Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-08, 14:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Nix för han gjorde detta officiellt ej i hemlighet. Hur konstigt hade du tyckt att det var om Putin hade officiellt gått ut och donerat säg 500 miljoner för Brexit kampanjen? Hade du reagerat då? Om HA eller Bandidos gjort samma sak delat ut 500 miljoner till Brexit för att Brexit skall ske?

Precis som det är fel med hemliga donatorer är det fel med en kriminell mördare som Putin aktivt väljer president i ett annat land. Sätt det i relation till ex kriminella amerikanska medborgare som ej har rätt att delta i valet
Men Putin har inte delat ut några 500 miljoner till Trumps kampanj. Tror du det?
Det enda som rapporten skriver är att RT-news var anti Hillary och det tycker du alltså är fel? De borde inte diskuterat valet alls, eller borde de varit pro-Hillary?
2017-01-08, 14:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Igen så är det full försvarsställning och sen rikta blicken någon annanstans för avleda.
men det verkar vara synd om de stackars Trumpfansen hela världen konspirerar emot dom, enda som saknas förutom en Trumpmärke på bröstet är en foliehatt på huvudet.

Man kan lugnt säga att större delen av Trumps kampanj har handlat om peka finger i alla väderstreck och säga kolla dom då.
Det är en solid politik, denna kan funka i 1 år, sen kommer de få ta ansvar för sin egen verkligheten.
Och det ska bli intressant.

Sen en sak som Trump tryckte på och det var att han var sin egen, men visat sig nu att han sålt sitt arsle till en hel del.
Tycker detta är mycket roande, i hur en kandidat säljer sig så när den annonserat att den inte skulle göra det.
Hur har han "sålt sig"? Är det nåt du själv hittat på eller har du läst det på Conspiracy Today?
2017-01-08, 14:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Oct. 17, 2016

http://time.com/4534375/donald-trump-hillary-clinton-emails-watergate/

Varsågod, Trump själv tyckte hennes mejl var värre än Watergate.
Så nu är alltså Trumps ÅSIKTER fake news? Du är ju fan dummare än tåget. Det är inte fake news att Trump hatar Hillary Clinton. Det är real news. Förstår du ens vad diskussionen handlar om här?
2017-01-08, 14:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Blir lite konstigt här, då man har en negativ invandring i USA och Mexikaner.
Nått som du och Trump har missat verkar det som.
Jag tror inte på det. De enda källorna jag hittat till detta påstående är liberal MSM.

Själva grejen med illegal invandring är att man inte VET hur många som tar sig in eller ens VILKA som tar sig in.

Det du talar om är bara den reglerade invandringen. Alltså är det du skriver fake news och du borde, enligt ditt eget förvirrade resonemang, stoppas.
2017-01-08, 14:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så nu är alltså Trumps ÅSIKTER fake news? Du är ju fan dummare än tåget. Det är inte fake news att Trump hatar Hillary Clinton. Det är real news. Förstår du ens vad diskussionen handlar om här?

Du missade vad det var jag svarade på din tönt, jag förstår att du har svårt att tänka men vänligen läs vad det var jag svarade på innan du skriver då det var ett direkt svar på följande:
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ditt hjärndöda hjon. Sen när har någon påstått att Hillarys privata email-server skulle vara det hemskaste i USA's historia?
2017-01-08, 14:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Dock är bedömningen den, men pinsamma saker som begravas
http://www.migrationpolicy.org/programs/data-hub/charts/mexican-born-population-over-time?width=1000&height=850&iframe=true
"... and persons illegally residing in the United States."

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fortfarande registrerade man kan inte mäta de som gömmer sig.
Trump kan bygga hur många murar han vill, denna går fortfarande inte förneka.
2017-01-08, 14:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur har han "sålt sig"? Är det nåt du själv hittat på eller har du läst det på Conspiracy Today?
Fossilindustrin är ett mycket bra exempel.
Citat:
Jag tror inte på det. De enda källorna jag hittat till detta påstående är liberal MSM.

Själva grejen med illegal invandring är att man inte VET hur många som tar sig in eller ens VILKA som tar sig in.

Det du talar om är bara den reglerade invandringen. Alltså är det du skriver fake news och du borde, enligt ditt eget förvirrade resonemang, stoppas.
Älskar i hur du använder "mainstream media" som en ad hominem, jag som inte ens nämner dessa
http://www.migrationpolicy.org/programs/data-hub/charts/mexican-born-population-over-time?width=1000&height=850&iframe=true
"... and persons illegally residing in the United States.".
Och det som blir så extremt roande, är att du säger man inte vet, men ändå så vet du att det ABSOLUT inte kan vara en negativ nettoinvandring.

Och jag skriver inga nyheter alls
2017-01-08, 15:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fossilindustrin är ett mycket bra exempel.

Älskar i hur du använder "mainstream media" som en ad hominem, jag som inte ens nämner dessa
"... and persons illegally residing in the United States.".
Och det som blir så extremt roande, är att du säger man inte vet, men ändå så vet du att det ABSOLUT inte kan vara en negativ nettoinvandring.

Och jag skriver inga nyheter alls
En dag lär du dig säkert skillnaden på "jag tror inte" och "Jag vet absolut att". Den dagen kanske inte är idag, men i framtiden, med ansträngning, kan du lära dig.

