2017-01-18, 11:38
Medlem
Vi tar fram statistik och gör undersökningar om bilolyckor för att kunna hitta de största problemområdena och finna strategier för att kunna förebygga dom - trots att miljöaktivister skulle kunna använda datan till att propagera för att förbjuda bilar.

Vi tar fram statistik och gör undersökningar om psykiska sjukdomar för att kunna bättre förebygga, vårda och anpassa mottagningskapaciteten - trots att Scientologerna skulle kunna använda datan för att propagera för att avskaffa psykatrisk vård.
Citera
2017-01-18, 11:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Vad vill jag ha sagt med det? Temat är Agenda och där deltar Jerzy Sannecki i sin roll som forskare. Det är väl det vi diskuterar? Vem tror du skulle göra nästa statistiksammanställning? Det är inte helt omöjligt att det kan bli han, eller?
Det tycker jag definitivt inte att det skall vara.
Det måste vara någon som är oberoende och objektiv. .
Det är inte Jerzy. Det har jag sett tydliga tecken på.
Förstår väl delvis det också.
Han är ju själv en i gruppen så att säga( invandrare)
Citera
2017-01-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det tycker jag definitivt inte att det skall vara.
Det måste vara någon som är oberoende och objektiv. .
Det är inte Jerzy. Det har jag sett tydliga tecken på.
Förstår väl delvis det också.
Han är ju själv en i gruppen så att säga( invandrare)

Vem är oberoende och objektiv? Du tror inte att det är du som är subjektiv och lider av fördomar?
Citera
2017-01-18, 11:46
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
EN STOR MAJORITET ÄR FÖR MASSINVANDRING OCH EN STOR MAJORITET ÄR MOT FORSKNING PÅ INVANDRARNAS BROTTSLIGHET.
En stor majoritet av vad? Det svenska folket?
Citera
2017-01-18, 11:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vem är oberoende och objektiv? Du tror inte att det är du som är subjektiv och lider av fördomar?

Jag VET att jag inte har fördomar.
Jag tar raka, öppna diskussioner med individer för att på så sätt undvika fördomar.
Citera
2017-01-18, 11:51
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Vad sägs om att DU tar fram material som bevisar DIN tes? Jag försöker i alla fall. Att du och dina kompisar säger att allt är fel betyder inte per automatik att jag blir övertygad om att ni har rätt. Ni borde väl ha massor med material som ni kan lägga ut. Jag är uppriktigt intresserad. Jag ifrågasätter alltid om jag tänker rätt och testar mina åsikter mot motståndarna. Jag har inga problem med att ändra åsikt om någon kan övertyga mig om att jag har fel.

Visst hade det varit bra om vi hade haft lite uppdaterad statistik?
Citera
2017-01-18, 11:52
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare

Av politikerna/regeringen/riksdagen.

Inte folket såklart, de har aldrig varit för massinvandring, men heller aldrig frågats.
Senast redigerad av Mr.Sander 2017-01-18 kl. 12:52.
Citera
2017-01-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag VET att jag inte har fördomar.
Jag tar raka, öppna diskussioner med individer för att på så sätt undvika fördomar.

Men det här var nog en grov fördom. Dessutom har jag svårt att föreställa mig att han skulle sitta ensam på sin kammare och sammanställa den här statistiken. Suck.
Citera
2017-01-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Visst hade det varit bra om vi hade haft lite uppdaterad statistik?

Problemet med statistik är att du behöver en modell. Politikerna, sociologerna och media kommer aldrig att kunna enas om en förklaringsmodell att utgå från.
Citera
2017-01-18, 11:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Det kanske vore läge att göra den här frågan till en folkomröstningsfråga?
Det handlar ju om folket.
Citera
2017-01-18, 11:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Men det här var nog en grov fördom. Dessutom har jag svårt att föreställa mig att han skulle sitta ensam på sin kammare och sammanställa den här statistiken. Suck.
Vart var fördomen ? Beskriv vad och varför du anser det vara det....
Citera
2017-01-18, 12:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vad sägs om att DU tar fram material som bevisar DIN tes? Jag försöker i alla fall.

Det är bland annat Jerzy Sarnecki och hans teser som vi kritiserar i denna tråd. Och för att bevisa att Jerzy Sarnecki har rätt så länkar du till... Jerzy Sarnecki...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in