2017-01-18, 17:29
Medlem
Åter till tidsaxeln

Inspelat samtal 03.33
Magnus lever

04.30 Elin kommer dit
Magnus troligtvis död

04.38 MGM ringer mamma
Han är på väg därifrån

Det ger en timme mellan 03.33. - 04.30 ca
Vad gör MGM denna timme?
Tjafset ökar med Magnus?
Magnus går in i sovrummet, för att lägga sig och sova.

En arg MGM sitter kvar i köket och blir ännu argare?
Misshandel del 2 sker i sovrummet

MGM Duschar? Varför finns inga blodstänk på MGM?

Någon är i alla fall inne på toaletten och blodar ner.
Säkerligen inte Magnus
Är det MGM?
Troligtvis

Mina spekulationer
Vad tror ni?
Citera
2017-01-18, 17:41
Medlem
Tycker verkligen utredningen har varit uselt genomförd

Jag efterfrågar bilden som Elin tog på natten ca 05.25
En bild som nämner med ordet misär. Ett kort taget på köksbordet.
Varför finns inte den bilden med i fupen?

Vidare så saknar jag förhör med alla som varit på festen.
Tror inte alla är med.

Telefonlistor, vart e dom?
Eller har jag missat dem?

Saknar en tidsaxel, sådana brukar upprättas i utredningen.

Varför har polisen inte kollat alla mobiler, positioner?

Märkte polisen om han var nyduschad?
När de stormade hans lägenhet?
Sånt ser man väl?
Citera
2017-01-18, 19:53
Medlem
Maxeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700

Tror inte alla är med.

Sånt ser man väl?

Bilden var tagen med Snapchat så jag tror tyvärr inte polisen fått tag i den. Men nu när du säger det, kan inte polisen få fram bilder som skickats via snap?
Citera
2017-01-18, 20:28
Medlem
Citat:
Det som ändå är lite suspekt i det hela
Med tanke på allt blodstänk så borde de ha hittat blodstänk på MGM

Det kan ju inte bara finnas blodstänk på
Cardiganen, T-shirten, byxorna, strumpor och skor samt kepsen...

Det måste ju finnas på kroppen, i ansiktet, i håret, på händer, på kroppen, på öronen ja ni fattar ....m.m

MGM måste ha duschat eller något!
Kan han ha gjort detta hos mamman?
Hos Magnus?
Hemma?

Har läst Lotta fupen där dömd GM hade mycket blodstänk i ansikte och hår förutom kläderna.

MGM i detta fall, med Magnus, måste ha duschat,,, eller vad tror ni andra?

Hm ja det är mycket som är konstigt med detta fall😕 Läser man FUP och hör folk berätta om T så känns ju mordet redan klart och T skulle ha suttit och snickrat SJ pallar någonstans 😕 Men saken är fast polis åklagare vänner och ortsbor anser han är mördare så verkar killen ha fått till det perfekta mordet ... hur än jäkla otroligt det kan va ... han känns inte som den perfekta smarta killen som skulle kunna komma undan med detta. I FUP visar det på att i badrummet golv ,handfat toaletten? ev någon handduk (kommer ej ihåg så tror jag att han tvättade av sig där bytte kläder ... kan det varit ev M collegebyxor som han drog på sig .Stoppade sina kläder och lampfoten i en påse ev och dumpade sakerna .. med ev föräldrars hjälp? Har inte riktigt fått klarhet om de var M grå byxor som han burit under kvällen som är hittad? Och fattar inte M DNA och blod under naglarna , telefon samtalet, vittnen ,skumma samtal herregud det står ju SKYLDIG i pannan på honom!Är det så jävla lätt i Sverige att komma undan med ett mord så blir man ju både orolig och mörkrädd!!!!!
Citera
2017-01-18, 20:34
Medlem
Citat:

Tror inte alla är med.

Sånt ser man väl?

Håller med dig 👍 Och i mina ögon är T ett gående DNA !!! Hur fa... kunde han ha M blod under naglar och vid nagelbanden? Tänkte polisen kanske att han klämt finnar på M eller hur förklarar dom det? Kommer han undan med detta kommer jag att skylla på "Mollgan för polisen om jag åker fast någon gång... nä jag körde inte det va den där främlingen som dök upp och gjorde så där. Så ja allt verkar helt otroligt...bevisen nästan serveras rakt fram gör polisens näsor😕😕
Citera
2017-01-18, 20:39
Medlem
Citat:
Vad hade hänt om Elin sett Magnus i sovrummet död? Alltså när MGM var kvar.
Det hade nog varit fara för hennes liv.
Men hon var väl aldrig in i den korridoren som sovrummet låg i.
Måste vara en ren jävla tur!

