Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Du är en sån där kollektiv person va?
För övrigt är jag fullt medveten om att Obama utvisat runt 2,6 miljoner mexikanare, något jag även skrivit om tidigare. Problemet är att de har så lätt att återvända, eftersom gränskontrollerna inte fungerar. Därför behövs en mur. På samma sätt som Obama ska bygga en mur runt sitt nya hus, ska Trump bygga en mur mot Mexikos gräns. Syftet är detsamma - att hålla kriminella borta.
Hur som haver - muren är på väg och då kommer de illegala invandrarna minska i hög takt.
Är lite förvånad över siffrorna i din länk. Det brukar ju sägas att 6 miljoner illegala mexikanare bor i USA. I din länk är totalantalet mexikanare c:a 13 miljoner. Det får mig att undra om siffran är korrekt. Till skillnad från dig, köper jag inte statistik rakt av. Jag är istället tränad att ifrågasätta och hitta felaktigheter.
Nu lägger du orden i munnen på mig, där du tror jag säger det är exakta siffror.
I såna här stora länder, så får man räkna med att alla siffror inte är exakta eller nära.
Dock ser man en tydlig trend i statistiken, där det gått ifrån massiv invandring till en minus invandring.
Men om tex Trump vill dessa 80% av Mexikos bilindustri tillverkar för USA marknaden ska tillbaka till USA.
Så lär det för det första krävas mer arbetare i USA, då man är bra nära full sysselsättning nu i USA.
Och att de ekonomiska flyktingarna kommer tillbaka till USA igen.
Självfallet kommer en mur ha påverkan på invandringen.
Men ingen mur kommer byggas av det slaget som Trump nämner.
Gränsen är för lång, och är önskan stor nog, så kommer även de avfolkade delarna av gränsen vara potentiella gränsövergångar.