2017-01-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
På nyheterna sa de nyss att polisen misstänker at Ahmed gjort sig ovän med någon pga att två gärningsmän verkar ha "legat i bakhåll" vid busshållplatsen.

Oväntat? Nej.
Det är inte en slump att han dog, sjukt galet att man ska dö för att man inte kommer överens. Suck på detta samhälle...
Citera
2017-01-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
På nyheterna sa de nyss att polisen misstänker at Ahmed gjort sig ovän med någon pga att två gärningsmän verkar ha "legat i bakhåll" vid busshållplatsen.

Oj. Det var stora nyheter.
Citera
2017-01-14, 19:57
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Låter väldigt osannolikt att någon skulle bli skjuten så här många gånger på nära hål om man är en "skötsam" person.

Man har antagligen retat upp någon ordentligt, trampat på andra kriminellas affärer eller stött på nån random psykopat.

Det sista kan man nästan utesluta om det nu stämmer att gärningsmannen tog sig tillbaka till platsen och sköt ännu fler skott.

Helt fläckfri kan Ahmed inte vart, oavsett om han inte förekommer i några utredningar i gängmiljö.
Det är väl inte totalt omöjligt att leva "dubbel liv" skötsam skolpojk på skoltid, "små kriminell" på fritiden.
Exakt, lustigt hur bl.a. media fokuserar på att han var ostraffad, skötsam odyl, att man lyckas hålla sig undan straff behöver ju inte betyda att man är en "hyvens" snubbe. Krävs ju knappast någon raketforskare(!) för att hålla upp en hyfsad fasad, helst om man vill bli någorlunda långvarig inom "de mindre lagliga aktiviteterna". Några lyckas några dör......
Citera
2017-01-14, 19:57
Medlem
ukrossos avatar
Det kan ju vara något så simpelt som att han sett några deala steroider på boxningsklubben.. Man kanske tar i lite mycket om man skjuter någon för det.
Citera
2017-01-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Oj. Det var stora nyheter.

Ja, om det ny stämmer är det väl bra att de övergett teorin om att det var GM som tog fel på person, för det trodde de ju imorse. Finns GM i vänkretsen ökar uppklarningschanserna, dock beroende på rosengårdsbornas vilja att samarbeta med polisen.
Citera
2017-01-14, 20:01
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Jag tycker du gärna kan beskriva varför han är oskyldig samt varför han aldrig haft en fiende.

Jag har snattat/stulit för hundratusentals kr.
Nej jag förtjänar inte att mördas för det.

Problemet med dig och miljoner andra är precis som med flyktingbarn.

Det enda dina två fåniga ögon kan se är: oskyldig oskyldig & oskyldig.

När jag var 15 slogs jag med vuxna människor på gatan. 30, 40 plussare.

Hade det varit en 40 plussare som blev mördad hade du inte brytt dig, men nu är det baaaarn det handlar om baaaarn med pistoler och knivar.

Redan kollat din historik och inte fan har du brytt dig så mycket om annat äldre oskyldigt folk som blivit mördade random. Men nu hettar det till i pungen på dig.

Vad vill du ha för bevis jag ska presentera? Vill du ha filmbevis när jag stalkar mörkrädda Ahmed en natt?

Du tror att han snott en cykel och snattat på Ica eller?
Ica chefen anlitar två torpeder för att få stopp på lösgodissnattandet!

Börjar kring 7000 på jackorna.

Guds bästa barn blir alltid mördad i förorten, hur är det möjligt?

Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte säger att han är oskyldig. Men av allt att döma så är han ju det efter vad vänner, föräldrar och polismyndigheten säger. Så jag går på det till motsatsen är bevisad.

Du tar för givet att han måste vara grovt kriminell eftersom han blev avrättad på gatan som kriminella ibland blir. Du kan inte se några andra möjligheter. Jag tror av bakgrundsinformationen vi har att döma att Ahmed snarare trampat en grovt kriminell ungdom på tårna. Han är boxare, kanske har samma grovt kriminella individ försökt plocka den svindyra jackan av plugghästen Ahmed men blivit totalt förnedrad och sönderslagen? Hade han blivit det av en äldre kriminell hade han kanske rättat sig i ledet. Men det tar hårt på egot att bli det av en "vanlig" kille.
Citera
2017-01-14, 20:04
Medlem
Cents4s avatar
Vet inte om det har länkats innan, ber om ursäkt isånnafall. Men ser på killens spelade listor på youtube. Verkar som att han gillade förortsrapp men även en del svenska youtubers. Han har även ett uppladdat videoklipp på Tupac.

https://www.youtube.com/channel/UCVvYkeM8ZjLRmI2EPEPUT1w
Citera
2017-01-14, 20:14
Medlem
Bushhunters avatar
Ena stunden kastar man sten på blåljusen, den andra skriker man efter, eller kräver hjälp. Det enda rätta är att Malmöborna tar sitt ansvar och berättar vad dom vet för Polisen. Sorgligt med tystnaden medborgare tvingas till av det kriminella packet, men än värre är att ännu en grabb fick sätta livet till.
Citera
2017-01-14, 20:14
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Exakt, lustigt hur bl.a. media fokuserar på att han var ostraffad, skötsam odyl, att man lyckas hålla sig undan straff behöver ju inte betyda att man är en "hyvens" snubbe. Krävs ju knappast någon raketforskare(!) för att hålla upp en hyfsad fasad, helst om man vill bli någorlunda långvarig inom "de mindre lagliga aktiviteterna". Några lyckas några dör......

Precis, har själv vart inom såna där kretsar. Är numera ganska skötsam.
Har vänner som tex säljer narkotika som skulle framstå som lika "duktiga" som Ahmed framstår som i media.
Personer med inga belastningar i registret. Medelinkomst familjer, skötsam i skola/arbeten.
Men sen bakom den fasaden döljer sig brottslighet för snabba pengar.
Jag gissar nog på att han var små kriminell.
Jag köper verkligen inte medias version iaf.
Något måste man gjort mot någon för att hamna i en sån här sits som Ahmed nu gjorde.
Citera
2017-01-14, 20:16
Medlem
Barkbitares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jackan är ursprungligen stulen av babbar och sedan såld i rosengård till ett för babbar överkomligt pris.

Så kan det vara.

Men någon har ju betalt den, någon som fattar att den är stulen från början. Denna någon, som får erbjudandet att köpa denna är nog inte en " blatte bland blattarna".
Citera
2017-01-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Säger som GW; hata slumpen!

Tittar vi på statistiken så är risken nästan obefintlig att man som oskyldig blir dödad. Speciellt med 10 skott.

Rent statistiskt så har Ahmed inte rent mjöl i påsen. Såpass "orent" att någon vill se honom död.
Allt är inte statistik, och det här fallet kan givetvis vara ett av de ytterst få undantagen.
Men det är mer sannolikt att han har gjort något, än att han inte har gjort något.
Polisen är nu inne på den linjen.
Citat:
Polis: Misstag bakom mordet inte troligt
http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-misstag-bakom-mordet-inte-troligt/
Citera
2017-01-14, 20:23
Medlem
Pungsvings avatar
Det kan också vara en klantig olycka. Ett gängsvin ville kanske visa sig tuff för sinna vänner i bilen genom att skjuta i riktning mot en okänd person men bara för att skrämmas. Eller så kan det ha varit ett rituellt mord av okänd person för att bli medlem i ett gäng. Sådana slumpvisa mord är vanliga i Latinamerika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in