2017-01-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Läste nu i en tidning att polisen tror att föräldrar gömt bevisen i ett område Norr om Idre? Vart hamnar man då ? Där sommarstugan åklagaren tror att det började m en misshandel som M hotade anmäla och T var rädd för att förlora sina vapen ? Denna T verkar riktigt sjuk och skadad😕 Och konstigt att han inte kom ihåg had han pratat om med sin mor tidigt på morgonen och bara sisådär 5 samtal 😕

En lögn från MGM sida, han vet vad samtalen handlade om, mycket väl..
Likaså mamman
Men de tror de ska klara sig genom att säga att de inte minns...
Nä häkta om båda två
Kan inte några från trakten åka runt och kolla på olika områden där det kan tänkas att de varit på morgonen? Kanske hittar man något spår
Citera
2017-01-16, 18:03
Medlem
Hydraheads avatar
T satt ju och skröt på festen att han aldrig skulle åka fast för misshandeln på sitt ex.
Hans taktik var att NEKA till varje pris.
Dock fälldes han ju och fick typ dagsböter eller samhällstjänst...

Förövrigt var T samt en av hans vänner som håller honom bakom ryggen på Lodjuret.
Vill påpeka att det är inte snubbar med alla indianer i kanoten vi pratar om här.
Missbruk och alkoholproblem osv.
Pizzeria/bar, undrar om det var där alla reste sig och gick?
Det finns två pizzerior i Idre.

Vidrigt att han försökte komma in på Byvägen, och anmäler ägaren!!
Hur många har han anmält nu egentligen? Han gjorde ju en anmälan på en av festdeltagarna samma kväll då mordet begicks...fy fan vilken gris.

Föräldrarnas sommarstuga ligger ju i Foskros, kanske det som menades när det pratades om "norr om Idre"...Sjukt att ingen husrannsakan verkar ha gjorts där..
Senast redigerad av Hydrahead 2017-01-16 kl. 18:07.
Citera
2017-01-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
T satt ju och skröt på festen att han aldrig skulle åka fast för misshandeln på sitt ex.
Hans taktik var att NEKA till varje pris.
Dock fälldes han ju och fick typ dagsböter eller samhällstjänst...

Förövrigt var T samt en av hans vänner som håller honom bakom ryggen på Lodjuret.
Vill påpeka att det är inte snubbar med alla indianer i kanoten vi pratar om här.
Missbruk och alkoholproblem osv.
Pizzeria/bar, undrar om det var där alla reste sig och gick?
Det finns två pizzerior i Idre.

Vidrigt att han försökte komma in på Byvägen, och anmäler ägaren!!
Hur många har han anmält nu egentligen? Han gjorde ju en anmälan på en av festdeltagarna samma kväll då mordet begicks...fy fan vilken gris.

Föräldrarnas sommarstuga ligger ju i Foskros, kanske det som menades när det pratades om "norr om Idre"...Sjukt att ingen husrannsakan verkar ha gjorts där..

Ja att det är grabbar som inte har alla bestick i lådan fattar man ju 😕 Räcker ju med att kolla i vilken jäkla misär lägenheten var i 😕eller så är det jag som är onormal som inte vet hur man plockar ihop och sätter på en tvättmaskin😂 Polisen kan ju ha gjort en husrannsakan vid stugan men tyvärr så är det sekretess på allt som verkar röra föräldrar och allt runt omkring de ... varför vet jag inte😕 Vet du vad anmälan hällde som han gjort på festen gällde? Vet du eller någon annan om han jobbar ? Och vad anser arbetskollegor isåfall? Och jo han fick böter för misshandelnnpå exet 13500 tror jag och samhällstjänst.
Tyvärr tror jag inte föräldrarna gömt sakerna" i stugan ... men väl där runtomkring men efter så lång tid nu så är de säkert puts väck !! Och det vet säkert T och därför kan han gå omkring och va stor i korken
Blir han friad nu en andra gång så går han säkert skadestånd av staten för han suttit häktad en tid !!! Och det är han ju isåfall värd 😡😡😡
Citera
2017-01-16, 18:32
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ja att det är grabbar som inte har alla bestick i lådan fattar man ju 😕 Räcker ju med att kolla i vilken jäkla misär lägenheten var i 😕eller så är det jag som är onormal som inte vet hur man plockar ihop och sätter på en tvättmaskin😂 Polisen kan ju ha gjort en husrannsakan vid stugan men tyvärr så är det sekretess på allt som verkar röra föräldrar och allt runt omkring de ... varför vet jag inte😕 Vet du vad anmälan hällde som han gjort på festen gällde? Vet du eller någon annan om han jobbar ? Och vad anser arbetskollegor isåfall? Och jo han fick böter för misshandelnnpå exet 13500 tror jag och samhällstjänst.
Tyvärr tror jag inte föräldrarna gömt sakerna" i stugan ... men väl där runtomkring men efter så lång tid nu så är de säkert puts väck !! Och det vet säkert T och därför kan han gå omkring och va stor i korken
Blir han friad nu en andra gång så går han säkert skadestånd av staten för han suttit häktad en tid !!! Och det är han ju isåfall värd 😡😡😡

