Citat:
Ursprungligen postat av
wurhan
Är det förbjudet för medlemmar/aktivister att bruka narkotika? Jag syftar då inte på personer som kan ha gjort det innan sin tid i organisationen, utan personer gjort det under sitt medlemskap?
Hur ser organisationen på s.k "goleri", alltså att man anger någon till polisen?
Åtminstone vad gäller droger så menar Esa Henrik Holappa att Klas Lund själv sagt att ex. amfetamin inte är acceptabelt som partydrog, med "kan fylla sin funktion som kampdrog". Men att deras medlemmar både dopar sig och använder diverse droger kan nog sägas vara väl belagt. Vi har ju ex. den tidigare medlemmen och vit makt-musikern D*niel Bergm*n, som blivit
åtalad och dömd till fängelse för grova dopingbrott.
Artikel med material från intervju med Esa Henrik Holappa:
https://svenska.yle.fi/artikel/2016/05/15/nazistledaren-som-slutade-tro
Citat:
- Jag har hört berättelser om droganvändning, huvudsakligen amfetamin, och brottslig verksamhet i Stockholmsregionen. Medlemmarna har begått rån, inbrott, misshandel osv. Det motsvarar det intryck jag fått när jag träffat aktivister från Stockholm. Jag har också frågat Lund om rörelsens inställning till droger och just amfetamin. Han sa att han inte accepterar amfetamin som en partydrog, men att det kan fylla sin funktion som kampdrog, säger Holappa.
Men ja, visst skulle jag också vilja höra lite om vad organisationens medlemmar själva har att säga om saken.

?