Det var väl därför han gick efter Elin när hon gick in ! Hade hon sett något så har nog hon ochså legat risigt till!
Det jag tycker känns väldigt skrämmande är att jag uppfattar T som väldigt lugn i det inspelade samtalet. Väldigt otäckt fick nästan en sån där känsla att han njöt av situationen och nästan väntade på att få fortsätta sin misshandel ! Skulle absolut inte vilja ha den människan i min omgivning!
Citera
2017-01-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Håller med dig 👍 Och i mina ögon är T ett gående DNA !!! Hur fa... kunde han ha M blod under naglar och vid nagelbanden? Tänkte polisen kanske att han klämt finnar på M eller hur förklarar dom det? Kommer han undan med detta kommer jag att skylla på "Mollgan för polisen om jag åker fast någon gång... nä jag körde inte det va den där främlingen som dök upp och gjorde så där. Så ja allt verkar helt otroligt...bevisen nästan serveras rakt fram gör polisens näsor😕😕

Ja precis som du säger
M blod under naglarna
Han var på platsen, finns vittnen
Samtalet som placerar honom i huset vid en känslig tid
Att han nämner huvudvärk,,,, i samtalet tyder på att M redan var skadad

Varför pressar inte förhörsledaren MGM om detta??
Elin placerar MGM i huset aktuell til dvs 04.30

Att hans kläder är borta talar ju om att han är skyldig annars hade ju kläderna varit i hans eget hus

Jag fattar inte heller hur han gick fri första gången
Citera
2017-01-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det var väl därför han gick efter Elin när hon gick in ! Hade hon sett något så har nog hon ochså legat risigt till!
Det jag tycker känns väldigt skrämmande är att jag uppfattar T som väldigt lugn i det inspelade samtalet. Väldigt otäckt fick nästan en sån där känsla att han njöt av situationen och nästan väntade på att få fortsätta sin misshandel ! Skulle absolut inte vilja ha den människan i min omgivning!

Enligt Elin så gick väl MGM före henne in och ställde sig i öppningen till korridoren till sovrummen
Och Elin gick bara till köket och tog väskan
Sen gick hon ut samma väg hon kom in
Dvs groventren
Jag tror Elin hade en himla tur där
För jag tror att M redan var död
Eftersom MGM lämnade kort efter Elin gått
Citera
2017-01-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ja precis som du säger
M blod under naglarna
Han var på platsen, finns vittnen
Samtalet som placerar honom i huset vid en känslig tid
Att han nämner huvudvärk,,,, i samtalet tyder på att M redan var skadad

Varför pressar inte förhörsledaren MGM om detta??
Elin placerar MGM i huset aktuell til dvs 04.30

Att hans kläder är borta talar ju om att han är skyldig annars hade ju kläderna varit i hans eget hus

Jag fattar inte heller hur han gick fri första gången

Svenska rättväsendet fungerar på detta viset.
Framkommer inga ytterligare bevis så kommer Tommy gå fri i Hovrätten också tyvärr!
Det räcker inte med att han varit på platsen och har Magnus blod under naglarna.
Det MÅSTE bevisas att det utom rimliga tvivel är han som utfört mordet och det kommer dom aldrig kunna bevisa med endast dom bevis som än så länge finns. Hade det framkommit nya bevis så hade med all säkerhet Tommy blivit anhållen och sedemera häktad.
Citera
2017-01-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Svenska rättväsendet fungerar på detta viset.
Framkommer inga ytterligare bevis så kommer Tommy gå fri i Hovrätten också tyvärr!
Det räcker inte med att han varit på platsen och har Magnus blod under naglarna.
Det MÅSTE bevisas att det utom rimliga tvivel är han som utfört mordet och det kommer dom aldrig kunna bevisa med endast dom bevis som än så länge finns. Hade det framkommit nya bevis så hade med all säkerhet Tommy blivit anhållen och sedemera häktad.

Räckte bevisen att fälla Cristine Schurrer i Arbogafallet i både tings och hovrätt ska de räcka här också! Har förhoppningar om att hovrätten omprövar bevisningen.
Citera
2017-01-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Bilder på Tommy finns ju här tidigare i tråden, vad säger ni, ska foton upp på morsan också? Kan skaka fram isåfall..
Nej, det tycker inte jag. De som känner till henne sen förut vet redan hur hon ser ut. Vi andra har ändå ingen nytta av det. Jag läser här för att jag är intresserad av själva saken och det spelar ingen roll hur folk ser ut. Man kan inte döma hunden efter håren, vare sig den har dubbelhaka eller inte. Det "hängs ut"mycket nog här på FB ändå.
Citera
2017-01-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litther
Räckte bevisen att fälla Cristine Schurrer i Arbogafallet i både tings och hovrätt ska de räcka här också! Har förhoppningar om att hovrätten omprövar bevisningen.
Ja hon vart ju inte ens med säkerhet utpekad av Emma att det var hon som stog utanför dörren ! Inte ett DNA p platsen inte ett bevis såsom blod från varken barnen eller Emma på Christine... ingen som sett henne ? Mycket mycket tunnare bevis än i detta fall herregud det finns ju ett inspelat samtal om att T hotar M till livet! tom. Jag hör på bandet att T hotar M .Idioten har ju tom.erkänt att det är han och M röster på bandet ! Men säger till rätten ... ni hör ju inte vad som sägs där😕 Dags för Rätten att byta ut sina lomhörda nämndemän kanske! Detta fall visar ju helt klart hur det perfekta mordet ska gå till

Slå ihjäl någon
Finns ett vittne som visar att jag funnits på plats ? Vittnet räknas ej
Blod fläckar från mordoffret ? Skit samma det utgör inget bevis
Hotelser om att du tänker mörda denna person ? Räknas inte du skämtade säkert

Så alla som planerar ett mord??
Då åker endast dit om polisen tar dig och ser dig utföra mordet!!
allt annat räknas ej 😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in