2017-01-28, 20:21
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tror jag inte hon gör eftersom Ryssland lyft sin hand från henne och det är Fillon som är första val för Putin. Inte för detta ämnet direkt ,men som ett svar på ditt påstående.

Trump har visat islamiska världen var han står och det kommer kosta. Ingen sväljer denna förolämpning av en clown. Och när det gäller terrorism spelar han IS och AQ och dom andra i händerna. Det gror i dom rötterna nu och dom rekryterar med Trumps agerande som ett stort argument. Hur dum är Trump på en skala 0-10?

USA får väl skydda sina gränser så som de tycker är nödvändigt, det är väl amerikanska folket han ska beskydda, inga jävla skäggbarn från Syrien med Jihad tendenser, de vill uppenbarligen få till ett system så att man inte likt I Sverige bara har fritt fram att springa in utan dokument och bakgrundskoll.
Uppenbarligen har du inte lyssnat ett skit på vad Trump har sagt, han gör precis det som han sa att han skulle göra och han är fullständigt inriktad på att stoppa radikala islamister. Äntligen!.
2017-01-28, 20:23
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tror jag inte hon gör eftersom Ryssland lyft sin hand från henne och det är Fillon som är första val för Putin. Inte för detta ämnet direkt ,men som ett svar på ditt påstående.

Trump har visat islamiska världen var han står och det kommer kosta. Ingen sväljer denna förolämpning av en clown. Och när det gäller terrorism spelar han IS och AQ och dom andra i händerna. Det gror i dom rötterna nu och dom rekryterar med Trumps agerande som ett stort argument. Hur dum är Trump på en skala 0-10?

Fast det är ju du som är korkad här.

Trump VILL ju att muslimerna ska gå apaskit eftersom han då får en orsak utplåna alla istället.

Givetvis kommer dom att ta betet eftersom muslimer är muslimer.
Senast redigerad av Steinarr 2017-01-28 kl. 20:33.
2017-01-28, 20:24
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag tycker inte man skall kollektivbelägga folk med skuld beroende på ras, religion eller liknande. Om man nu är övertygad om att muslimer är dårar som bara vill bomba och döda så påpekar jag bara att stänga gränserna inte räcker. Då får USA ta hem allt folk utifrån, bli ett nytt Nordkorea helt isolerat från omvärlden.

Själv tycker jag man borde hållit dårar som Trump borta från makten istället.

Varför skulle dom göra det? De försvara USA gränser behöver inte isolera sig för det.
2017-01-28, 20:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag tycker inte man skall kollektivbelägga folk med skuld beroende på ras, religion eller liknande. Om man nu är övertygad om att muslimer är dårar som bara vill bomba och döda så påpekar jag bara att stänga gränserna inte räcker. Då får USA ta hem allt folk utifrån, bli ett nytt Nordkorea helt isolerat från omvärlden.

Själv tycker jag man borde hållit dårar som Trump borta från makten istället.
Man får hoppas att det inte går så långt. Det handlar om ett tillfälligt stopp under en tid som migrationslagarna kommer se över och så vidare. De ska inte bli ett Nord Korea.

Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Definierar du alla muslimer som terrorister?
Nej absolut inte. Då vore jag vansinnig. Men det är ingen hemlighet att hatet i arabvärlden mot USA är väldigt utbrett. Om jag vore amerikan skulle jag vara orolig. De har ju också haft några muslimska terrordåd och det finns olika muslimska träningsläger med mera, i USA.
http://www.clarionproject.org/analysis/exclusive-clarion-project-discovers-texas-terror-enclave#popup-1

Jag tror USA har en hel del att ta itu med.
2017-01-28, 20:58
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Man får hoppas att det inte går så långt. Det handlar om ett tillfälligt stopp under en tid som migrationslagarna kommer se över och så vidare. De ska inte bli ett Nord Korea.

Nej absolut inte. Då vore jag vansinnig. Men det är ingen hemlighet att hatet i arabvärlden mot USA är väldigt utbrett. Om jag vore amerikan skulle jag vara orolig. De har ju också haft några muslimska terrordåd och det finns olika muslimska träningsläger med mera, i USA.
http://www.clarionproject.org/analysis/exclusive-clarion-project-discovers-texas-terror-enclave#popup-1

Jag tror USA har en hel del att ta itu med.

