Citat:
Ursprungligen postat av
Hammarbysoccer
Får jag fråga varför du tycker Pewdiepie är ''hjärndöd'' och inte Jocke o Jonna?
Jag svarar istället då jag är av samma åsikt.
PewDiePiew saknar helt förmåga att resonera och reflektera över stora eller små frågor, det lär vara uppenbart för alla som har sett hans videoklipps. Det han har visat sig kunna göra är svära, skrika, spela videospel och förställa rösten. Han har sannolikt aldrig ställts inför några svåra livsutmaningar och därför är han heller ingen utvecklad person. Kan beskrivas som en primitiv men framgångsrik människa.
Paret Jocke & Jonna har varit med om en hel del och det har gett de båda djupare förståelse av livet, bland annat mänskliga relationer och personligt utveckling, något som PewDiePiew ser ut att sakna.
PewDiePiew har 3074 videoklipp på sin kanal. I hur många framstår han som intelligent? Jocke & Jonna är heller inga personer som bör beskrivas som intelligenta men bägge har upplevt betydligt mer sidor än PewDiePiew har och därför är det mer intressant att lyssna på dem och deras tankar.
Att lyssna och titta på PewDiePiew ger mig ingenting medans Jocke & Jonna kommer med tänkvärda och insiktsfulla videoklipp. End of story.