Det var en intressant länk. Jag undrar dock vilken metod de använt sig av för att uppskatta de illegala invandrarnas antal. Har du någon koll?
2017-01-08, 15:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
En dag lär du dig säkert skillnaden på "jag tror inte" och "Jag vet absolut att". Den dagen kanske inte är idag, men i framtiden, med ansträngning, kan du lära dig.

Det var en intressant länk. Jag undrar dock vilken metod de använt sig av för att uppskatta de illegala invandrarnas antal. Har du någon koll?
Jag kommer med fakta men du vet bättre.
Du har källan där, så du får gräva där bäst du vill.

Varför har vissa Trumpfans så svårt för fakta?
Hade det inte bara varit bättre och säga se där, och sen det var ju bra och nu ska vi se till få ut mer.
Sen även på Obama så kraxar man om att det är svängdörrar, men ingen annan president har utvisat mer än honom.
Ibland undrar jag om ni inte skiter i sakfrågorna helt och hållet, utan agendan är att polarisera.
Allt tyder på en sådan agenda.
2017-01-08, 15:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag kommer med fakta men du vet bättre.
Du har källan där, så du får gräva där bäst du vill.

Varför har vissa Trumpfans så svårt för fakta?
Hade det inte bara varit bättre och säga se där, och sen det var ju bra och nu ska vi se till få ut mer.
Sen även på Obama så kraxar man om att det är svängdörrar, men ingen annan president har utvisat mer än honom.
Ibland undrar jag om ni inte skiter i sakfrågorna helt och hållet, utan agendan är att polarisera.
Allt tyder på en sådan agenda.
Du är en sån där kollektiv person va?

För övrigt är jag fullt medveten om att Obama utvisat runt 2,6 miljoner mexikanare, något jag även skrivit om tidigare. Problemet är att de har så lätt att återvända, eftersom gränskontrollerna inte fungerar. Därför behövs en mur. På samma sätt som Obama ska bygga en mur runt sitt nya hus, ska Trump bygga en mur mot Mexikos gräns. Syftet är detsamma - att hålla kriminella borta.

Hur som haver - muren är på väg och då kommer de illegala invandrarna minska i hög takt.

Är lite förvånad över siffrorna i din länk. Det brukar ju sägas att 6 miljoner illegala mexikanare bor i USA. I din länk är totalantalet mexikanare c:a 13 miljoner. Det får mig att undra om siffran är korrekt. Till skillnad från dig, köper jag inte statistik rakt av. Jag är istället tränad att ifrågasätta och hitta felaktigheter.
2017-01-08, 15:23
Medlem
Citat:
Det är inte alls sant, hade 100% röstat i USA så hade Trump inte ens varit i närheten av att väljas.
Detta råder noll tvekan om.
Så säga folket står bakom går inte, inte mer än säga att han lyckades ta tillräckligt elektorer för bli president.
Inte ens folkets röst vann han.
Så kan du upprepa nu h ur folket står bakom

Intressant retorik du använder där, att monstret ska förgöras.
USA är byggt på en mycket liknande princip(Sjävklstyr och med en centralmakt), så måste betyda du vill det monstret också ska förgöras.
Eller kommer hyckleriet nu?

Valdeltagandet var väl precis som vanligt i USA så den förstår jag inte alls.

Likheten mellan USA och EU håller jag inte alls med om.

När USA bildades var det en tydlig majoritet etnicitet, ett språk. Det borde man hållit sig till.

Europa består av ganska vitt skilda etniciteter och helt skilda språk. vitt skilda ekonomiska nivåer.
2017-01-08, 15:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du är en sån där kollektiv person va?

För övrigt är jag fullt medveten om att Obama utvisat runt 2,6 miljoner mexikanare, något jag även skrivit om tidigare. Problemet är att de har så lätt att återvända, eftersom gränskontrollerna inte fungerar. Därför behövs en mur. På samma sätt som Obama ska bygga en mur runt sitt nya hus, ska Trump bygga en mur mot Mexikos gräns. Syftet är detsamma - att hålla kriminella borta.

Hur som haver - muren är på väg och då kommer de illegala invandrarna minska i hög takt.

Är lite förvånad över siffrorna i din länk. Det brukar ju sägas att 6 miljoner illegala mexikanare bor i USA. I din länk är totalantalet mexikanare c:a 13 miljoner. Det får mig att undra om siffran är korrekt. Till skillnad från dig, köper jag inte statistik rakt av. Jag är istället tränad att ifrågasätta och hitta felaktigheter.
Nu lägger du orden i munnen på mig, där du tror jag säger det är exakta siffror.
I såna här stora länder, så får man räkna med att alla siffror inte är exakta eller nära.
Dock ser man en tydlig trend i statistiken, där det gått ifrån massiv invandring till en minus invandring.
Men om tex Trump vill dessa 80% av Mexikos bilindustri tillverkar för USA marknaden ska tillbaka till USA.
Så lär det för det första krävas mer arbetare i USA, då man är bra nära full sysselsättning nu i USA.
Och att de ekonomiska flyktingarna kommer tillbaka till USA igen.

Självfallet kommer en mur ha påverkan på invandringen.
Men ingen mur kommer byggas av det slaget som Trump nämner.
Gränsen är för lång, och är önskan stor nog, så kommer även de avfolkade delarna av gränsen vara potentiella gränsövergångar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in