Tidigare skrev du HAIL GOD EMPEROR TRUMP. Låter inte det som vansinnigt eller var du bara hög då?
2017-01-28, 21:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Tidigare skrev du HAIL GOD EMPEROR TRUMP. Låter inte det som vansinnigt eller var du bara hög då?
Haha. Det är bara ett meme som cirkulerar. Lite som grodan Pepe. Ett skämt, alltså, ämnat att trigga speciella snöflingor på nätet.

https://www.youtube.com/watch?v=wFszyFRH8Ao
2017-01-28, 21:46
Medlem
FlashyBears avatar
Vilka statsledare har Trump hittils pratat med?

https://twitter.com/PressSec/status/825389810869219328
Citat:
After speaking with Chancellor Merkel for 45 minutes @POTUS is now onto his 3rd of 5 head of government calls, speaking w Russian Pres Putin

Även samtalet med Putin sägs pågå under 45 minuter. Bannon verkar närvara vid samtalet??

http://www.nytimes.com/aponline/2017/01/28/us/politics/ap-us-trump-russia-the-latest.html

Citat:
The Kremlin says Russia's Vladimir Putin (POO'-tihn) and President Donald Trump have agreed to work closely together and boost ties between the powers.

That's the message after the leaders spoke by telephone on Saturday. It's their first official contact since Trump took office.

A Kremlin statement says "both sides showed their readiness for active, joint work to stabilize and develop Russian-American cooperation."

There is no immediate comment from the White House.

The Kremlin says Putin and Trump will maintain "regular personal contact" and begin preparations for a face-to-face meeting.

The Kremlin has applauded Trump's promises to rebuild U.S.-Russian relations. They've been pushed to their worst level since the Cold War by the Ukraine crisis, war in Syria and allegations of Russian meddling in U.S. elections.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-01-28 kl. 21:49.
2017-01-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
USA får väl skydda sina gränser så som de tycker är nödvändigt, det är väl amerikanska folket han ska beskydda, inga jävla skäggbarn från Syrien med Jihad tendenser, de vill uppenbarligen få till ett system så att man inte likt I Sverige bara har fritt fram att springa in utan dokument och bakgrundskoll.
Uppenbarligen har du inte lyssnat ett skit på vad Trump har sagt, han gör precis det som han sa att han skulle göra och han är fullständigt inriktad på att stoppa radikala islamister. Äntligen!.

Varför inkluderas inte Pakistan, Saudiarabien eller Egypten i listan då. Du vet, de länder där det faktiskt kommit terrorister som skadat USA från?
2017-01-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men det är ingen hemlighet att hatet i arabvärlden mot USA är väldigt utbrett.
Ja, man undrar vad det kan beror på? Hur många länder där nere är det man bombar eller har bombat eller invaderat nu igen? Det är nästan bara centrum för islamismen, Saudiarabien, man har goda relationer med.

USA har med sin militanta politik satt sig i ett svårt läge, och att vägra inresa till folk på så generella kriterier som nu är aktuellt retar bara upp folk än mer. Det är ju inte som det är effektivt för att stoppa några riktiga terrorister heller, sådana torde inte ha problem att skaffa falska papper från något av alla länder USA inte inför stop mot. I slutändan är det dessutom inhemskt våld som vållar de stora dödstalen inte några utländska terrorister.
2017-01-28, 21:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Varför inkluderas inte Pakistan, Saudiarabien eller Egypten i listan då. Du vet, de länder där det faktiskt kommit terrorister som skadat USA från?

Enkelt. Trump vet att det blir ett mycket större problem med senaten och kongressen om han gör det. Han behöver visa sig handlingskraftig och därför väljer ut det som han kan lätt få igenom. Det är så alla presidenter gör. Men Trump är besatt av "Greatness" så han har redan skrivit under jävligt många presidentordrar.
2017-01-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Enkelt. Trump vet att det blir ett mycket större problem med senaten och kongressen om han gör det. Han behöver visa sig handlingskraftig och därför väljer ut det som han kan lätt få igenom. Det är så alla presidenter gör. Men Trump är besatt av "Greatness" så han har redan skrivit under jävligt många presidentordrar.

En sak att skriva under en order, men senaten och kongressen måste ju ge pengar för att ordern ska genomföras.
2017-01-28, 22:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Därför att USA, traditionellt sett, bedrivit en sinnessjuk Mellanösternpolitik. Man har bekämpat terror-monstret med ena handen och gödt det med den andra.

Helt korrekt är att radikaliserad salafism emanerar ifrån KSA och att Egypten är MB födelseland. Just nu så bekämpas MB i Egypten, men salafisterna får verka helt fritt, inte minst pga det ekonomiska stöd som Egypten får av KSA. Pakistan, inte minst dess underrättelse och säkerhetstjänst, som verkar leva ett eget liv, stödjer aktivt just terrorister. Bin Ladin skyddades i ett årtionde och talibanerna skapades av just Pakistans säkerhetsorgan.
Senast redigerad av Ola Schubert 2017-01-28 kl. 22:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in