2017-01-31, 12:56
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Dock är det inte så mycket surr (ännu) i gammelmedia, utan där det hörs ett enormt (ilsket) surrande är i sociala medier, speciellt på företagets fejansida. Jag undrar verkligen om Jan Stenbeck hade uppfattat det som positivt att enorma mängder vanliga människor synligt för alla andra spyr galla över företaget, samt att ett stort antal kunder öppet deklarerar att de tänker byta abonnemang (oavsett om det sedan verkligen är sant eller inte)?

Nu dog Jan 2002 så jag tror inte han hade med dessa parametrar att hela internet blivit en enda stor anslagstavla.

Jag tror iaf att Comviq/Tele2 kommer lyfta "Hatet" som dessa stackars ambassadörer får utstå i mörkermedia, sen gör de det hela till en SD fråga, har du INTE Tele2/comviq så är du rasist
Citera
2017-01-31, 13:15
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
När högern gjort bort sig (Trump) får Flashback satsa på att gnälla på Kakan istället.
Har högern gjort bort sig? Förklara? Och vad har det med Kakan att göra?
Citera
2017-01-31, 13:17
Medlem
Klosss avatar
En snubbe på Fejjan uppger att killen på kundtjänst lät lite uppgiven, han var inte den första som sagt upp idag. Någon här som har något referat från Comviq kundtjänst?
Citera
2017-01-31, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
En snubbe på Fejjan uppger att killen på kundtjänst lät lite uppgiven, han var inte den första som sagt upp idag. Någon här som har något referat från Comviq kundtjänst?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=243214962787679&set=p.2432149627876 79&type=3&theater

Hoppas att länken funkar.

Trötta, vet jag inte. Snarare bestämda med att sålla bort de som inte delar deras uppfattning om "uttrycksfrihet".
Citera
2017-01-31, 13:33
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAntihero
Vore intressant att se hur många som verkligen avvecklar sitt abonnemang hos Comviq efter det här.
Tvivlar på att det är särskilt många. Comviqs abonnenter hör väl inte till den mest handlingskraftiga skaran direkt. Dessutom är ju många unga/socfall som inte har råd att skaffa ett riktigt abonnemang, utan måste förlita sig på att kunna ringa gratis till sina kompisar.

Finns iofs lågprisabonnemang på andra nät. Vimla (Telenor) och Fello (Telia, virtuell operatör) t.ex..
Citera
2017-01-31, 13:33
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Vad tycker ni om valet av ambassadörer?

*Skapligt ensidigt "korrekt" skara individer

Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?

*110% kommunistiskt vriden och vidrigt "korrekt"

Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?

*Precis avslutat mitt abonnemang till en konkurrent
Citera
2017-01-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfredde
Enkelt...rösta med plånboken. Jag är inte vänster vilket gör nu att jag måste byta operatör.
Detta visar ju tele2s sympatier.

Jo om nu alla VERKLIGEN gjorde sig omaket att byta så skulle det få effekt. Garanterat.
Samhället håller på att demoraliseras och det kommer att kosta både arbete och pengar att vända detta. Men det är värt. För egen del anser jag det är prio ett att bidra.
Någon måste sätta ner foten på riktigt och visa att det är inte ok att ha polis- och manshatare som reklampelare.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-01-31 kl. 13:39.
Citera
2017-01-31, 13:41
Avslutad
Verkar som att de trollar oss på Comviq.
Kundtjänst på Fejjan verkar bestå av femteklassare. Det KAN inte få finnas så dumma människor, med jobb, dessutom. Vilka meriter behövs för att få arbeta där? Förste pennvässare i lågstadiet?

Det här landet är så totalt kört, att man inte kan göra annat än att garva läppen av sig.
Vad är det som händer, har folk helt förlorat förmågan att bli vuxna och att tänka själv?

Man startar en kampanj, utan att överhuvudtaget tänka på hur den kan utveckla sig. Man går istället in i den med en uppfattning om hur den ska utvecklas. När det inte händer, så fortsätter man att försvara sin kampanj för utrycksfrihet, genom att radera och/eller argumentera mot det människor uttrycker.

OM de inte trollar, kan någon vara vänlig och förklara vad de håller på med?
Citera
2017-01-31, 13:43
Medlem
8xxSeriess avatar
Såg att det även trillat in en del kommentarer hos TELE2 på deras FB sida, ungefär i stil med det som inkommer till comviq. Svaren från Tele2 lyder bla

Citat:
Det vore såklart jättetråkigt om du väljer att lämna oss. Om det är Comviqs nystartade reklamkampanj som du syftar på så har den ingen koppling till oss på Tele2, då vi är två olika operatörer. Gäller ditt inlägg något annat så hjälper vi jättegärna till att reda ut det!..

Citat:
Det är såklart väldigt tråkigt om du vill säga upp ditt abonnemang hos oss. Vi och Comviq är dock två skilda varumärken och har ingenting med varandras reklamkampanjer att göra.

Citat:
Det stämmer att vi har samma ägare men är som sagt två olika varumärken och två olika operatörer. Jag skulle rekommendera att skriva till Comviq om du har några synpunkter eller frågor kring deras reklamkampanj.

Undrar om någon inom ledningen i Tele2 ilsknar till måntro? Är det så att comviqs ledning/marknad/Pr avdelning tar sig lite förstora friheter? Skulle vara kul att höra tongångarna på kontoren nu, både hos Tele2 och Comviq
Citera
2017-01-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryMortonStanley
http://www.friatider.se/comviq-startar-kampanj-med-v-nsterextrema-k-ndisar

http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/30/comviq-utmanar-svenskar--att-kliva-ur-sina-filterbubblor/

Att diskutera:

Vad tycker ni om valet av ambassadörer?
Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?
Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?

kakan Hermansson hatar män och är feminist och kommunist men jag antar att hon är ett luder också när man tar emot pengar av män. då kanske kommunism och feminism inte var så viktigt.
Citera
2017-01-31, 13:46
Medlem
Verkar som Rosabubblanfolket har bestämt sig för att Kakan inte ska behöva ställa sig i kö på Arbetsförmedlingen.
Nä ge henne soc.bidrag så vi slipper henne !
Comvik tänk om gör bättre hyr vakter till butikerna för pengarna.
Citera
2017-01-31, 13:48
Medlem
MASSAGATTIs avatar
300 mindre Gilla markeringar på Facebook hos Comviq på ett par minuter. Sent ska syndaren straffas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in