Citat:
Ursprungligen postat av
XenaSupportGroup
Givetvis har inte jag som journalist mer befogenheter än journalister från Jönköpingsposten eller SVT, alla som ringen upp polisen i detta ärende får samma svar (utgår jag ifrån).
Det är därför jag har fått samma information som JP och SVT. (alltså både jag och dom har namn på alla anhållna, givet av polisen).
Så går det till i en demokrati (fast jag fattar att du inte gillar eller fattar sånt).
Sedan är det väl självklart att alla 12 anhållna inte är AFA? AFA har inte inte 12 pers (ens inräknat internetkrigare som dig).
Och att Gerleman var en av de anhållna vet du nog redan, annars kan du kolla den infon på ett enda telefonsamtal.
Nej, en person som arbetar som journalist på JP,SVT eller någon annan tidnings/nyhetsredaktion har inte större rätt till offentlighetsprincipen än dig eller mig. Det innebär också att samma begränsnigar gäller för oss alla, tex att dagboksbladet i fallet faller under sekretess. Den tillämpas från fall till fall och inte person till person.
Ja du påstår att du/ni har det, däremot finns det inget som styrker det påståendet så jag utgår därför ifrån att du ljuger.
Hur många personer består AFA av då, enligt uppgifter i media ska det ha varit uppemot 50 personer inblandade i slagsmålet, utgår vi från att de 12 misstänkta var de enda från AFAs sida så var SoO alltså ca 30 personer, ge och ta ett par stycken.
Kan du snälla inte skiva ut namnen på de samtliga som är anhållna? Eftersom du påstår dig ha dessa så bör det inte vara något problem? Jag vet inte namnet på någon som satt anhållen då dessa är under sekretess tills åtal väcks (om det väcks).