Jag har för mig att han påstod att det var en kille som smällt till honom, det var utanför Ms hus tidigare på kvällen. I själva verket var det ju T som hade bankat på. Minns ej exakt nu, bör läsa igenom fupen igen.
Jag tror inte att han jobbar just nu, han har dock jobbat på Idre fjäll.
En stor del runt Idre jobbar däruppe. Hans far tror jag jobbar där as we speak.
Vet tyvärr inget mer om föräldrarna faktiskt.
Vem vem, kanske dom kastat sakerna vid återvinningen på fjället, ganska stort och borde vara lätt att gömma saker där.
Tror inte det dröjer lång tid innan han flippar igen, kanske på en nära vän..han har ju vapen grabben.
Citera
2017-01-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Jag har för mig att han påstod att det var en kille som smällt till honom, det var utanför Ms hus tidigare på kvällen. I själva verket var det ju T som hade bankat på. Minns ej exakt nu, bör läsa igenom fupen igen.
Jag tror inte att han jobbar just nu, han har dock jobbat på Idre fjäll.
En stor del runt Idre jobbar däruppe. Hans far tror jag jobbar där as we speak.
Vet tyvärr inget mer om föräldrarna faktiskt.
Vem vem, kanske dom kastat sakerna vid återvinningen på fjället, ganska stort och borde vara lätt att gömma saker där.
Tror inte det dröjer lång tid innan han flippar igen, kanske på en nära vän..han har ju vapen grabben.
Ok

Ok tack för ditt svar👍 Ja finns det en återvinnings plats där så måste det vara ett kanonställe att gömma saker på 😕 Ja vapen han har ju misshandlat exet och var väldigt stygg mot sin hund och han verkar ju inte ligga på 10 i topp listan i byn som årets vän och hjälte😕 Vet du något mer om familj i första hand föräldrarna? Måste ju vara en väldigt speciella människor som skulle kunna bo kvar i byn och ha ett samvete ... jag skulle absolut inte kunna köra " pokerface gentemot rättsväsendet och grannar +vänner sådana människor är minst lika sjuka som den MGM T.
Citera
2017-01-16, 19:11
Medlem
svar på fråga
- Nej, jag bor inte i Idre, men bryr mig om det som hänt M och hans närmaste. Jag har läst delar av förundersökningen och har sett någonstans en skriftlig redovisning av vad som sägs på den inspelning som fanns på M mobil, och nu lyssnat ordentligt och hör andra saker och detta är oerhört viktigt. Tingsrätten verkar ha struntat i inspelningen, vilket är allvarligt och åklagaren lyckades väl inte heller använda det som sas genom att sätta det i rätt sammanhang.
Undrar om den bästa teknik som finns används för att få fram exakt vad De säger? Hört mycket sämre upptagningar som med rätt teknik gett perfekt återgivning av något som låter som ett bludder.
Citera
2017-01-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennskaftet
svar på fråga
- Nej, jag bor inte i Idre, men bryr mig om det som hänt M och hans närmaste. Jag har läst delar av förundersökningen och har sett någonstans en skriftlig redovisning av vad som sägs på den inspelning som fanns på M mobil, och nu lyssnat ordentligt och hör andra saker och detta är oerhört viktigt. Tingsrätten verkar ha struntat i inspelningen, vilket är allvarligt och åklagaren lyckades väl inte heller använda det som sas genom att sätta det i rätt sammanhang.
Undrar om den bästa teknik som finns används för att få fram exakt vad De säger? Hört mycket sämre upptagningar som med rätt teknik gett perfekt återgivning av något som låter som ett bludder.

