2017-02-03, 05:35
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Vad menar du med ”kanske”? Tror du att ett budgettapp på 16,5 procent kan få amerikansk public service att lägga ned?

Läs allt jag skrev istället.

Uppenbart att de känner sig hotade. Annars skulle detta inte vara en stor grej för dem. Och därmed inget kontroversiellt. Men nu är det det.

Sedan ska han inte bara dra in bidragen men även sälja bort och privatisera det. Då kommer det alltså inte längre att vara PS oavsett.
Citera
2017-02-03, 06:02
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Är man oberoende om man är beroende av skattemedel?

Ja det tycker jag. Särskilt om det är som nu att man har en oberoende granskningsnämnd också.
Citera
2017-02-03, 06:05
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Detta är en myt.

Det får du nog underbygga.
Citera
2017-02-03, 06:10
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Bättre vore väl om trump startade en ny kanal, som är neutral.
Internetbaserad. Fri från tycka till experter, politiska kommentatorer osv.

Jaha. Som han betalar då?
Citera
2017-02-03, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jaha. Som han betalar då?

Via ett privat företag.
Citera
2017-02-03, 07:01
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Via ett privat företag.

Jaha. Så då blir denna kanal neutral då?????
Citera
2017-02-03, 07:36
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Via ett privat företag.

Och denna skulle vara neutral då? Idioti.
Citera
2017-02-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du ska veta att SD är partiet som matar flest förslag av alla Riksdagspartier. Främst Ekeroth är känd för att spruta ut förslag.

Men kanske de har tappat i intensitet lite på senare år. Minns när de kom in i Riksdagen hösten 2010, så slog de rekord.

Sen kan de inte jämföras med Trump. Trump är mer som en superhjälte. En sådan ledare lär man bara få uppleva en gång i livet om ens det.

Om nu Trump kan jämföras med en elefant i en porslinsbutik, så kan väl Ekeroth jämföras med ett fyllo i krogkön.
Jämförelsen mellan de bådas medieprojekt visar det stora gap du pekar på. Mediemogulen Trumps miss universum har han lyckats kränga både hit och dit. Ekeroths Avpixlat är en rännil .

Hade public service sänt misstävlingarna så hade nog Trump varit nöjd. Nu gör dom inte det.

Det handlar både om innehåll och om pengar. Trump ska ha loss en oerhörd massa pengar till sina murbyggen. Alla som inte är för honom får anslagen strukna. Det gäller public service, det gäller Berkleyuniversitetet, det gäller städer med mycket utländsk arbetskraft.

Om bara public service börjar sända program Trump gillar så kan de nog till och med få ökade anslag. Därför tror jag att om SD+KD+M får makten så drar dom nog inte ner anslagen till SvT, de öppnar nog för mer reklam, ändrar i tablåerna och säljer 49 procent av SvT till privata näringslivet och lägger licensmedlen på skattesedeln.
Se fram mot att SvT blir en del i projektet att stärka den svenska kulturen. Matprogram om fläsklägg, musikunderhållning med svenska musiker som tävlar om att sjunga Harry Brandelius och Jussi Björling och så bara sport där Sverige vinner och lite mer av Reinfeldt möter med Bildt och andra potentater. Och på det kommer tips om hur du Borgar dina pengar.
Citera
2017-02-03, 08:57
Medlem
Ja det vore väl skitbra om kapitalet styr alla nyheter!
Citera
2017-02-03, 08:58
Medlem
godboys avatar
Jag har skummat / läst hela tråden och det finns många kloka tankar på båda sidor tycker jag.

Att Public Service (PB) skulle vara oberoende är skitsnack. Någon var inne på att PB var uppbyggt och återspeglade svensk lagstiftning och även det är en sanning med modifikation. PB är väldigt politiska och driver en klar agenda om vad svenska folket skall tycka och tro. Lite exempel:
- Att vara muslim är bra och är man kristen är man efterbliven. Man kan tycka vad man vill om dessa falanger, men att höja muslimerna till skyarna och påstå att kristna är hjärntvättade är bara dumt. Detta retar också vanliga svensson som inte eg tror på något av ovanstående. Dock vet ju gemene man att det inte är kristna som smäller av bomber i tunnelbanor och i innerstan.

