[quote=Milmerokin|59807758]
Citat:
Om materien är skapad är det inte logiskt självklart att Gud består av materia, så hur man kan mena att Gud skulle kunna "upptäckas" på ett sätt som en ateist skulle godta som bevis mot sin egen begreppsvärld är en liten gåta för mig.
Felaktig analogi. Små beståndsdelar som nanoprtiklar är operativt gångbara likväl inte avgörande för helheterna inom ens fysikens ramverk , än mindre ur en "poetisk/humanistisk exitentiell vetenskapsfilosofisk helhet"
Eftersom nanopartiklar ju inte ens varit till kännedom, för mänsklighet, men väl upptckta så sorterar de inte under teologi, den saken är säker.
Elektroner är inga fria entiteter alls, helt beroende av komprimerad massa el, materia för förflyttningsförmågan, men de äe osynliga ja.
Språkets beståndsdelar samma sak där, i sig ger fonemen dig ingen substantiell impuls om vi ska prata intellektuellt mer avancerad kognitiv förmåga av komplex art, först i sin massa kommer meningsfullheten. Så också med kroppsspråket, som grundansats mkt väl kan fungera kommunikativt, men starkt begränsat samt utrymmen för otaliga missförstånd, dvs
felmarginalerna.. , av primitivistisk karaktär.
Det mesta baseras ju på kontecptuellt gångbar konceptionalisering. Du kan aldrig frångå det.
Felmarginalerna som är i dominans ..som ryms inom ditt tänkesätt. m.a.o
För någonting trovärdigt, bör en felmarginal inte utgöra huvudsatsen! som kraationistisa argument internaliserat och sonika plockar enbart bort.. liksom en osynlig hand eliminerar existentiell grundval. Massan, vars existens är OUNDVIKLIG, för tanken att ens färdas ifrån dig till annan.
Men jag förväntar mig förnekelse om detta elementära, i så motto att ateism öht MÅSTE förneka kroppe, för att nedvärdera mänsklig individ och placera en "högre individ" ovanför människan. För att hon ska underkasta sig något.. istället för att upparbeta självrespekten.
Självrespkten är liksom The Core... och ska jag säga det lite konstnärligt friare, så är självrespekten också teistens livsdevis. (detta gränsar till ärlighet och hederlighet, som är värden vilka värdesätts på skalor som utforrmats av enbart människa själv, utan gudomlig intervention.. då värdeskalan skulle äventyras.. ockrare blir tillfrlitliga och sant talande böir ifrågasatta, som i din värld)
Man talar sant när man säger att man inte vet hur EXAKT vi uppstod, teisten har redan ett färdigt manus för ögonen, vilket kan ses som oärligt i avsaknad a självrespekt men respktlöst också mot människa, vars värld är den enda världen
som i sanning, kan hänvisas till.
Varför du aldrig kan varken underskatta eller avfärda massams avgörande betydelse och det i SAMTLIGA kontexter, förutom den
rent imaginära.. illusionistiska.. suggestivt skapade, påhittade kan man säga istället för kreationistiska ; illustra qualian. Den är celebert omfattande ad populum, hur kommer det sig?
Lanseringsteknik, marknadsföring, spridningsintensitet.. etc. Inte för att den är substantiell, den vilar uteslutande på imaginativa srgument, att visualiseras - då det aldrig går att KONKRETISERAS utifrån
avsaknat EGENTLIGT massivt VÄRDE (vilket du tacksamt redan förstått)
Värdelös hypotes, kan man säga.. den kommer ingentstans utan att FORCERAS FRAM, och du hör vad jag säger, för du vet kanske vad forcering betyder... ngt jag utgår ifrån men inser efter en tid utmed diskussionernas gång, att inte ens de elementära språksatserna är känt för alla, i sin tur en indikation på vad hjäärnttvätt är, jämte riktig kunskapsinlrning utifrån korrekt uppstllda, korrekt uppfattade parametrar.
Du ser sionism, som en klar avvikare från redan mild teistisk ansats ; jag kallar det för hardcore och militaristisk envägskommunikativ (förödande) tros-doktrin.
Sådana grepp, är osmakligt att öht bjudas in i världar där vetenskapsfilosofisk ambition hålls högt och dyrbart!
Jag är en människa, medan min tanke är fri.. frikopplad min identitet kan man säga.. fastän jag betår av biologisk massa. Så ska du därför kunna ignorera min kropp? För att försöka stycka upp tankekedja i människa? Där det görs försök att komma åt t.ex mentala felslut, krävs a priori naturkunskap, inte gudstro!