Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-10, 23:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det var väl för väl att han inte tycker man ska få antasta kvinnor ostraffat. Bra val av Trump!

Det är helt underbart att tänka sig hur NAACP sitter och känner ångst. Sessions kommer gå hårt fram mot BLM. Tror en hel del av ledarna kommer skaka galler inom kort. Ett utmärkt val av Trump.

Tror inte du fattade detta, men det gör inget iofs. Han svamlade ut först med en massa ovidkommande dynga som hans anhängare brukar göra. Det var då han blev avbruten med att svara ja eller nej på frågan. Han var illa piskad och hade säkert inte vaccinerat sig heller eftersom Trump anser det är farligt. Döskallarna fattar inte bättre än så här är jag rädd.
2017-01-10, 23:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tror inte du fattade detta, men det gör inget iofs. Han svamlade ut först med en massa ovidkommande dynga som hans anhängare brukar göra. Det var då han blev avbruten med att svara ja eller nej på frågan. Han var illa piskad och hade säkert inte vaccinerat sig heller eftersom Trump anser det är farligt. Döskallarna fattar inte bättre än så här är jag rädd.
Men vad fan. Jag sitter alltså JUST NU och lyssnar på Sessions hearings. Han svarade på ett helt sjävlklart sätt där han började med att förklara att han skulle upprätthålla lagen och att lagen var tydlig vad gäller kvinnors rätt till kroppslig integritet. Sen blev han avbruten och insåg att han pratade med en idiot som har svårt att förstå länga meningar och flerstaviga ord. Han förtydligade sig så att idioten kunde förstå - Ja, det är olagligt att tafsa på kvinnor som inte vill det.

Frågor på det?
2017-01-10, 23:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Russia hacked into Republican state political campaigns and old email domains of the Republican National Committee but there is no evidence it successfully penetrated President-elect Donald Trump's campaign, FBI Director James Comey said on Tuesday.
http://www.reuters.com/article/us-usa-russia-cyber-rnc-idUSKBN14U2DD?feedType=RSS&feedName=topNews&utm_so urce=twitter&utm_medium=Social

Oopsi! Dom hackade alltså inte Trump säger FBI, och är inte det lite väl misstänkt?
Är Putin såpass jävla genomskinlig? Ja, tydligen.

Citat:
Intel chiefs presented Trump with claims of Russian efforts to compromise him.
http://edition.cnn.com/2017/01/10/politics/donald-trump-intelligence-report-russia/index.html
Aj, då han är alltså vald med Putins hjälp.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-10 kl. 23:50.
2017-01-10, 23:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det viktiga är inte vad du tror. Det viktiga är att Trump deporterar packet. Vilket han kommer sätta igång med innan månaden är över.
Vad är det jag tror?
Obama utvisar packet, det är liksom spa-paketet man vinner om man blir dömd och är tex MS13(och givetvis itne Amerikansmedborgare).
Då får man sitta i fängelse och sen en enkel biljett till El Salvador.
Så vad du får tror ifrån förstår jag inte, utan det är så det funkar.

Sen inbillar du dig hur snabbt allt kommer gå, att detta och detta ska ske redan första veckan/månaden.
Det är en statsapparat vi pratar om, den rör sig då faan inte snabbt.
En del inbillar ju sig att Trump redan är president.

Förresten hur gick röstningen av elektorerna, kolla för ett tag sedan och se om det fanns några överlöpare men hittade inget då.
Citat:
Vem sade detta: "... and frankly I don´t have time for political correctness"?

Trump bryr sig inte om ogrundade rykten och tycker uppenbarligen inte de ska ligga en kompetent herre i fatet. Varför skulle han bry sig om vad några liberala fårskallar bräker om i snart konkursad gammelmedia? Det är nya tider.
LoL
2017-01-11, 00:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad är det jag tror?
Obama utvisar packet, det är liksom spa-paketet man vinner om man blir dömd och är tex MS13(och givetvis itne Amerikansmedborgare).
Då får man sitta i fängelse och sen en enkel biljett till El Salvador.
Så vad du får tror ifrån förstår jag inte, utan det är så det funkar.
Detta är vad du tror. (Jesus giv mig styrka så jag orkar diskutera med kretiner)

Citat:
Om tanken med att skicka ut packet för få ett lugnare USA med gäng, så är det naivt och inbilla sig då det aldrig kommer ske.
Finns bara ett sätt och minska det problemet permanent och det är att legalisera ett flertal droger.

Jag lovar dig att brottligheten minskar om man utvisar massa arbetslösa kriminella illegala invandrare. Att du inte förstår det är bara att beklaga.

Citat:
Sen inbillar du dig hur snabbt allt kommer gå, att detta och detta ska ske redan första veckan/månaden.
Det är en statsapparat vi pratar om, den rör sig då faan inte snabbt.
En del inbillar ju sig att Trump redan är president.
Det är just statsapparaten Trump kommer sätta i rörelse när han tillträtt. So fast your head will spin.
Citat:
Förresten hur gick röstningen av elektorerna, kolla för ett tag sedan och se om det fanns några överlöpare men hittade inget då.

Sex demokratiska elektorer hoppade av. De pallade inte att rösta på Hillary eftersom hon är så korrumperad. De röstade på Bernie Sanders.

En republikansk elektor röstade på Rand Paul istället för Trump.

Med andra ord gick det åt skogen för Hillary och demokraterna.