-SD är ett nazistparti. Det tog extremt lång tid innan man särredovisade SD.s opinionssiffror i PB och annan PK media. De redovisades under övriga i princip enda till de kom in riksdagen. Men när Fi kom in i bilden började de särredovisa dessa i ett tidigt stadium. Än idag håller ju PB på att försöka tuta i oss hemska SD är. Men man pratar ingenting om tvångssteriliseringarna som skedde med sossarnas goda minne.

-Evigt itutande om att alla invandrare är välutbildade, då snarare sanningen är den att de flesta inte ens gått ur grundskolan.

Men det jag kan tycka är bra med PB är vissa opolitiska vetenskapliga dokumentärer. Vetenskapens värld tycker jag t ex är ett bra program. Den klassen finns ingen annan kanal som har. Discovery kör ju bara massa trams. Sen gillar jag t ex SR.s Plånboken och Naturmorgon. Men någon politisk information litar jag inte på från detta media.

Att allt skulle ordna till sig om man privatiserade all media tror jag inte. Då skulle vi få ännu mer Kanal 5 skit typ Ullared, Outsiders, Fam annorlunda mm.

Filmen Monopol som Galenskaparna gjorde på 90 talet är ganska talade tycker jag.

Dock bör man nog banta PB ordentligt och skippa politiska debatter och dyra fjantevenenmang som melodifestivalen och stora sportevenemang, låt de kommersiella kanalerna ta hand om det. Men fortsätt gärna med dokumentärer.

I övrigt anser jag att man gullar för mycket med media och religiösa samfund idag. Låt dem bära sig själva. Dock tycker jag att man ha stöd till idrotten då den är viktig för folkhälsan.
Citera
2017-02-03, 09:33
Medlem
jugbandbluess avatar
mupparna (sesame street) har väl redan flyttats till HBO så vad har PBS kvar att erbjuda?
Citera
2017-02-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har skummat / läst hela tråden och det finns många kloka tankar på båda sidor tycker jag.

Att Public Service (PB) skulle vara oberoende är skitsnack. Någon var inne på att PB var uppbyggt och återspeglade svensk lagstiftning och även det är en sanning med modifikation. PB är väldigt politiska och driver en klar agenda om vad svenska folket skall tycka och tro. Lite exempel:
- Att vara muslim är bra och är man kristen är man efterbliven. Man kan tycka vad man vill om dessa falanger, men att höja muslimerna till skyarna och påstå att kristna är hjärntvättade är bara dumt. Detta retar också vanliga svensson som inte eg tror på något av ovanstående. Dock vet ju gemene man att det inte är kristna som smäller av bomber i tunnelbanor och i innerstan.

-SD är ett nazistparti. Det tog extremt lång tid innan man särredovisade SD.s opinionssiffror i PB och annan PK media. De redovisades under övriga i princip enda till de kom in riksdagen. Men när Fi kom in i bilden började de särredovisa dessa i ett tidigt stadium. Än idag håller ju PB på att försöka tuta i oss hemska SD är. Men man pratar ingenting om tvångssteriliseringarna som skedde med sossarnas goda minne.

-Evigt itutande om att alla invandrare är välutbildade, då snarare sanningen är den att de flesta inte ens gått ur grundskolan.

Men det jag kan tycka är bra med PB är vissa opolitiska vetenskapliga dokumentärer. Vetenskapens värld tycker jag t ex är ett bra program. Den klassen finns ingen annan kanal som har. Discovery kör ju bara massa trams. Sen gillar jag t ex SR.s Plånboken och Naturmorgon. Men någon politisk information litar jag inte på från detta media.

Att allt skulle ordna till sig om man privatiserade all media tror jag inte. Då skulle vi få ännu mer Kanal 5 skit typ Ullared, Outsiders, Fam annorlunda mm.

Filmen Monopol som Galenskaparna gjorde på 90 talet är ganska talade tycker jag.

Dock bör man nog banta PB ordentligt och skippa politiska debatter och dyra fjantevenenmang som melodifestivalen och stora sportevenemang, låt de kommersiella kanalerna ta hand om det. Men fortsätt gärna med dokumentärer.

I övrigt anser jag att man gullar för mycket med media och religiösa samfund idag. Låt dem bära sig själva. Dock tycker jag att man ha stöd till idrotten då den är viktig för folkhälsan.

Dom där citaten du lagt in. Var hittar man dom? Eller har du hittat på det för att argumentera mot public service med påståenden som inte finns i public service.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in