2017-01-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
En sextonårig grabb blir mördad och en stor del av er "skribenter" fortsätter med övergrepp genom att kränka honom för stt han inte var en "etnisk svensk". Hur fan är ni skapta? Oavsett politisk tillhörighet så hånar man väl inte någon, speciellt inte ett barn.

Vet skäms avskum!
Vad är det du inte förstår?
Citera
2017-01-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
I princip betyder ju "grovkalibrig" allting utom .22 som du säger, så kan vara allt från ryskt gammalt skräp till vilken 9mm som helst. Men är det gängen som ligger bakom är ju något ryskt skräpvapen standard.

Ja, gissar att de flesta vapen kommer från balkan. Även hört att de gör om startpistoler för att kunna skjuta några skott riktig ammunition med.

Någon som vet vad det kostar för att köpa en tokarev med en box ammunition? Med tanke på hur mycket såna här händelser som sker kan det ju inte vara allt för dyrt menar jag.
Citera
2017-01-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Lite konstigt att polisen i ett land som Sverige , som kan ta emot invandrare för 50 miljarder om året , inte kan ge polisen dom pengarna och träning som behövs för att just bekämpa det våld och kriminalitet segregation medför . folk skrattade åt jimmies förslag om att ha militären patrullerande dessa områden och inget blev av det . kanske är just detta lösningen , vill ni slippa beväpnade militärer i,ert område så får ni börja behandla varandra,som människor . jag menar vi har ju soldater som sitter och inte gör nåt hela dagarna , detta kan vara en bra uppgift för dem

Tillslut är det enda utvägen om rättsväsendet och våldsmonopolet inte kan göra sig gällande längre. Att slå en järnring runt Rosengård (det är väldigt nära centrum så det borde inte vara så svårt) och göra en total razzia som i Mollenbeek i Bryssel.
Citera
2017-01-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SgtPatton
Ja, gissar att de flesta vapen kommer från balkan. Även hört att de gör om startpistoler för att kunna skjuta några skott riktig ammunition med.

Någon som vet vad det kostar för att köpa en tokarev med en box ammunition? Med tanke på hur mycket såna här händelser som sker kan det ju inte vara allt för dyrt menar jag.

Lustigt, sitter precis nu och söker på det. Men får bisarrt olika svar. Klart står dock att det finns ordentliga pengar i det...
Citera
2017-01-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det är sanslöst, vidskepelse ska hjälpa BO på nåt sätt?

Varför uppmanar man inte vittnen att stiga fram och ge ge den mördades familj nån form av rättvisa istället?
Familjen har uppmanat, bönat och bett att vittnen ska träda fram.
Nej bönen-det är inte vidskepelse det är ungefär som våra böner -Gud som haver...
och Fader vår- det är brukligt i Svenska kyrkan vid kristna begravningar- oavsett om man är flitig kyrkobesökare eller ej- prästen o sörjande ber.
Här har man lagt ut en muslimsk bön. Motsvarigheten till våra böner.
Citera
2017-01-15, 14:31
Medlem
elbels avatar
Sover mördaren bättre om natten nu?

Får han ihop det med tjejen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Är förstås väldigt tragiskt när unga människor dör, speciellt om de är oskyldiga. Mina kondoleanser till föräldrarna och andra anhöriga.

Dock en tanke som slagit mig, när invandrare som bor i förortsområden som fullt befogat börjar uttrycka oro och missnöje över situationen i Sverige. Det är ganska ironiskt när invandrare sitter och är förbannade på politiker över att våldet har eskalerat, när de åtgärder som hade varit nödvändiga för att stoppa det hade inneburit att samma invandrare som klagar överhuvudtaget inte fått komma till Sverige.

Kan dock förstå att de är frustrerade, de som jobbar hårt för att försöka anpassa sig får se sina landsmän bara förstöra. Men likväl, hade inte de fått komma till Sverige så hade detta aldrig uppstått.

Politiker har ju stor påverkan i detta. För 10-12 år sen var skjutningar och dylikt väldigt sällsynt i princip även om det förekom men det hörde inte till vanligheternaa. Då fanns det ju ändå rätt många invandrare i Sverige ändå. Man kan ju inte beskylla de 95% skötsamma invandrarna för att det har blivit som det har blivit. Det har blivit lätt att skaffa vapen. Varför var det inte så 2005 exempelvis?
Citera
Medlem
Fallet kan bli en ögonöppnare, hjälper inte blattarna rättsväsendet är de emot oss officiellt.
Citera
2017-01-15, 14:32
Medlem
Citat:

Du får ett skitvapen med okänd historik för någon ynka tusenlapp..
Ska du ha ett "rent" vapen kostar det en slant mer, det är inga stora summor om man har rätt kontakter vilken idiot som helst kan köpa ett.. de mest förekommande är från Balkan, har även stött på omgjorda tjeckiska modell vapen tror jag det var som de gjort om för några år sedan..

Skillnaden med idag och 10 år tillbaka är att folk fortfarande hade moral i kroppen och inte sålde vapnena hur som helst.. i dagens samhälle är folk giriga och säljer till alla araber.
Detta skjutvapnet kommer att hittas förr eller senare, de förstörs inte. De går i omlopp, detta är inget "gangster" mord där folk faktiskt destruerar vapnet efter det används då de har stålarna till det
Senast redigerad av Zolden 2017-01-15 kl. 14:38.
Citera
2017-01-15, 14:33
Medlem
majxstros avatar
Citat:

Lagligt: Allt från 500-2000:- ammunitionen är nästan dyrare än pistolen.
Olagligt skulle jag tippa på mellan 3000-10000:- beroende på hur "varm" pistol du kan tänka dig att köpa. Ammunitionen är ett svårare fall att bedöma.
Citera
2017-01-15, 14:33
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tycker vi borde leta upp info om denna Daniel, killen är ju uppenbart körd i huvudet och borde outas.

Skäms som svensk över hans beteende.

Daniel läser du detta så kommer jag göra allt för att hitta ditt namn och när jag gör det kommer det hamna hos rätt personer. Var så säker. Ditt lilla pissluder
Någon borde kanske informera den Daniel med samma efternamn som bor i Jönköping, risken finns ju någon ger sig på honom och att det är helt fel Daniel.

Det här på fejjan är något av det sjukaste på länge.
Citera
2017-01-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tillslut är det enda utvägen om rättsväsendet och våldsmonopolet inte kan göra sig gällande längre. Att slå en järnring runt Rosengård (det är väldigt nära centrum så det borde inte vara så svårt) och göra en total razzia som i Mollenbeek i Bryssel.

Asså jag tänker mer som bope brukar göra i Brasilien , visa sig och vänta på att triggas av någon eller några för att senare ha en orsak till slå sönder några skallar och göra några razzior. Eller kanske ha några civilsnutar i bilar med tunga vapen som är runt i områden och vakar och ibland tar en promenad för att visa sig . som sagt vill dom slippa snuten , sluta beter er som djur helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in