2017-01-15, 14:04
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Nån på minnessidan som uppmanar till skolstrejk tills myndigheterna löst problemet med allt våld. Det är enkelt, föräldrar håll ordning på era avkommor, ungdomar, var hemma o plugga istället för att springa omkring och sälja och vara låtsasgangster. Det är mig veterligen ingen som tvingar er att springa ute på nätterna och ställa till fanstyg.
Fast denna skottlossning skedde inte på natten precis..
Citera
2017-01-15, 14:06
Medlem
Citat:
Nån på minnessidan som uppmanar till skolstrejk tills myndigheterna löst problemet med allt våld. Det är enkelt, föräldrar håll ordning på era avkommor, ungdomar, var hemma o plugga istället för att springa omkring och sälja och vara låtsasgangster. Det är mig veterligen ingen som tvingar er att springa ute på nätterna och ställa till fanstyg.

Det är inte myndigheterna det är fel på, blir så förbannat trött på allt skräp som tror att staten har någon magisk trolleriformel som kan få folk att bete sig som civiliserade människor.

Allt bygger på humankapital och har man för många med lågt sådant så blir det såhär i ett samhälle.

Det kommer inte bli bättre, det kommer bara bli sämre. Tyvärr.
Citera
2017-01-15, 14:06
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Tycker vi borde leta upp info om denna Daniel, killen är ju uppenbart körd i huvudet och borde outas.

Skäms som svensk över hans beteende.

Daniel läser du detta så kommer jag göra allt för att hitta ditt namn och när jag gör det kommer det hamna hos rätt personer. Var så säker. Ditt lilla pissluder
Citera
2017-01-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Finns det någon sammanfattning över vad man kommit fram till i tråden? Den börjar bli lite väl stor för att man ska kunna hålla koll.

Hur som helst blir det intressant att se om Obaid bara var på fel plats vid fel tillfälle eller om det finns ett motiv.

Vilken jävla skräll att folk som du inte kan hantera det svenska språket.
Tydligen tillräckligt bra för att du ska förstå din nolla.

Läs igenom tråden som vi andra din lata parasit!

Någon som vet om det finns fler foton på denna 16 åring?
Citera
2017-01-15, 14:08
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tycker vi borde leta upp info om denna Daniel, killen är ju uppenbart körd i huvudet och borde outas.

Skäms som svensk över hans beteende.

Daniel läser du detta så kommer jag göra allt för att hitta ditt namn och när jag gör det kommer det hamna hos rätt personer. Var så säker. Ditt lilla pissluder

Menar du https://m.facebook.com/groups/732295186921429?view=permalink&id=733576063460008 ? Kommer bli ett jävla hallå om man får veta vem den där fejkprofilen är skulle jag tro.

Polisen lär ju inte bry sig så överdrivet mycket men anhöriga till BO lär inte uppskatta varken bilden eller texten.

Nåväl jag går och poppar lite popcorn och återkommer.
Citera
2017-01-15, 14:09
Medlem
Citat:

Ja just den kommentaren är så korkad så man baxnar, stanna hemma från skolan så det blir en världsnyhet. Inte svårt att förstå varför det ser ut som det gör i Rosengård.

Undrar om någon fått en automatkarbin nedtryckt i halsen ännu förresten?
Citera
2017-01-15, 14:10
Medlem
Sedan att den här Ahmed, uppvuxen i Sverige, satt och skrev att hans fru självklart ska ha slöja osv är horribelt och visar att Rosengård börjar bli en parallell värld med egna normer och lagar och här måste skolan gripa in och indoktrinera barnen åt andra hållet, inte en enda lektion ska utelämna inslag av normer och värderingar.
Citera
2017-01-15, 14:10
Medlem
riskybizzys avatar
"Hedersrelaterat" är en lågoddsare. Bröder eller släktingar till den mördades flickvän torde vara GM
Citera
2017-01-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Svar nej. Och ja.
Myndigheterna har tillåtit detta pack att få komma till Sverige.
Men arab packat har också ett eget ansvar.

Ja, precis. Politikerna har ansvar för demografiförändingen och demografriförändringen har eget ansvar att sköta sig.

Nu är det dock ingen av dessa som hanterar sitt ansvar speciellt väl... Och det beror på att politikerna tror att de kan öka upp den inflyttade massans humankapital genom sin magiska ideologiska formel. Som alla ser fungerar det inte och inte heller för den inflyttade massans barnbarn.

Vad är plan B?
Senast redigerad av SgtPatton 2017-01-15 kl. 14:15.
Citera
2017-01-15, 14:12
Medlem
https://www.facebook.com/groups/732295186921429/?fref=ts

Föreställ er att man översatte denna händelse till kulturellt svenska förhållanden. Var hade något motsvarande kunnat ske? Knutbyförsamlingen? Hade någon (journalist) överhuvudtaget tänkt tanken att tolka händelsen utanför ramen av den extremt religiösa kontext som inlägget ovan ger uttryck för?
Citera
2017-01-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattmor
Intressant vad som kan ligga bakom hatet och att gm verkligen bestämt sig för att Ahmed skulle tas av daga. Jag tror inte på något litet kärleksgnabb utan lutar mer åt hållet att Ahmed faktiskt kränkt någon närstående kvinna i gm:s närhet.
Sen vet man aldrig med vissa kvinnor som gillar att krydda upp saker och ting, låt säga att kvinnan ifråga gett antydan om att Ahmed våldtagit henne, fjäder blir till höna och gm:s ser sig tvungna återupprätta heder.
Han behöver inte ha kränkt tjejen alls. Hon kan ha ljugit och manipulerat sin bror, sin pojkvän sin kusin, att offret har gjort sagt något eller gjort något kränkande. Det behöver inte vara sanning.
Tjejer som växer upp i dessa stränga- heders-kultur familjer, får ljuga och trixa och skylla på någon annan, allt för att slippa bli bestraffad själv. Det är vanligt.
Citera
2017-01-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
https://www.facebook.com/groups/732295186921429/?fref=ts

Föreställ er att man översatte denna händelse till kulturellt svenska förhållanden. Var hade något motsvarande kunnat ske? Knutbyförsamlingen? Hade någon (journalist) överhuvudtaget tänkt tanken att tolka händelsen utanför ramen av den extremt religiösa kontext som inlägget ovan ger uttryck för?

Ja det är sanslöst, vidskepelse ska hjälpa BO på nåt sätt?

Varför uppmanar man inte vittnen att stiga fram och ge ge den mördades familj nån form av rättvisa istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in