2017-01-12, 22:32
Medlem
Inte ofta jag ens höjer på ögonbrynen åt det som sker i Malmö men nu börjar jag fan i mig att bli skraj, alltså. En 16-åring skjuten på en busshållsplats en tidig kväll med många vittnen. De/den som ligger bakom detta börjar bli alltmer brutala och hänsynslösa. Det här kommer balla ur på ett sätt vi aldrig sett tidigare, det är jag övertygad om nu.

Återstår att se vad denne grabb var för en, men ponera att han inte har några direkta kopplingar till den undre världen, då har vi detta och det s.k. tandläkarmordet på Söderkulla i slutet av 2016 som sticker ut på så sätt att offren inte varit kriminella. Kan det vara så illa att någon bara skjuter folk på måfå i Malmö?

Härlig första dag på jobbet för Friberg...
Senast redigerad av radiopanna 2017-01-12 kl. 22:36.
Citera
2017-01-12, 22:32
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
En flashbackare har alltså hotat detta offer för nån vecka sen? Eller det var samma namn?

Varken eller. Han påstod endast att det skulle ske ett mord inom en vecka. Idag är ganska exakt 7 dagar sen. Däremot så vet personen inte vem BO är och det var inte BO personen som skrev inlägget syftade på.
Citera
2017-01-12, 22:33
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Inläggen från ask är över ett år gamla. I den åldern förändras man ganska mycket under ett år.

Det är ju sant iofs. Och den förändringen brukar ju knappast vara åt det bättre...
Citera
2017-01-12, 22:33
Bannlyst
Det här bevisar bara ännu mer att hur gängmiljön ser ut idag. Förmodligen var de som sköt denne också i samma ålder.

Det är säkert knarkrelaterat som vanligt. >MEH du gav inte mina 500 spänn BAM BAM! Ännu ett bett i jorden.
Citera
2017-01-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Finns det fler oskyldiga? än "tandläkaren" som blivit skjutna i Malmö området?

En helt oskyldig IT-konsult blev mördad för ett par år sedan. Han hade oturen att bo i samma hyreshus som en ökänd yrkeskriminell. Offret var i samma ålder som busen. Dessutom ska de tydligen varit ganska lika till utseendet. Så torpeden klippte fel kille.

http://www.expressen.se/kvallsposten/15-ars-fangelse-for-mordet-pa-limerius/
Citera
Medlem
Varför är brottsrubriceringen mord alternativt dråp?

Hur fan kan man ens nämna dråp när nån blir skjuten i nyllet och ett dussin skott avfyrade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Var väl en på kantatgatan för nåt år sen. Sen en på censorgatan i början av förra året. Vad jag kan komma på.

Ang kantatgatan blev en dömd, det andra fallet verkar vara en hämnd.

Söndagens skjutning på Censorsgatan i Malmö var en hämndaktion för ett mord på Eriksfältsgatan i mars, enligt källuppgifter.
Nu har fyra män anhållits misstänkta för mordet i mars – och det finns en direkt koppling mellan fallen.
Citera
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Det här bevisar bara ännu mer att hur gängmiljön ser ut idag. Förmodligen var de som sköt denne också i samma ålder.

Det är säkert knarkrelaterat som vanligt. >MEH du gav inte mina 500 spänn BAM BAM! Ännu ett bett i jorden.

Tror inte det minsta på detta. Att döda någon för en femhundring? Nej. EN 16 ÅRING?
Han var 16 år, med största sannolikhet så har GM tagit fel offer. Det är alldeles för lätt att skaffa en pistol med patroner, sen räcker ens impulsivitet en bra bit på vägen...
Citera
2017-01-12, 22:38
Medlem
bagarn29s avatar
Bilderna som figurerar i tråden är det bekräftat att det är BO?
Citera
2017-01-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kan vara ngn shia som slagit till, killen verkar vara sunni.
https://mobile.facebook.com/photo.php?fbid=1737927413191125&id=100009216482409 &set=a.1375507342766469.1073741828.100009216482409 &source=56
Traditionella osmanska militärer. Pojken är turk antagligen
Citera
2017-01-12, 22:39
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Är betydligt vanligare att sunni attackerar de "oliktroende".
Denna killen var för ung för att ha någon ledarroll inom nån religiös förening eller dyl.
Antagligen också ganska liten risk att det ska röra sig om religiöst bråk.

Edit: såg från svaren i ask att killen är shia
Japp en shiamuslim. Sunni är bakom de flesta problem inom islam
Citera
2017-01-12, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad

Milleniums är nog förmodligen den mest empatilösa generation som fostrats på detta jordklot. Tror vi snart har mellan 1-2 mord per dag i våra 12 största städer i svealand/götaland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in