kan dock inte erinra mig någon tidigare information om detta.... men visst det är inte omöjligt.

Edit: jag utgår från att samtalet har skett via fast lina dvs i bostaden eftersom mobilsignalen är om inte obefintli så i vart fall väldigt dålig..
Senast redigerad av KomissarieBeck 2017-02-05 kl. 07:05.
Citera
2017-02-05, 08:05
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Ska de bli en bolibompa tråd så kan ju moderatorn ta bort den direkt, dom senaste 100 sidorna på denna tråd har varit spekulationer om de ena och de andra, ska man ens orka gå igenom allt så måste man ha ett tråkigt liv, eftersom de inte verkar som att de har kommit nått nytt alls så får jag väl be nån som orkar att pma mog när de kommer tillräckligt intressant info, vet iaf en som kan hjälpa mig där

Som sagt jag tror på hans låtsaspengar Alfons... eller var de spöket alban?

Eller var de bara en psykiskt sjuk person som inte hade alla hästar hemma? Har pratat runt litegrann iaf och de verkar inte finnas nån grund till att de är nåt samband med hans familj som har gjort detta eller fått de att blivit så!

Och förresten på tal om jägare....

"Jägare är vi alla som jagar efter de vi vill ha, skillnaden är att alla jagar inte efter samma sak"

Förresten som jag frågade för en stund sen, tror ni MGM sitter och läser tråden på flashback? Han blev ju häktad utan restriktioner så han har väl tillgång till dator så han kan följa detta i media?

Sitter en misstänkt mördare häktad utan restriktioner? Är du säker??

Kan man ha dator om man är häktad??

Är mkt tveksam till ovanstående men man kan aldrig sluta förvåna sig
Citera
2017-02-05, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

Har för mig att åklagaren ville ha restriktioner men att rätten avstyrkte.

Tveksamt, döms han till RPV får han ha dator.
Citera
2017-02-05, 10:20
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Nej Du får givetvis inte ha någon kommunikations möjlighet med omvärlden.

Du har däremot möjlighet att ringa till exempelvis anhöriga men då skall detta anmälas på förhand
och mottagaren skall då acceptera mottagande av samtalet.
Citera
2017-02-05, 12:33
Medlem
Citat:

Ja utan restriktioner vet jag iaf att han sitter men här hittade jag en källa på vad han kan göra och inte göra typ, tycker e låter ganska enkelt att sitta häktad om de är så här lamt...

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/haktad/haktesvistelsen/

"Under din vistelse i häktet ger vi dig möjlighet till en sysselsättning den mån vi kan"
Citera
2017-02-05, 14:17
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nej Du får givetvis inte ha någon kommunikations möjlighet med omvärlden.

Du har däremot möjlighet att ringa till exempelvis anhöriga men då skall detta anmälas på förhand
och mottagaren skall då acceptera mottagande av samtalet.

Om man ringer en anhörig har man inte kommunikation med omvärlden då?
Konstigt att han kan inte har restriktioner då han sitter misstänkt för ett grovt brott som kan ge livstids fängelse eller liknande.
Anhöriga kan ju informera honom om vad åklagare vet då han varit pratglad ett tag.
Citera
2017-02-05, 14:24
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Konstigt att han kan inte har restriktioner då han sitter misstänkt för ett grovt brott som kan ge livstids fängelse eller liknande.
Anhöriga kan ju informera honom om vad åklagare vet då han varit pratglad ett tag.

Marre1976. Detta är en vääääldigt stor dag!!!!

Vi är nästan helt överens i en fråga, nästan
Det är sant att en anhörig är kommunikation med omvärlden. Om det sker någon sorts bevakning vet jag faktiskt inte men jag antar att det gör det.
Information om vad åklagaren säger får ju GM garanterat via sin advokat så att s.k information utifrån kan en häktad säkert få men det är nog svårare att få ut information.

Att GM inte har fulla restriktioner tycker jag också är högst anmärkningsvärt......
Citera
2017-02-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Marre1976. Detta är en vääääldigt stor dag!!!!

Vi är nästan helt överens i en fråga, nästan
Det är sant att en anhörig är kommunikation med omvärlden. Om det sker någon sorts bevakning vet jag faktiskt inte men jag antar att det gör det.
Information om vad åklagaren säger får ju GM garanterat via sin advokat så att s.k information utifrån kan en häktad säkert få men det är nog svårare att få ut information.

Att GM inte har fulla restriktioner tycker jag också är högst anmärkningsvärt......

Undrar om det kan ha att göra med hans psykiska status plus hans
relativt låga ålder.
Min gissning är att han har stora mentala problem.
Citera
2017-02-05, 15:24
Medlem
Citat:

Livstids fängelse kommer han inte att få, ett år för ung.
Jag tror inte han får fängelse över huvud taget, det blir antagligen RPV med SUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in