2017-01-14, 21:37
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inneharjaktlicens
Man blir matt. På HP finns X antal icke kvalitetssäkrade män som saknar barn, aldrig haft en relation, inte har körkort eller egna besparingar. Nej tack till dessa avarter.
Saknar barn. Va fan är problemet med det? Är ju omvänt problem för oss män. Med kvinnor som saknar seriös relation o så skall man va så intresserad fast hon kommer me en massa i bagaget etc.
Citera
2017-01-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Saknar barn. Va fan är problemet med det? Är ju omvänt problem för oss män. Med kvinnor som saknar seriös relation o så skall man va så intresserad fast hon kommer me en massa i bagaget etc.

Bagage har förvisso alla människor. Men du och jag har väsenskild kvinnosyn.

Vad gäller barn som nackdel eller fördel så är det ju individuellt, vissa tycker det är plus om personen inte har barn, andra tycker det är ett minus om personen inte har barn. Varför känner du ett behov av att aggressivt hugga på det är en betydligt intressantare fråga?
Citera
2017-01-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Bagage har förvisso alla människor. Men du och jag har väsenskild kvinnosyn.

Vad gäller barn som nackdel eller fördel så är det ju individuellt, vissa tycker det är plus om personen inte har barn, andra tycker det är ett minus om personen inte har barn. Varför känner du ett behov av att aggressivt hugga på det är en betydligt intressantare fråga?
Reagera bara på att det skulle vara ett kvalitetstecken med ett misslyckat äktenskap el dyl.

Lät puckat vad mig anbelangar.
Citera
2017-01-14, 21:56
Medlem
Förresten - när det nu är gott om män här. Tinder. Vad är det med Tinder som ger män tunghäfta? Oavsett vad man är där av för anledning borde man väl vilja etablera kontakt efter en matchning? Eller sitter det en majoritet män på Tinder bara för att se hur många matcher de kan få ihop?

Jag får nästan alltid match om jag sveper höger (vilket troligen säger mer om hur männen sveper på Tinder än om mig), men extremt sällan någon ens säger hej - eller svarar på ett hej. Och här kräver jag av förståeliga skäl inga språkliga mästerverk eller långa litterära epos som inledande meddelande. Här funkar ett simpelt "hej" fint.

Men uppskattningsvis 95% av matcherna varken skickar ett hej - eller besvarar ett hej. Vilket känns ganska poänglöst oavsett om personen är på Tinder för att ligga eller annan anledning, utom möjligen då för att samla matcher men alla kan väl inte vara där för att bekräfta sitt ego?
Citera
2017-01-14, 21:59
Medlem
Citat:
Reagera bara på att det skulle vara ett kvalitetstecken med ett misslyckat äktenskap el dyl.

Lät puckat vad mig anbelangar.

Vi tolkade inläggsskrivaren olika. Jag satte frånvaron av barn i kontexten, dvs i sammanhanget med övrigt personen tog upp. Det skrev inte bara om inga barn, utan om inga tidigare relationer (och inga besparingar - där blir jag mest nyfiken hur hen tar upp det lite fint).

Dvs en man som aldrig haft en relation, aldrig varit sambo, aldrig varit gift etc är helt enkelt inte något kvalitetsmärke enligt personen som skrev. Jag är beredd att hålla med.

Personligen så struntar jag i om männen har barn eller ej, jag undviker män med barn i skolåldern som bor långt bort från mig dock, då de inte är särskilt flyttbara och jag inte är förtjust i distansrelationer. Men om de har barn eller inte spelar mig ingen roll. Det enda jag bryr mig om är att de inte vill ha fler. Däremot skulle jag sjappa fortare än fortast om en man aldrig haft en relation eller aldrig varit sambo. (Om personen aldrig varit gift gör inget)
Citera
2017-01-14, 23:00
Medlem
Citat:
Vi tolkade inläggsskrivaren olika. Jag satte frånvaron av barn i kontexten, dvs i sammanhanget med övrigt personen tog upp. Det skrev inte bara om inga barn, utan om inga tidigare relationer (och inga besparingar - där blir jag mest nyfiken hur hen tar upp det lite fint).

Dvs en man som aldrig haft en relation, aldrig varit sambo, aldrig varit gift etc är helt enkelt inte något kvalitetsmärke enligt personen som skrev. Jag är beredd att hålla med.

