2017-01-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Visst är det så. Bostadssituationen ser olika ut i landet. Det var inte så många år sedan där fanns avfolkningskommuner som rev hyresfastigheter.

I storstäder och universitetsstäder är det mycket svårt att få tag i hyreslägenheter. Det ställer till det för studenter och även för företag som vill anställa folk.

Ser du inga problem med det?

Källa: http://www.sydsvenskan.se/2016-08-07/bostadsbrist-far-studenter-att-sluta
Källa: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/bostadsbristen-gor-det-svart-att-rekrytera

Jag tog ett exempel. Vet mycket väl att det är svårt att få tag på hyreslägenheter i storstäder och universitetsstäder.

Klart jag ser problem med det, det gör jag även med att det finns människor som står utanför bostadsmarknaden av ekonomiska eller sociala skäl. Gör inte du det?
Citera
2017-01-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Man borde införa begreppet "svensk kö": Ju längre man står i kön desto längre bak hamnar man. Så funkar nämligen kön till bostadsförmedlingen idag. Spelar ingen roll om det byggs massor, invandringen ligger ändå före.

Tycker att man ska införa så att om du lever på skattebetalarna, dvs drar bidrag och har gjort det i alla evighet, så ska hela familjen hamna sist i kön. de som bidrar aktivt genom att betala skatt ska ha förtur. de som är bidragsfifflare och bidragsproffs ska inte ha en ny lägenhet. de ska hamna sist tills bägge har ett jobb. nu är det så att de bidragsptrask som oftast skriker högst får lägenheter medan de som bidrar inte får ett skit. De som aldrig kommer att bidra eller ackumulera ställer till enorma problem för att de inte ska bo bland civilioserade. många av dessa vidriga och äckliga har skaffat sig svenska pass så att de kan leva på skattebetalarnas bekostnad. jag tycker heller inte att de som är bidragsfifflare eller lever på skattebetalarnas ryggar ska kunna fortbilda sig eller ha tillgång till sjukvård. Ska man ha sjukvårk så får man lösa en speciell försäkring som ligge rutanför välfärden. många av dessa bidragspatrask lever på bidrag och sedan flyttar man över dem till olika typer av pensioner och det ska också betalas av de som jobbar och skaffat sig jobb på meriter.
Citera
2017-01-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Schweiz, 15 min från Zürich. 29 lediga lägenheter. Hur kunde Sverige hamna där det hamnat? För varje dag som går ser jag hur jävla urkukat Sverige har blivit. Ungdomar kan inte äns flytta hemifrån längre. Får de jobb får de ingen bostad. Löfven tycker att någon sprider en orättvis bild av Sverige... jag gör mitt när nyfikna Schweizare frågar om det fantastiska Sverige, jo, myten lever vidare. Att vi har en såbra skola, sjukvård, industrier osv osv. Jag ger dem en mer realistisk bild av eländet.

Tycker det är bra. Fortsätt med det så att folk begriper utanför sverige att det går utför. berätta om stefan löfvén och hans problem med att läsa och skriva svenska och alla vallöften han aldrig infriat (att han är en inavlad och korrupt lögnare).
Citera
2017-01-18, 14:37
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumazarei
Tycker de ska söka sig till Saudiarabien eller Qatar. Där har de moskéer och det r de länder som startar krigen och eftersom de befinner sig i närheten så ska de också ta emot dem. [].

Det funkar också. Det finns en världsdel för araber, det är där dom ska bo.
Citera
2017-01-18, 14:41
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag tog ett exempel. Vet mycket väl att det är svårt att få tag på hyreslägenheter i storstäder och universitetsstäder.

Klart jag ser problem med det, det gör jag även med att det finns människor som står utanför bostadsmarknaden av ekonomiska eller sociala skäl. Gör inte du det?
Absolut gör jag det. Och dessa människor har ännu mindre möjligheter att klara sig än studenter och folk med ett jobb så de drabbas tyvärr ännu hårdare.

Låter som vi är överens ;-)
Citera
2017-01-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Det funkar också. Det finns en världsdel för araber, det är där dom ska bo.

det är en världsdel där de pumpar olja så de kan leva av del. det är en värdsdel för att det är någon annan som berättat och visat dem hur man gör när man pumpar olja för de har ingen intellektuell kapacitet eller förmåga.
Citera
2017-01-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Absolut gör jag det. Och dessa människor har ännu mindre möjligheter att klara sig än studenter och folk med ett jobb så de drabbas tyvärr ännu hårdare.

Låter som vi är överens ;-)

Ja, jag håller med, de drabbas hårt när de inte kan klara sig själva, därför är det bra att dessa lägenheter kommer att göras tillgängliga för dem som av ekonomiska eller sociala skäl inte kan tillgodose boende på egen hand.

