2017-02-02, 19:38
Medlem
Sundling gör det än enklare för Gripen.
2017-02-02, 19:41
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Är väl så banan i VM åxå är om den är rätt lika med den förra året...

Vad?

Upploppet är väl minst tre gånger längre på VM.
2017-02-02, 19:42
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Tror inte guld räcker för Westberg för en ordinarie vm plats
2017-02-02, 19:46
Medlem
Emil räcker inte till när tempot blir som högst i fristil.
2017-02-02, 19:46
Moderator
Dr Kings avatar
Emil är totalt slut. Nu endast fyra på SM.
2017-02-02, 19:51
Medlem
Shut up donnies avatar
Korta upplopp passar verkligen teknikern Teo.
2017-02-02, 19:54
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Tror inte guld räcker för Westberg för en ordinarie vm plats

Jag tror dessvärre, att du har rätt. Men det hade varit roligare med Westberg.
2017-02-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vad?

Upploppet är väl minst tre gånger längre på VM.

Nja kolla lite på de förra året tog upploppet i Lahtis ca 12. sek och nu i SM ca 10 är ca tider allt så klart... men i de stora hela påminner ju avslutningarna av banorna varanda mkt... gäller att kunna åka fort på den banan borde passa Jonna bra känns som hon är bra på den typen av åkning
2017-02-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Emil är totalt slut. Nu endast fyra på SM.

och igår vann han SM så totalt slut kan han inte vara..
2017-02-02, 20:03
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Nja kolla lite på de förra året tog upploppet i Lahtis ca 12. sek och nu i SM ca 10 är ca tider allt så klart... men i de stora hela påminner ju avslutningarna av banorna varanda mkt... gäller att kunna åka fort på den banan borde passa Jonna bra känns som hon är bra på den typen av åkning

Lite glädjemätning av dig. Teo gjorde upploppet på 8 sek. Lahti i fjol tog ca 14,5 sek. En ganska stor skillnad! Annars håller jag med dig om ingångarna.
2017-02-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Lite glädjemätning av dig. Teo gjorde upploppet på 8 sek. Lahti i fjol tog ca 14,5 sek. En ganska stor skillnad! Annars håller jag med dig om ingångarna.

Nja tycker han svänger in på upploppet på 2.56 och är i mål på 3.06 i Lahtis kan jag sträcka mig till 13 sek poängen är ändå att de är väldigt lika avslutning gäller skaffa sig bra länge utför och materialet kommer vara viktigt otroligt viktigt... men nu har dom väl gjort om en del på spring banan så exakt lika är den nog inte om jag fattat rätt
2017-02-02, 21:00
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Nja tycker han svänger in på upploppet på 2.56 och är i mål på 3.06 i Lahtis kan jag sträcka mig till 13 sek poängen är ändå att de är väldigt lika avslutning gäller skaffa sig bra länge utför och materialet kommer vara viktigt otroligt viktigt... men nu har dom väl gjort om en del på spring banan så exakt lika är den nog inte om jag fattat rätt

Jaha, vi är alltså lika envisa bägge två Finns det någon oberoende domare här på forumet?
Jag kan gå med på 5,5 sek skillnad, vilket är en evighet på ett superkort upplopp.

Min poäng är först och främst att det var ett riktigt skidskytteupplopp idag där inget fanns att göra när man väl inne på upploppet. Lahtiupploppet är inte långt, men vi såg en del placeringsförändringar på upploppet till skillnad mot Söderhamn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in