Citat:
Ursprungligen postat av
lagentaestamuyloca
Herregud asså shit vad jag skämms. Så jävla jobbigt att jag som har kämpat för att ge folk ett bra intryck ska få allt jobb kastat i papperskorgen när det kommer en sån här person som ska leva upp till alla förväntningar rasister har om invandrare. Jag är själv irakie och när jag pratar med svenskar som inte direkt gillar invandrare är mitt mål, att när de pratar med nästa rasist så ska dom kunna säga "inte alla invandrare är dåliga människor".
Personligen hoppas jag att nästa nyhet blir "Irakie som våldtog svensk tjej blev misshandlad av ett gäng andra irakier". Jag förstår att vi invandrare har ett ansvar att visa andra personer att vi inte är det som media visar upp.
Håll i hästarna.
För det första så finns det inga tydliga bevis på att han är irakie då hans födelseort är Turkiet, i en kurdisk provins.
För det andra så är var man ansvarig för sina egna handlingar. Vi kan prata kultur hur mycket som helst, men det är inte accepterat någonstans att våldta, varken i vårat hemland eller här i Sverige. Därmed så är det naturligt att tillskriva en främmande grupp vissa attribut, speciellt då dåliga kvalitéer oftast är de som sticker ut. Men att imponera på människor genom att agera onkel tom och minsann visa att vi kan vara civiliserade är att spela dem i händerna. Under 50 talet i Irak så var ju circassierna i ungefär samma sits som irakier i Sverige är nu.
Så som Irak är nu är ett tydligt exempel på vad som händer om giriga/korrupta politiker, både inhemska och från annat håll, styr ett land som redan är i fördärvet. Självklart sprider sig denna misstro mot allt och alla, tom. ”Svennar”, i den civila befolkningen. Det är en ond cirkel. Är man dum nog att falla in i den så är det synd att evolutionsteorin inte tycks gälla i Sverige. For better and worse.
Jag menar inte att du ska apa ut som gemene Husby/Rosengårdstönt, för något jag kan tycka är synd är att dessa inte lyfter fram den genuina MENA kulturen. Poesin, musiken och filosofin är grenar där araberna historiskt sätt varit kulturellt säregna; men istället importerar de en bilbrandskultur med arabanchiya fasoner och blir höjda till skyarna av svensk media.
Du är säkert medveten om vad de skulle göra med någon som rappar om gatuvåld, droger och bitchez i Bagdad?
Var man har sin nation, och var nation har sitt land. Du behöver inte imponera på någon, för jag är säker på att de flesta svenskar är ett folk som nått insikten att det är handlingarna som ger människan kvalité, inte dess ursprung. Självklart finns det idioter överallt.
De som väljer att döma dig pga. dina landsmäns handlingar är inte värda mödan, lika lite här som där.