2017-01-30, 17:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Varför släpper man inga bilder på Mohamed Khadir.

Ja du. Man vill pränta in bilden på den vita snubben nu i folks huvuden ordentligt nog även om nu till slut visar sig vara Shia vs Sunni tjafs och den här snubben kanske vara var chaffis eller möjligen då konverterat till islam. Han passar bättre på att köra med än en bild på marockanen Mohammed.

Om nu bägge är studenter är det liksom inte svårt för media om de nu vill få fram en bild på Mohammed. Bara att kopiera hans student ID bild.
Citera
2017-01-30, 17:37
Medlem
de.Montforts avatar
Märkligt sammanträffande i och med Trumps ban on muslims. Trudeau som såg en chans till att samla poäng genom att välkomna muslimer till Kanada.
Citera
2017-01-30, 17:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Dådet, Troian. Dådet. Fokusera nu på dådet, mohamed (GM nr 2) samt att det skreks Allahu Akbar. Och att imamen i berörd moské skyller på en rivaliserande radikal moské.

Jag får IS-vibbar iaf. Men enl dig är det högerextrema alltså?

Troian vill att det ska vara ett högerextremt dåd precis som att många sverigedemokrater vill att det ska vara ett islamistiskt dåd.
Citera
2017-01-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja du. Man vill pränta in bilden på den vita snubben nu i folks huvuden ordentligt nog även om nu till slut visar sig vara Shia vs Sunni tjafs och den här snubben kanske vara var chaffis eller möjligen då konverterat till islam. Han passar bättre på att köra med än en bild på marockanen Mohammed.

Men ahhh Det kan vara så att Mohammed inte har en öppen Facebook/linkedIn/etc.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Så nu verkar det som att det är shiamuslimer som har attackerat sunnimuslimer?

Moskén var väl sunni?

Då lär vi ju garanterat få se hämndattacker snart.
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Troian vill att det ska vara ett högerextremt dåd precis som att många sverigedemokrater vill att det ska vara ett islamistiskt dåd.

Så får vi en vit och en arab, allah akbahr och ak47.
Snurrigt värre.
Citera
2017-01-30, 17:41
Medlem
Citat:

Antagligen p.g.a. det inte finns någorlunda verifierbara bilder typ FB.

Polisen lär ju inte vilja sabba utredningen i onödan
Citera
2017-01-30, 17:42
Medlem
Citat:
Därför att han heter Mohamed.

Alexandre är vit, och alla tidningar i Kanada visar bild på honom.
Citera
2017-01-30, 17:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Så nu verkar det som att det är shiamuslimer som har attackerat sunnimuslimer?

Moskén var väl sunni?

Då lär vi ju garanterat få se hämndattacker snart.

Men en av gärningsmännen är från Marocko (=sunni). Den andra är en vit kanadensare.

Shia-spåret känns ganska osannolikt just nu.
Citera
2017-01-30, 17:44
Medlem
Citat:
Så får vi en vit och en arab, allah akbahr och ak47.
Snurrigt värre.
Äkta kulturberikning. Lite av varje; "diversity is our strenght" och lite andra såna klyschor av Trudeau et al.

Det skrivs nu i kanadensisk press att Alexandre är samarbetsvillig med polisen, så motivet kommer snart att publiceras, tippar jag. Dock sägs det ingenting om mohamed, inte ens om han studerar eller jobbar. Men det är enbart pga att han heter mohamed, och bor i PK-Kanada.
Citera
2017-01-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Antagligen p.g.a. det inte finns någorlunda verifierbara bilder typ FB.

Polisen lär ju inte vilja sabba utredningen i onödan

Verkar ju iofs inte heller finnas någon som vet vem personen är öht till skillnad från Alexandre.

Man kan fråga sig vilken koppling det finns mellan Alexandre och Mohamed. Hur har dom kommit i kontakt, vad har dom gemensamt osv.
Citera
2017-01-30, 17:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Dådet, Troian. Dådet. Fokusera nu på dådet, mohamed (GM nr 2) samt att det skreks Allahu Akbar. Och att imamen i berörd moské skyller på en rivaliserande radikal moské.

Jag får IS-vibbar iaf. Men enl dig är det högerextrema alltså?

Varför ska jag fokusera bara på dådet? MGM1 och MGM2 måste också tas i beaktande, och av dessa vet vi mest om AB - inget tyder på att han drevs av islamistiska motiv.

Om vi för ditt resonemangs skull struntar i vad vi vet om AB, så kan vi konstatera att det rör sig om ett blodigt terrordåd mot en moské, och mig veterligen är det inget som IS brukar ägna sig åt i Väst.

Att motivet är högerextremt har jag inte påstått. Jag vet faktiskt inte vad som ligger bakom, vi måste nog få veta mer om MK innan det ens går att göra en kvalificerad gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in