2017-01-12, 21:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det borde stå "16-åring" i stället för "man" i rubriken.
Ändrar.

/Mod
Citera
2017-01-12, 21:58
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicada3301
http://imgur.com/hAg6gyY

Någon på min facebook la upp denna statusen precis.

"En av mina gamla elever" skriver personen och skriver hjörta blöder?
Citera
2017-01-12, 21:58
Medlem
fernebos avatar
Det är nåt allvarligt fel på ett land där 16-åringar avrättas med ett skott i huvet när de väntar på bussen. Man saknar fan i mig ord!
Citera
2017-01-12, 21:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Man kan gå till stan på typ en kvart från rosengård. Visst ligger det inte inom vallgraven men det är en stadsdel och inte en förort som motsvarande områden i Stockholm dit du åker på 20 minuter med tåg.

Jo, men jag skulle inte tänka att det ligger centralt. Malmö är ju i sig inte en så stor stad så det är väl det. Jag känner ju inte heller att Västra hamnen ligger särskilt centralt.

Deprimerande när man skjuter småungar. Antagligen småunge som skjuter annan småunge.

Imorgon ska jag upp och jobba i närheten
Citera
2017-01-12, 22:00
Medlem
Gorillaprinsens avatar
Har det framkommit något mer om de två personer som tagits in för förhör?
Citera
2017-01-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
"En av mina gamla elever" skriver personen och skriver hjörta blöder?

Ja, elev på värner rydensskolan.
Citera
2017-01-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Visst är det så. Blev lite förvånad när jag besökte staden första gången och insåg att alla "getthon" ligger på gångavstånd från centrum.

En liten wannabe-gangster 15-16 åring är f.ö guld för ett gangstergäng. Honom kan man leda till att göra grovjobbet för småpengar och utan risk för kännbara straff.

När jag ser bilden på grabben får jag dock inte känslan av att det är ett regelrätt gangster mord. Jag ser inga Tony Montana-komplex i pojkens ögon.

Är det en ny laserman, eller har pojken stött på fel brud? Återstår att se.
nä han uppfattas av tjejerna som en gullig typ- enligt konversationen som finns.
Men han gillar inte Demion- de har tydligen bråkat - så en ilsken kompis har han.
Oj nu blir väl denne utpekad som mördare.
Citera
2017-01-12, 22:04
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Sen är det många som tappar minnet med. Ingen som varken vill eller vågar vittna. Fullt förståeligt....

De som ställer upp och vittnar blir rövknullade av polisen. De får skydd fram till rättegången... sen skiter polisen fullständigt i vittnesskyddet. Har de tur får de skyddad identitet och får bo i en norrländsk byhåla och leva på soc-bidrag.
Exakt det är ju så läget ser ut inte bara resurser i form av poliser för det finns om kommunerna vill betala men rent ekonomiskt så varken kan eller vill dom för det skulle kosta en helvetets massa pengar att flytta iväg alla dessa familjer och deras anhöriga till hemlig ort och dessutom kunna garantera deras säkerhet i kanske 10 år framåt eller mer.
Här handlar det ju om blodshämd som ingår i deras mentalitet.
Citera
2017-01-12, 22:05
Medlem
Zog Ruless avatar
Vad hade den här grabben gjort fötter att förtjänar en kula i ansiktet?
Citera
2017-01-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillaprinsen
Har det framkommit något mer om de två personer som tagits in för förhör?

– Vi har också tagit in tre personer till polisstationen för förhör. De ska alla ha varit i närheten av platsen, säger han.
Ingen av de tre är dock misstänkta för något brott.
Citera
2017-01-12, 22:08
Medlem
http://imgur.com/6l42IJE

Hur va BO som person? Själv känner jag till honom bara men inte mer än att han va elev på Värner Rydénskolan och någon bekant till mig va hans lärare.

Va han "oskyldig"?

Själv ska jag försöka komma åt så mycket info som möjligt.

Och kom ihåg att hålla er till ämnet, snälla.
Citera
2017-01-12, 22:10
Medlem
Han ser ut som ett litet oskyldigt barn. Den som gjorde detta ska hängas ut inför hela staden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in