Fint att vi är överens.
Citera
2017-01-18, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Inget konstigt. Flyktingarna ska väl också bo nånstans och vilken jävla söndercurlad ungdom tror de kan få en lägenhet gratis? Det kostar pengar. Om man däremot är socialfall så får man hjälp, det är oftast inte dagens ungdom utan de förväntas köara sig själva och tamme sjutton om inte nästan alla,också gör det.

Flyktingar är inte födda har och ingen har bett dem att välja Sverige i sitt asylshoppade. Dom kan väl bo i tält utanför Kiruna stadsgräns. Råcksta är ett ganska populär område, särskilt om man lyckas få fram 200 lägenheter. Då borde Svenskarna får lägenheterna först, sedan kan muhammedanerna få det som bli över.
Senast redigerad av 53280 2017-01-18 kl. 16:24.
Citera
2017-01-18, 16:24
Medlem
Sverige har spårat ur tyvärr och poliserna de fega stackarna vågar inte ens ge signalement när någon mörkhyad efterlyses. Svenska poliser är skitfega och läser alldeles för många dåliga svenska deckare därav den smala världsbilden tyvärr.
Citera
2017-01-18, 17:42
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur många människor i Sverige behöver boende? Kan du visa lösningen så att alla får ett boende?

Det finns hyresrätter där det finns arbete och där väntetiden inte är 10-30 år.

Det råder stor bostadsbrist i det här landet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kommunerna-bostadsbristen-ar-rekordstor

Citat:
Kommunerna: Bostadsbristen är rekordstor

Lösningen preventivt hade varit att undvika att kompletta jubelidioter suttit vid makten. Reinfeldt och Löfvén som släppt in hur många parasiter som helst från mellanöstern. Parasiter som inte har flyktingbehov och "ensamkommande barn" som inte är barn. Dessa prioriteras i bostadskön för svenskar.

Lösningen nu går förmodligen bara att bygga bort om man nu inte vill deportera parasiter.

Att det "finns hyresrätter med eventuellt arbete" innebär inte att det är tillgängligt för alla.

Det är tröttsamt med folk som försöker trivialisera problemen eller bortförklara dem. Vi har bostadsbrist, ökande brottslighet, segregation, enorma kostnader och mycket annat elände. Förneka inte fakta, acceptera. Det är obestridligt.
Citera
2017-01-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Det råder stor bostadsbrist i det här landet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kommunerna-bostadsbristen-ar-rekordstor

Lösningen preventivt hade varit att undvika att kompletta jubelidioter suttit vid makten. Reinfeldt och Löfvén som släppt in hur många parasiter som helst från mellanöstern. Parasiter som inte har flyktingbehov och "ensamkommande barn" som inte är barn. Dessa prioriteras i bostadskön för svenskar.

Lösningen nu går förmodligen bara att bygga bort om man nu inte vill deportera parasiter.

Att det "finns hyresrätter med eventuellt arbete" innebär inte att det är tillgängligt för alla.

Det är tröttsamt med folk som försöker trivialisera problemen eller bortförklara dem. Vi har bostadsbrist, ökande brottslighet, segregation, enorma kostnader och mycket annat elände. Förneka inte fakta, acceptera. Det är obestridligt.

På det här citatet;

Därav finns det inga hyresrätter till Svenskar längre.

svarade jag;

Att det inte finns hyresrätter till Svenskar längre är fel.

varpå du kontrar med;

Inte där det finns arbete i alla fall och vad är väntetiden 10, 20 ,30 år?

mitt svar blir då;

Det finns hyresrätter där det finns arbete och där väntetiden inte är 10-30 år.

Vilket är helt korrekt, precis som mina andra citat här över är. De andra citaten är felaktiga. Det finns hyresrätter, till Svenskar, där det finns jobb och där väntetiden är mindre än 10 år. Varken nu eller någonstans i tråden har jag nämnt något om tillgänglighet för alla. Du behöver inte upplysa mig om rådande förhållanden, det av mig fetstilta är ren idioti om det är riktat mot mig.

"Parasiterna" deporteras uppenbarligen inte och eftersom de inte gör det så måste de ha någonstans att bo, människor behöver tak över huvudet vare sig man är svensk eller icke svensk.
Citera
2017-01-18, 18:45
Medlem
Ahaa smart för integrationen att sätta in enbart nyanlända med varandra i samma byggnad Genialiskt!

Kan ju lika bra spärra av hela området och låta dem ha sharialagar och arabiska som huvudspråk.
Dock står de i artiklen att de mest kommer va nyanlända så man kan ju hoppas dem blandar ut de så småning om med svenskar. Kommunen borde inse att det inte kommer va hållbart i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in