Citat:
LoL

Haha. Okej. Kanske lite dum formulering när det handlar om Trump.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-11 kl. 00:17.
2017-01-11, 00:05
Medlem
Steinarrs avatar
Kan det vara så att Putin vill vara säker på att Trump kommer att samarbeta med honom?

Republikanerna ogillar ju Ryssland mer än Obama så man kan ju förstå att Putin inte vet vart han har Trump riktigt.

Putin använder alltså dessa uppgifter som en försäkring?
Senast redigerad av Steinarr 2017-01-11 kl. 00:12.
2017-01-11, 00:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.reuters.com/article/us-usa-russia-cyber-rnc-idUSKBN14U2DD?feedType=RSS&feedName=topNews&utm_so urce=twitter&utm_medium=Social

Oopsi! Dom hackade alltså inte Trump säger FBI, och är inte det lite väl misstänkt?
Är Putin såpass jävla genomskinlig? Ja, tydligen.

http://edition.cnn.com/2017/01/10/politics/donald-trump-intelligence-report-russia/index.html
Aj, då han är alltså vald med Putins hjälp.
Podestas lösenord var "PASSWORD". Jag antar att Trump hade ett lite svårare lösenord än så. Därför var det svårare att hacka Trump än Podesta.
2017-01-11, 00:16
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Kan informationen vara av sexuell natur? Känns som det. Och den ekonomiska delen handlar uppenbarligen om hur omfattande hans skattesmitande verkligen har varit.
2017-01-11, 00:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Kan informationen vara av sexuell natur? Känns som det. Och den ekonomiska delen handlar uppenbarligen om hur omfattande hans skattesmitande verkligen har varit.
Vilken information?

Citat:
there is no evidence it successfully penetrated President-elect Donald Trump's campaign, FBI Director James Comey said on Tuesday.
2017-01-11, 00:21
Medlem
Tarstans avatar
Trump har kastat in sig nu med huvudet före att ta bort Obamacare, Republikanerna i kongressen är inte lika heta på gröten som det verkar.:

https://www.nytimes.com/2017/01/10/us/repeal-affordable-care-act-donald-trump.html?_r=0

"For several days, congressional Republicans of diverse political views — moderates and conservatives alike — have been saying they are nervous about repealing the law without any clear idea of what comes next. Five Senate Republicans have pressed to delay the deadline for a repeal vote until March and several House Republicans are also demanding that the pace slow down."

Märkligt med tanke på hur stort hatet mot Obamacare var, det kanske inte var så dåligt trots allt.
Nu ska alltså en ersättare arbetas fram, vilken vändning.
2017-01-11, 00:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Podestas lösenord var "PASSWORD". Jag antar att Trump hade ett lite svårare lösenord än så. Därför var det svårare att hacka Trump än Podesta.

Är det RT som lurat i dig detta ?
Citat:
Claim that John Podesta's email password was 'password' lacks evidence
http://www.politifact.com/punditfact/statements/2017/jan/06/jesse-watters/claim-john-podestas-email-password-was-password-la/

Falska uppgifter! Och från en Fox news

Citat:
The PolitiFact scorecard

False1 (100%)(1)
2017-01-11, 00:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Detta är vad du tror. (Jesus giv mig styrka så jag orkar diskutera med kretiner)

Jag lovar dig att brottligheten minskar om man utvisar massa arbetslösa kriminella illegala invandrare. Att du inte förstår det är bara att beklaga.

Det är just statsapparaten Trump kommer sätta i rörelse när han tillträtt. So fast your head will spin.

Sex demokratiska elektorer hoppade av. De pallade inte att rösta på Hillary eftersom hon är så korrumperad. De röstade på Bernie Sanders.

En republikansk elektor röstade på Rand Paul istället för Trump.

Med andra ord gick det åt skogen för Hillary och demokraterna.

Haha. Okej. Kanske lite dum formulering när det handlar om Trump.
Det är ingen tro, det är så det fungerar idag.

Du verkar inte kunna nått om marknadskrafter och vad som krävs i drogindustrin.
Utvisar du en sådan kriminell, så står det två nya och vill ta över och står för samma våld.
Varför är ni så naiva om drogerna?
Men visst kanske man kan se en skillnad om man plockar in par tusen i stad under en dag och utvisar dagen efter.
Men sen en vecka senare när det är back in business, så är det samma igen.
Enda skillnaden är 1000 mindre illegala invandrare.
Men av någon anledning får jag känslan att det inte var poängen med att skicka ut kriminella, utan att det skulle bli mindre kriminalitet?

Jo, det var rolig om Trump ogrundade rykten, för hur många gånger har han sagt "I heard...".
Men givetvis är man enveten så kommer ju nått bli rätt, men det var inte riktigt poängen.
Om han varit med eller sympatiserat med KKK, det lär vi aldrig få reda på.
Men svårt och se varför man ska ta en med ett rykte, när du kan hitta lika bra gubbar/gummor utan rykte.

Förresten någon kvinna i Trumps tilltänkta?
Har faktiskt följt det så himla noga det senaste.

Vem som röstar på Hillary eller inte var väl rätt ointressant, alla visste ju det var över.
Men jag vet med erfarenhet, att R är betydligt mer trogna.
Hade varit betydligt mer intressant om Hillary hade vunnit och det hade varit en del på Bernie.
Nu visste ju alla det var ointressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in