Personligen så struntar jag i om männen har barn eller ej, jag undviker män med barn i skolåldern som bor långt bort från mig dock, då de inte är särskilt flyttbara och jag inte är förtjust i distansrelationer. Men om de har barn eller inte spelar mig ingen roll. Det enda jag bryr mig om är att de inte vill ha fler. Däremot skulle jag sjappa fortare än fortast om en man aldrig haft en relation eller aldrig varit sambo. (Om personen aldrig varit gift gör inget)

Ni kvinnor e skumma assa. Ni är som muslimer men tvärs om. Varför skall man hålla på o ta upp sitt X o prata om det. Det vill man ju ej höra. Kanske ni är rädda för Players som krossar era hjärtan ok d jag hajar men att hålla på och vilja ha obligatoriskt kvitto på en nära X relation i det förflutna. Verkar ju inte klokt.
Citera
2017-01-14, 23:06
Medlem
Ursäkta att jag påpekar det men du verkar ganska dryg om du alltid raderar mail med frasen"jag tycker du är söt".
Varför blir du ej smickrad liksom ist? Ok om det är en sunkig gubbe men du blir alltså aldrig intresserad av nått sånt? En kille hade ju blivit glad särskilt om tjejen såg acceptabel ut. Är du genuint snygg(alla parametrar ) oavsett smak så att det typ är som att säga "jag tycker solen är ljus" ?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-01-14 kl. 23:08.
Citera
2017-01-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ni kvinnor e skumma assa. Ni är som muslimer men tvärs om. Varför skall man hålla på o ta upp sitt X o prata om det. Det vill man ju ej höra. Kanske ni är rädda för Players som krossar era hjärtan ok d jag hajar men att hålla på och vilja ha obligatoriskt kvitto på en nära X relation i det förflutna. Verkar ju inte klokt.

Det blir mer och mer begripligt varför du upplever problem på dejtingsidorna..
Citera
2017-01-14, 23:10
Medlem
Citat:
Det blir mer och mer begripligt varför du upplever problem på dejtingsidorna..
Finns fler än jag som tycker att X ej är ett bra ämne att prata om. Även kvinnor kan tycka det också. Typ tråkstämpel att höra i tel el dejt. Ok när man lärt känna varandra kanske. Men verkar nästan knäppt att förhöra henne om sin relation med Xet.
Dessutom är det väl ba att hitta på nått om man märker att kvinnan är av din sort när det gäller denna pryl.
Men har en ide hahaa, kräv referens från Xet så kan du ju ringa på nr
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-01-14 kl. 23:14.
Citera
2017-01-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursäkta att jag påpekar det men du verkar ganska dryg om du alltid raderar mail med frasen"jag tycker du är söt".
Varför blir du ej smickrad liksom ist? Är du genuint snygg(alla parametrar ) oavsett smak så att det typ är som att säga "jag tycker solen är ljus" ?

Har du läst alla mina inlägg i den här tråden och missat att jag tycker om substans och innehåll? Att skicka "du är söt/snygg/whatever" är för det första att enbart utseendebedöma mig. Jag är inte förtjust i det. För det andra så är det ett jävla tråkigt mail utan substans, som inte innehåller något att spinna vidare på utom möjligen "Tack för komplimangen", och för det tredje säger det ingenting om personen bakom.

Så, du får tycka jag är dryg, men jag är totalt och fullkompligt ointresserad av utseendekomplimanger som enda kontaktförsök. Det spelar ingen roll om de är på nätet eller på krogen. Vill någon ge mig en komplimang, inga problem, gör gärna det - men låt det varken vara det första eller det enda.

Och jag anser inte mig själv särskilt snygg, men sånt där är upp till betraktaren att avgöra.
Citera
2017-01-14, 23:13
Medlem
Citat:
Finns fler än jag som tycker att X ej är ett bra ämne att prata om. Även kvinnor kan tycka det också. Typ tråkstämpel att höra i tel el dejt. Ok när man lärt känna varandra kanske. Men verkar nästan knäppt att förhöra henne om sin relation med Xet.

Det var inte det jag avsåg. Jag syftade på dels dina vilda, oftast helt felaktiga tolkningar. T ex hur du i diskussionen som var kunde tolka in att det handlade om att prata om sina ex i tid och otid. Men framförallt syftade jag på att du har ett språk som lämnar mycket övrigt att önska, ofta uttrycker dig nedvärderande och dessutom dömande. Och inte bara i den här tråden då.
Citera
2017-01-14, 23:23
Medlem
Citat:
Det var inte det jag avsåg. Jag syftade på dels dina vilda, oftast helt felaktiga tolkningar. T ex hur du i diskussionen som var kunde tolka in att det handlade om att prata om sina ex i tid och otid. Men framförallt syftade jag på att du har ett språk som lämnar mycket övrigt att önska, ofta uttrycker dig nedvärderande och dessutom dömande. Och inte bara i den här tråden då.
Aha jag kommer faktiskt ej ihåg dej från andra trådar men jag kanske håller på att bli (ö?)känd här på Flashback haha.
Nä men ärligt verkar det som män & kvinnor är heeeelt olika. Det skulle nog vara bättre om vi var mer lika faktiskt. Tycker att det är konstigt exempelvis att du verkar gilla sex en hel del men ändå ej blir intresserad om en snygg kille skriver el säger att du är snygg. Visst om jag var Dolph Lundgren 1988 som fick höra det av 997 brudar på en dag skulle jag nog också bli lite likgiltig. Sex är väl yta, klä upp sig, att känna visuellt sug, fräsha dofter nytt mötte ... kan ju vara annat också men det jag nämnde är ju inget fel utan borde kunna ge upphov till startgnista.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-01-14 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in