Vad hör du på inspelningen?
Citera
2017-01-16, 20:32
Medlem
Citat:
svar på fråga

Har funderat ett tag 😕 Någon skribent här i tråden verkar känna till familjen eller fått information av någon/ några .Enligt ett inlägg här verkade Modern och fadern vara rejält trött på sin son emellanåt
Han skrev att mor och far flera ggr slängt ut T från deras hus för han betett sig illa ! Kan det vara så att T har hotat sin mamma och pappa till tystnad ? Har hänt förr😕 Han hade vapen anmäld för misshandel av sin flickvän, elak mot sin hund och självklart visste de om hans rykte på byn som en som var länd för dåligt öllsinne . jag får fortfarande inte in i mitt huvud att dessa två by bor m jobb har kunnat gjort något som nästan är lika rutten som att döda någon .... undanröja bevis och skydda sin son ,dessa människor kan omöjligt inte blivit enormt berörd av det besinningslösa våld isåfall deras son gjort på M .Nä fattar inte isåfall är dessa människor lika farliga och sjuka som sonen och bör även de spärras in på livstid!!
Citera
2017-01-16, 20:36
Medlem
Citat:
Har funderat ett tag 😕 Någon skribent här i tråden verkar känna till familjen eller fått information av någon/ några .Enligt ett inlägg här verkade Modern och fadern vara rejält trött på sin son emellanåt
Han skrev att mor och far flera ggr slängt ut T från deras hus för han betett sig illa ! Kan det vara så att T har hotat sin mamma och pappa till tystnad ? Har hänt förr😕 Han hade vapen anmäld för misshandel av sin flickvän, elak mot sin hund och självklart visste de om hans rykte på byn som en som var länd för dåligt öllsinne . jag får fortfarande inte in i mitt huvud att dessa två by bor m jobb har kunnat gjort något som nästan är lika rutten som att döda någon .... undanröja bevis och skydda sin son ,dessa människor kan omöjligt inte blivit enormt berörd av det besinningslösa våld isåfall deras son gjort på M .Nä fattar inte isåfall är dessa människor lika farliga och sjuka som sonen och bör även de spärras in på livstid!!

Fan fattar inte har FB gjort om sin sida? Det går nästan inte att skriva inlägg här med min iPhone .. ser inte vad jag skriver och bokstäver försvinner .Hoppas ni kan läsa och tyda vad jag menar ändå 😕
Citera
2017-01-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Vad hör du på inspelningen?

Han verkar loggat ut 😕 Undrar vad han kan ha hört ? Flera personer däri samma rum ?
Hoppas han svarar .
Citera
2017-01-16, 21:13
Medlem
Det du skriver är intressant och jag undrar också hur föräldrarna kan fortsätta leva i byn. Arbetar mamman? Tvivlar på att det är av rädsla för sonen som de ljuger och döljer ett mord. Tror de tycker att han "hamnat" i detta och de måste hjälpa till. Höjden av ohederlighet, men de har tidigare accepterat kvinnomisshandel och djurplågeri, så botten är redan nådd.
Det jag hört på Aftonbladets inspelning är att M säger att han garanterat tänker anmäla och det står inte i avskriften. Tycker inspelningen blir helt begripligt och är ett mycket starkt bevis mot T nu. Tror att inlägg 270-276 beskriver händelsekedjan.....den natten.
Citera
2017-01-16, 21:50
Medlem
Citat:
Det du skriver är intressant och jag undrar också hur föräldrarna kan fortsätta leva i byn. Arbetar mamman? Tvivlar på att det är av rädsla för sonen som de ljuger och döljer ett mord. Tror de tycker att han "hamnat" i detta och de måste hjälpa till. Höjden av ohederlighet, men de har tidigare accepterat kvinnomisshandel och djurplågeri, så botten är redan nådd.
Det jag hört på Aftonbladets inspelning är att M säger att han garanterat tänker anmäla och det står inte i avskriften. Tycker inspelningen blir helt begripligt och är ett mycket starkt bevis mot T nu. Tror att inlägg 270-276 beskriver händelsekedjan.....den natten.

Ja man fattar egentligen inget😕 får det liksom inte att stämma. ... två vuxna människor och föräldrar .De har ju även fler barn än T . De är ortsbor och typ som alla känner alla säkert många vänner i byn ( ena vittnet var ju bra vän m de sa han och hejade när dom åkte förbi den tidiga morgonen .De har jobb ..pappa vad vi vet allafall.Att skydda sin son gömma bevis och även ljuga i förhör (förmodar jag har skett) Måste ställa till det rejält för de.. dom blir 10 dubbelt straffade om det kommer fram att de ljugit.
De kommer att få flytta från Byn och alla vänner kommer att vända dem ryggen.Däremot om de berättat för polisen vad de vet så skulle nog människor anse att de var bra ärliga som såg till att rättvisa skippas och Magnus familj och vänner får upprättelse .Detta kommer följa dom hela livet ...oavsett vart dom flyttar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in