2017-01-15, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Var skriver jag att jag köper det hela?
Du har hört talas om mannen i Norrland som hängde här? Han som försökte förgifta sin flickvän.
Eller mordet på Flashback?

Allt är inte svart och vitt. Förutom vår flyktingpolitik.

Nä, känner inte till Norrland snubben eller mordet på flashback. Vad är det för något?
Citera
2017-01-15, 22:39
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Men herregud. Kan ni ignorera trollet och sluta mata det med uppmärksamhet.

Vad ser ni för möjliga motiv? Kärlek/avundsjuka, familjefejd (ny lr gammal från hemlandet), hatbrott? Finns inte så mycket att välja på, eller?

Lutar åt kärlek. Dejtade antagligen fel tjej vara famil anser att han har fel bakgrund och valt fel inriktning av islam. Brottet känns så jävla personligt. Han gavs ingen chans att överleva, ren avrättning.
Citera
2017-01-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
En sak är säker är att du inte är ifrån Malmö.
Vad gör en familj från Rosengård?
Jag kan ge dig en ledtråd.
De är inte orsaken till trafikköerna när man är på väg till arbetet.
På den punkten är de oskyldiga.
Om inte Ahmed jobbade själv, vilket jag inte tror, så hade väl någon av föräldrarna ett jobb med bra pröjs om de hade råd med jackan? Eller sysslade Ahmed med något annat som gav pengar... ?
Citera
2017-01-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Om inte Ahmed jobbade själv, vilket jag inte tror, så hade väl någon av föräldrarna ett jobb med bra pröjs om de hade råd med jackan? Eller sysslade Ahmed med något annat som gav pengar... ?
En kopia av jackan såldes för 1,390 kr i facebookgruppen Skånefynd.
Citera
2017-01-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Haha du var rolig trodde du, jag pissar på skolan, jobbar och tjänar fet para i härliga Malmö men ska nog flytta snart då det verkar spåra ur totalt
Ahmed var en skön grabb men jag respekterar dom som sköt honom dom är riktigt galna och dom viker sig inte för någon.

Varför respekterar du mördare trots att du gillade Ahmed. Varför gjorde de det? Var det bara en kul grej för dem?
Citera
2017-01-15, 22:53
Medlem
Någon minnes video av Ahmed, där kan man se lite iallafall vilka människor han umgås med och garanterat någon av dom vet något eftersom dom verkar hänga mycket.

( hög volym )
https://www.facebook.com/seyed.shawkat.9/posts/1835305790047227

Edit : hittade en till video från hans vänn. Dom bilder som florerar på Ahmed när han ligger död är knäppt med en mobil och på en annan dator/mobil/surfplatta och denna killen filmar lite lika och även här en lampa i hörnet som reflekterar. Kansken han som tagit den eller vet något? Kan va en galen tanke men vem vet.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1857780814499948&id=10000 8041412720
Senast redigerad av King1993 2017-01-15 kl. 23:02.
Citera
2017-01-15, 22:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det var jag som tog fotot och jag ångrar mig som fan, mår verkligen inte bra just nu
Och ja jag vet vem som sköt Ahmed

Med tanke på att du är bosatt drygt 35 mil från brottsplatsen så känns det väl inte sådär jätte troligt att det va just Du som befann dig på ”rätt” plats för att fotografera.
Citera
2017-01-15, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av King1993
Någon minnes video av Ahmed, där kan man se lite iallafall vilka människor han umgås med och garanterat någon av dom vet något eftersom dom verkar hänga mycket.

https://www.facebook.com/seyed.shawkat.9/posts/1835305790047227

Ahmed var en fin människa.

Han förtjänade inte att dö i busshållplats vad ni än säger , han lämnade för tidigt men hade trots det lyckats med mer än alla rasister
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det här brottet har väldigt lite med religion att göra och desto mer att göra med massimporten av synnerligen kvinnofientliga och ociviliserade klantraditioner.

Lagstiftaren har skygglapparna på och står samtidigt med byxorna neddragna till anklarna. Mesandet med unga lagöverträdare fortsätter, unga lagöverträdares föräldrar ställs inga krav på, polisen saknar numerär och verktyg (lagstiftning) och straffen som de unga lagöverträdarna erhåller gör snarare att de kriminella gängen har lätt att rekrytera......även om man åker fast så är man ju snabbt ute igen.

Sverige måste ta till mycket drastiska åtgärder, lagstiftningen MÅSTE justeras så att den kan hantera brott utförda av klanmedlemmar (familj, kriminell grupp, etc.)

Föräldrar SKALL tvingas att ta fullt ansvar för barnens brottslighet, skador måste ersättas av barnens föräldrar, brottslingen borde alltid avkrävas att betala rättegångskostnaderna om en fällande dom (om barn skall föräldrarna betala), om barn begår brott borde föräldrarna förlora alla sociala förmåner som socialbidrag, barnbidrag, hyresbidrag, etc. samt familjen borde sägas upp från bostaden.
Brottsliga ungdomar borde interneras under förhållanden som inte gör det roligt att begå brott.
Straffmyndighetsåldern borde sänkas, kraftigt.

För att komma åt gängbrottsligheten så borde ett "tilläggsstraff" förekomma om ett brott begicks under organiserad form - 7-10 års tillägg på det utförda brottets straff.
Mycket bra inlägg. Håller med dej helt och fullt.
Är dock rädd för att religionen (islam) är den sammanhållande faktorn för alla dessa ligister. Även om de inte är aktiva utövare av islam så sitter det i generna och det gör dessa människor livsfarliga - inte bara för att de tror de kommer till himmelriket efter döden - utan de blir även villiga att just offra livet för struntsaker. De passar helt enkelt inte in i det västerländska samhället.
Som vi kan se i Frankrike, Tyskland och Belgien så har alla länder samma negativa trend som Sverige - antalet brott ökar med andelen muslimer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Finns fler som vet exakt vilka mördarna är din dumme jävel men folk vill inte berätta då kommer dom och deras familjer råka illa ut och dessutom är jag ingen kurd för fem öre.

Du kan ge anonymt tips till snuten.
Citera
2017-01-15, 23:00
Avstängd
Citat:
Finns fler som vet exakt vilka mördarna är din dumme jävel men folk vill inte berätta då kommer dom och deras familjer råka illa ut och dessutom är jag ingen kurd för fem öre.

Sitt inte spela någon du inte är din jävla pajas. Siter låtsas du vet vem mördaren är, hur du ser upp till dem för de inte backar mot någon. Men bullshit för det är cannabis säljande pajasen. De hade backat både mot tex HA, Bandidos, "juggarna", mff. Möjligt fe inte backar mot en obeväpnad, 16 åring som inte gjort ett skit.
De de är inte värda mer än skiten under Nina skor o jag har noll respekt för dem
Citera
2017-01-15, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Med tanke på att du är bosatt drygt 35 mil från brottsplatsen så känns det väl inte sådär jätte troligt att det va just Du som befann dig på ”rätt” plats för att fotografera.
Som sagt min mor bor i Malmö så vet inte vart du fick 35 mil ifrån snälla ta reda på fakta innan du uttalar dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in