Citat:
Ursprungligen postat av
tagmaster
Jag tycker att du ska lägga ner! Att utpeka en människa för att lida av FAS på så lösa grunder!!! Vad säger du om människor som har en liten haka då?
Och relationen till hennes barn eller att hon var otrevlig ibland på fyllan? Ja, det kanske beror på att hon haft ett väldigt tufft liv. Hon (han) växte upp i en tid då homosexualitet ansågs vara en sjukdom och kände sig som en kvinna i en mans kropp. Tror du inte att det kan föda ett självförakt som heter duga? Tycker inte alls att det är konstigt att det ledde till missbruk och många som dricker för mycket blir otrevliga. Som Mats försökte hon att "vara normal", inledde förhållanden och skaffade till och med barn men det funkade inte. Och hur många män utan könsidentitets-kris finns det inte som tappat kontakten med sina barn?
Jag har läst dina inlägg även i andra trådar där du sitter och fantiserar ihop en massa sagor och pekar ut brottsoffer som det ena och det andra. Jag tror inte att Madeleine var en ängel, hon var förmodligen både jobbig och dryg ibland, men hallå! Du har INGEN aning och dina "bevis" visar bara vilken fördomsfull människa du är.
Edit: jag träffade en fransman som var en idiot. Alltså är alla fransmän idioter.
Det är ungefär vad du säger. Jag säger inte att hon inte har FAS, men det finns inga belägg för att hon skulle ha haft det. Hon blev mördad och jag tycker att man kan visa lite mer respekt än så.
Jag tycker du ska sluta snacka skit om saker du inte verkar förstå dig på.
Jag har inte påstått att det är "bevis", men diagnosticeringen av FAS utgår till stor del från utseendemässiga kriterier. En dag kanske det ändras, om vetenskapen kommer från am till något annat<rycker på axlarna>.
Intressant klagosång om Madeleines "homosexualitet", varför gjorde Mats om sig till kvinna om han var bög? Ska man vara riktigt korrekt så ska "hen" väl inte ens kallas transsexuell efter operation, hormonbehandling och hen blivit hon med kvinnligt personnummer.
Men återigen är det här väl ett slags klagosång som i realiteten inte på något sätt gör GMs brott försvårande (vilket väl är syftet) utan enda resultatet är att det ser ut som du postar okunnigt gnäll.
På samma sätt tror jag inte alls på Madeleines uppgifter på sin hemsida om att något av egna barnen sagt upp kontakten på grund av könsbytet, utan jag guestyimate det är snarare en rätt typisk undanflykt från en alkoholist som betett sig illa mot sina nära och kära.
Om du läser mina inlägg i detta ämne i denna tråd så är jag tämligen tydlig med att även om Madeleine hade FAS så är det i sig inte tillräckligt för att utgöra en relevant provokation i sådan mening som avses i 29 kap BrB. (Madeleines könsbyte är i sig heller inte tillräckligt för att anses utgöra en försvårande omständighet. Men det finns inget i detta fall som indikerar attfråga skulle vara om det är ett så kallat hatbrott. Absolut inget, nada. Det kanske var synd om henne som människa för all del men det var inte relevant för motiv till gärningen. Så vill du att man ska skippa ovidkommande diskussioner så bör du kanske börja med att begära moderatorn att stryka inlägg som handlar om hur jibbigt Madde haft det med sin könsidentitet).