2017-01-13, 06:05
Medlem
Haha är det inte silence så är det jävligt starkt av han att ta sin livstidsvolta utan att öppna käften...
Citera
2017-01-13, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Haha är det inte silence så är det jävligt starkt av han att ta sin livstidsvolta utan att öppna käften...

Alla fick ju maxstraff?
Att alla inte fick livstid har med rabatt pga ålder att göra.
Citera
2017-01-13, 15:37
Medlem
ukrossos avatar
Vad handlar förhöret med Mar*n Mar*inovic om?

*-T
Citera
2017-01-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Onur knäppte han av misstag i en stressig situation. Onur hade även minst skäl att springa in och smattra, han var inte ens under radarn av Södra under denna tid. Tror aldrig han blivit beskjuten. Dom med mest hat emot södra är jonis, josef, khalid, adam, silence.. Di får spekulera hur du vill. Men förstår inte varför man skulle lägga en somalie att köra flyktbilen när han aldrig kört bil i sitt liv (alltså silence)
GM3 skulle iofs kunna vara Silence. Då hade Jonis kunnat köra en bil och Josef den andra. GM2 är definitivt inte Silence iaf utan mest troligt en av Onur/Josef. Hade man låtit alla springa en kort sträcka så hade det varit lätt att lista ut. Men det håller ju inte i rätten.

Sen gör ju som sagt GM2 ingen nytta inne i krogen. Hans uppgift kanske bara var att stå vid ingången och skrämmas, skjuta lite på måfå. Eller så fegade han ur.

Sen kan man fråga sig varför Petar står kvar utanför istället för att springa och ta skydd. Inget smart beslut.
Senast redigerad av mirinforever 2017-01-13 kl. 17:56.
Citera
2017-01-13, 18:03
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187

Han hade fått livstid även om han var GM3 eller en av chafförerna.
Citera
2017-01-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
GM3 skulle iofs kunna vara Silence. Då hade Jonis kunnat köra en bil och Josef den andra. GM2 är definitivt inte Silence iaf utan mest troligt en av Onur/Josef. Hade man låtit alla springa en kort sträcka så hade det varit lätt att lista ut. Men det håller ju inte i rätten.

Sen gör ju som sagt GM2 ingen nytta inne i krogen. Hans uppgift kanske bara var att stå vid ingången och skrämmas, skjuta lite på måfå. Eller så fegade han ur.

Sen kan man fråga sig varför Petar står kvar utanför istället för att springa och ta skydd. Inget smart beslut.

Stod det inte någonstans att gm2 sköt en i ansiktet? Så han träffa iaf en av alla sina kulor
Citera
2017-01-13, 19:45
Medlem
Jonis körde väl fsf:en den hyrda Volvon som sågs runt om i området när attacken skedde, detta är väl så nära styrkt det går i fuppen utan att ha bildbevis på de.
Detta lämnar mig att tro att Adam är GM 1, kroppsbyggnad, skor, motiv mm.
Silence är GM 2 då han är mest känslokall psykopat som skulle kunna utföra detta utan att ha personliga motiv. GM 3 som står utanför, uteslutningsmetoden, Josef, den enda plats han kan ha tagit.
GM 4, föraren, Onur då han uppenbarligen brukade köra, exempelvis jägerdorffskjutningen.

Det är vad jag tror i alla fall.
Citera
2017-01-13, 19:58
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gil.Grissom
Jonis körde väl fsf:en den hyrda Volvon som sågs runt om i området när attacken skedde, detta är väl så nära styrkt det går i fuppen utan att ha bildbevis på de.
Silence är GM 2 då han är mest känslokall psykopat som skulle kunna utföra detta utan att ha personliga motiv. GM 3 som står utanför, uteslutningsmetoden, Josef, den enda plats han kan ha tagit.
GM 4, föraren, Onur då han uppenbarligen brukade köra, exempelvis jägerdorffskjutningen.

Jsg resonerar likadant. Jonis hyr fsfen, kör runt i den och är den som "kan" den bilen. När Onur skjuter pappa Macic är det inte med samma beräknande kallblod som krogattentatet, har svårt att tro att han är GM2. Han har dessutom körvana och borde därför kvalificeras som förare av flyktbil. Adam är garanterat GM1 det är väl de flesta överens om. Så vem av Silence och Josef är GM2 / GM3? Där är jag inte lika säker.
Citera
2017-01-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Vad handlar förhöret med Mar*n Mar*inovic om?

*-T

(FB) Skottlossning i Majorna, Göteborg 2 st skjutna
Citera
2017-01-13, 22:52
Medlem
Citat:

GM3 är INTE Josef iaf. GM3 är på tok för lång och ser ut att vara nästan i Adams längd i klippet och Josef är skitkort. GM1 är Adam utan tvekan. GM2 är Onur/Josef. Det kan inte vara Silence för han är inte så smidig och jag tror inte att det är hans kroppsbyggnad heller. GM3 är Silence/Jonis. Om Jonis körde så är Silence GM3.

Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Adam är garanterat GM1 det är väl de flesta överens om. Så vem av Silence och Josef är GM2 / GM3? Där är jag inte lika säker.
100% säker på att Josef inte är GM3.
95% säker på att Silence inte är GM2. Resten får du lista ut.
Senast redigerad av mirinforever 2017-01-13 kl. 23:06.
Citera
2017-01-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
GM3 är INTE Josef iaf. GM3 är på tok för lång och ser ut att vara nästan i Adams längd i klippet och Josef är skitkort. GM1 är Adam utan tvekan. GM2 är Onur/Josef. Det kan inte vara Silence för han är inte så smidig och jag tror inte att det är hans kroppsbyggnad heller. GM3 är Silence/Jonis. Om Jonis körde så är Silence GM3.

100% säker på att Josef inte är GM3.
95% säker på att Silence inte är GM2. Resten får du lista ut.

Jag får rätta mig själv, har nu lyssnat på förhören med Josef och åklagaren går på Josef ganska hårt att han körde xantian, och det tror jag inte han hade gjort om inte det är åklagarens uppfattning.

GM 1 - Adam
GM 2 - Silence/Onur
GM 3 - Silence/Onur
GM 4 - chauffören Josef.
Citera
2017-01-14, 00:24
Medlem
Citat:
Jag får rätta mig själv, har nu lyssnat på förhören med Josef och åklagaren går på Josef ganska hårt att han körde xantian, och det tror jag inte han hade gjort om inte det är åklagarens uppfattning.

GM 1 - Adam
GM 2 - Silence/Onur
GM 3 - Silence/Onur
GM 4 - chauffören Josef.
Då var jag nog rätt ute ändå.

GM1: Adam
GM2: Onur
GM3: Silence
Chaufför 1: Josef
Chaufför 2: Jonis

Silence är inte GM2 så han kan bara vara GM3 om han är med. Det enda jag funderar kring är om Jonis kan vara GM3. Tycker det påminner väldigt mycket om honom faktiskt. Men det faller väl lite på att vem ska köra bilen istället...så GM3 kan mycket väl vara Silence. Onur är för kort för att vara GM3.
Senast redigerad av mirinforever 2017-01-14 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in